xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Dataoverførsel til SD kort i MBA
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
10. august 2022 @ 23:45
Veteran

Hej,

Jeg har en MBA 2017.

Hvor finder jeg mon info om max. dataoverførsel til og fra et SDXC-kort i kortlæseren, så jeg køber det rigtige SD-kort?

På forhånd tak.

  5
0
  357

4593

394
11. august 2022 @ 07:31
FPU

Kortlæseren på min MBP 2010 sidder på USB-bussen. Hvis den også gør det på din MBA 2017, er hastigheden 480 Mbps, hvis den kun har USB B, men 10 Gbps, hvis den har USB C.

Min MBP 2010 har jo kun USB B, men det er det faktisk hurtigt nok til, at jeg kan boote den på et Class10 SD-kort, mens Class4 er for langsomt.

Du må kunne slå de forskellige producenters korts I/O-hastigheder op og så vælge et, som kommer så yæt på maks-grænsen på hhv. USB B og C, alt efter hvilken af dem, der sidder i din Air.

Prøv at vælge "Om denne Mac" i Apple-menuen og klik derefter på "System rapport". Hvis du så vælger USB i menuen ude til venstre, skulle der dels gerne stå, hvilken version USB, din Air har, og om kort-læseren er tilknyttet den.


881

6
11. august 2022 @ 13:21
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Kortlæseren på min MBP 2010 sidder på USB-bussen. Hvis den også gør det på din MBA 2017, er hastigheden 480 Mbps, hvis den kun har USB B, men 10 Gbps, hvis den har USB C.

Min MBP 2010 har jo kun USB B, men det er det faktisk hurtigt nok til, at jeg kan boote den på et Class10 SD-kort, mens Class4 er for langsomt.

Du må kunne slå de forskellige producenters korts I/O-hastigheder op og så vælge et, som kommer så yæt på maks-grænsen på hhv. USB B og C, alt efter hvilken af dem, der sidder i din Air.

Prøv at vælge "Om denne Mac" i Apple-menuen og klik derefter på "System rapport". Hvis du så vælger USB i menuen ude til venstre, skulle der dels gerne stå, hvilken version USB, din Air har, og om kort-læseren er tilknyttet den.

Tak for info. Der står bare ikke rigtig noget brugbart om kortlæseren i systemrapport, kun at den er der og så at MBA har USB 3.0 op til 5 Gb/s.


2709

341
PallMei (Skribent)
11. august 2022 @ 14:53
Bit kongen
Dirla skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Kortlæseren på min MBP 2010 sidder på USB-bussen. Hvis den også gør det på din MBA 2017, er hastigheden 480 Mbps, hvis den kun har USB B, men 10 Gbps, hvis den har USB C.

Min MBP 2010 har jo kun USB B, men det er det faktisk hurtigt nok til, at jeg kan boote den på et Class10 SD-kort, mens Class4 er for langsomt.

Du må kunne slå de forskellige producenters korts I/O-hastigheder op og så vælge et, som kommer så yæt på maks-grænsen på hhv. USB B og C, alt efter hvilken af dem, der sidder i din Air.

Prøv at vælge "Om denne Mac" i Apple-menuen og klik derefter på "System rapport". Hvis du så vælger USB i menuen ude til venstre, skulle der dels gerne stå, hvilken version USB, din Air har, og om kort-læseren er tilknyttet den.

Tak for info. Der står bare ikke rigtig noget brugbart om kortlæseren i systemrapport, kun at den er der og så at MBA har USB 3.0 op til 5 Gb/s.

Det er gammel iMac der kun har USB 2, men selv om din maskine er udstyret med USB 3 porte, vil jeg ikke være overrasket over hvis læseren kun er koblet på USB 2 bus.


4593

394
11. august 2022 @ 19:28
FPU

EveryMac siger det samme som PallMei. Der er to 2017 Air-modeller:

Her er specs på den med i5-processor.

Her er specs på den med i7-processor.

Begge Mac'er har USB 3 med op til 5 Gbps. Det står ikke direkte, at SDXC-kortlæseren sidder på USB-bussen, men jeg kan dårligt forestille mig, at den kører via Thunderbolt.

Måske er der stadig en begrænsning på 480 Mbps på kortlæseren, som PallMei skriver, men konklusionen må være, at optimal overførsel vil være til et SDXC-kort som kan i hvert fald 480 Mbps og maksimum 5Gbps.


881

6
11. august 2022 @ 21:20
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

EveryMac siger det samme som PallMei. Der er to 2017 Air-modeller:

Her er specs på den med i5-processor.

Her er specs på den med i7-processor.

Begge Mac'er har USB 3 med op til 5 Gbps. Det står ikke direkte, at SDXC-kortlæseren sidder på USB-bussen, men jeg kan dårligt forestille mig, at den kører via Thunderbolt.

Måske er der stadig en begrænsning på 480 Mbps på kortlæseren, som PallMei skriver, men konklusionen må være, at optimal overførsel vil være til et SDXC-kort som kan i hvert fald 480 Mbps og maksimum 5Gbps.

Super. Tak for info.