xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Skraslende lyde fra MacBook Pro M1 Max
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


173

4
11. august 2022 @ 12:25
Novice

Hej

Jeg finder det svært useriøst, at en MacBook Pro M1 Max 16" til over 30.000 kr. har dette her problem. Skraslende lyde når man spiller musik. Ved at søge på YouTube og Reddit er jeg LANGT fra den eneste der oplever dette problem. Nogle påstår de kan løse det, ved at fjerne nogle midlertidige filer fra en mappe, men det kan da ikke være rigtigt, og man skal i øvrigt gøre dette hver gang ved genstart.

Jeg kan ikke læse nogen officiel udmelding omkring dette fra Apple, men måske nogen her har læst noget?

Den gør det uanset hvor højt eller lavt jeg spiller. Den gør det ved alt slags musik. Om der er meget eller lidt bass, rock musik osv. Den gør det ved alt slags musik. Og fra alle kilder også, om det er YouTube video, Spotify, iTunes osv.

Det er da mega irriterende.

Hvad tror I det skyldes?

Her video der viser mit problem. Spol 10 sek ind, og så skal I bare høre!!!

https://www.veed.io/view/ab1c2321-117b-4745-804b-0f840d1e824f?sharingWidget=true

Og her link til Reddit, hvor de skriver om problemet, og man skal slette den "coreaudio" fil: https://www.reddit.com/r/macbookpro/comments/s4r1m5/macbook_pro_16_2021_audio_crackling_issue_m1_pro/

En bruger skriver:

Happens when memory pressure crosses in to yellow. Fixes via the commands related to coreaudiod will work only in placebo. The issue is something related to the macOS kernel's interactions with coreaudiod - making this experience-shattering bug almost certainly not fixable from userspace.

Apple - get it together!

Men det er da virkelig, virkelig dårligt synes jeg... Hvis denne bruger har ret, så kan forbrugeren ikke fikse det, da det er noget med macOS og måske nogle drivere eller noget???

  4
0
  734

173

4
15. august 2022 @ 01:28
Novice

Slet ingen der har lyst til at byde ind med noget?
Er det bare sådan det er, tror I?


179

42
15. august 2022 @ 06:43
Novice

Hej

En problematisk genganger ser ud til at være Microsoft Teams, har du installeret det?

Andre har rapporteret at de ikke længere har problemet i macOS Ventura (beta), du kan overveje at prøve.


687

6
15. august 2022 @ 19:09
Veteran

min 16" pro skratter, det er venstre højtaler, kendt problem, apple vil ikke indrømme at det er skodhøjtalere. jeg lever med det indtil jeg tager mig sammen og skifter den selv. den har også kun kostet 21K,  tak apple.

jeg bygger alt i toffifee og løg

173

4
10. oktober 2022 @ 23:38
Novice

Jeg kan opdatere med, at efter macOS 12.6 kom på banen, var denne skrattende lyd nærmest væk. Som om at de har fikset nogle drivers. Det var der kun en meget, meget lille brøkdel af tiden nu, og jeg har hørt, at den skulle være helt væk i macOS Ventura, så det er jo max nice!