xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)
macnyt  /  forum  /  emne
iPad lader ikke.
Kategori: iPad i centrum - et fingerpeg i den rigtige retning (iPad)


881

6
22. juli 2022 @ 12:57
Veteran

Hej,

Jeg har en iPad der er gået tom for strøm, men synes denne gang med laderen tilsluttet, at det er svært at få liv i den. Det er som om den ikke vil lade og står bare med symbolet midt på skærmen for et tomt batteri med lidt rødt i bunden af dette batterisymbol. Den har stået en times tid uden der sker noget.

Lader og kabel virker som den skal på en anden iPad.

Nogen gode ideer?

  12
0
  685

2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2022 @ 13:13
Bit kongen

Prøv at starte med Apples vejledning:

https://support.apple.com/da-dk/HT211203


881

6
22. juli 2022 @ 13:53
Veteran
PallMei skrev:

Prøv at starte med Apples vejledning:

https://support.apple.com/da-dk/HT211203

Har været dér ;-)  Virker ikke. Der kommer batterisymbolen midt på skærmen ved genstart og ikke alt det linket beskriver, heller aldrig Apple logoet - kun det tomme batterisymbol. I forbindelse til min Mac.

Kan man overhovedet skifte batteri i sådan en?


2709

341
PallMei (Skribent)
22. juli 2022 @ 14:08
Bit kongen
Dirla skrev:
PallMei skrev:

Prøv at starte med Apples vejledning:

https://support.apple.com/da-dk/HT211203

Har været dér ;-)  Virker ikke. Der kommer batterisymbolen midt på skærmen ved genstart og ikke alt det linket beskriver, heller aldrig Apple logoet - kun det tomme batterisymbol. I forbindelse til min Mac.

Kan man overhovedet skifte batteri i sådan en?

Så prøv at finde et billede der matcher:

https://www.google.com/search?q=ipad+red+battery+icon+solved&tbm=isch&ved=2ahUKEwiR6uyTuoz5AhVq_SoKHUAkD-IQ2-cCegQIABAA&oq=ipad+red+battery+icon+solved&gs_lcp=CgNpbWcQA1CTBVj1HWCDIGgAcAB4AIABZIgBmwWSAQM3LjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=RpLaYpGvGur6qwHAyLyQDg&bih=810&biw=1296&client=firefox-b-d 

Du kan nok finde vejledning til udskiftning af batteri på iFixit, men jeg vil nok anbefale at få et værksted til at gøre det, for de er vist limet sammen.


881

6
22. juli 2022 @ 14:59
Veteran
PallMei skrev:
Dirla skrev:
PallMei skrev:

Prøv at starte med Apples vejledning:

https://support.apple.com/da-dk/HT211203

Har været dér ;-)  Virker ikke. Der kommer batterisymbolen midt på skærmen ved genstart og ikke alt det linket beskriver, heller aldrig Apple logoet - kun det tomme batterisymbol. I forbindelse til min Mac.

Kan man overhovedet skifte batteri i sådan en?

Så prøv at finde et billede der matcher:

https://www.google.com/search?q=ipad+red+battery+icon+solved&tbm=isch&ved=2ahUKEwiR6uyTuoz5AhVq_SoKHUAkD-IQ2-cCegQIABAA&oq=ipad+red+battery+icon+solved&gs_lcp=CgNpbWcQA1CTBVj1HWCDIGgAcAB4AIABZIgBmwWSAQM3LjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=RpLaYpGvGur6qwHAyLyQDg&bih=810&biw=1296&client=firefox-b-d 

Du kan nok finde vejledning til udskiftning af batteri på iFixit, men jeg vil nok anbefale at få et værksted til at gøre det, for de er vist limet sammen.

Hejsa,

Tak fordi du brugte tid på det her. 

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen der svarer til mit problem, for ganske vist har samme billeder som andre har i dit link, men hvor andre ikke får nogen reaktion når laderen tilsluttes, så får jeg dig den reaktion, at iconet i bunden af skærmen med ligthing stikket forsvidner når jeg tilslutter ligthning stikket. 

Jeg tror bare jeg sender den til rep. et sted.


495

5
22. juli 2022 @ 16:05
Seniormedlem

Stikket i ipaden kan være slidt eller beskidt. På min har jeg nogle gange lignende problem, men jeg rumster lidt med alle forbindelserne og får den som regel til at lade op igen. Men det er selvfølgelig ikke en holdbar løsning. Måske kan du prøve forsigtigt at rense diverse han og hun stik med enten husholdningssprit eller rensebenzin med en vatpind. Husk at tage strømmen fra. Måske er der andre, som har forslag til bedre væsker.

iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

881

6
23. juli 2022 @ 08:03
Veteran

Det er ret underligt det her. 

Efter at have prøvet "alt muligt" i går, smed jeg iPad'en hen "i hjørnet" med batterisymbolet på og senere bare en sort skærm. Uden lader uden noget ...

Her til morgen lå den med opstartsbillede og 100% strøm ..... ?!?! 

Temperatur? Hardware/Software?



4593

394
23. juli 2022 @ 09:15
FPU
Dirla skrev:

Det er ret underligt det her. 

Efter at have prøvet "alt muligt" i går, smed jeg iPad'en hen "i hjørnet" med batterisymbolet på og senere bare en sort skærm. Uden lader uden noget ...

Her til morgen lå den med opstartsbillede og 100% strøm ..... ?!?! 

Temperatur? Hardware/Software?


Hvad kan batteri-app'en fortælle dig? Restkapacitet? Tilstand?

Og lav hellere en backup af den, mens der er liv i den, for hvis den kan finde på at genopstå spontant, kan den nok også finde på at gøre det modsatte.


53

0
23. juli 2022 @ 19:03
Novice

Jeg havde på det tidspunkt en iPad som kun ville lade når den var slukket. Der var intet fix. Fik den ombyttet på garanti efter den havde været 3 gange på værksted uden de havde fundet en løsning. (De kunne ingen fejl finde på den)


8581

198
23. juli 2022 @ 20:35
Poseidon

De gange det har været et problem, der har det altid skyldtes nullermænd i stikket. En god omgang med en fin nål har altid fikset det.


4593

394
23. juli 2022 @ 22:10
FPU
David Munch skrev:

De gange det har været et problem, der har det altid skyldtes nullermænd i stikket. En god omgang med en fin nål har altid fikset det.

Jeg synes, at en nål lyder lige voldsomt nok. Jeg plejer at bruge en mellemtumsbørste til bisserne, I ved de dér små børster, der ligner en flaskerenser, evt. med lidt isopropylalkohol på.


881

6
25. juli 2022 @ 10:33
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
Dirla skrev:

Det er ret underligt det her. 

Efter at have prøvet "alt muligt" i går, smed jeg iPad'en hen "i hjørnet" med batterisymbolet på og senere bare en sort skærm. Uden lader uden noget ...

Her til morgen lå den med opstartsbillede og 100% strøm ..... ?!?! 

Temperatur? Hardware/Software?


Hvad kan batteri-app'en fortælle dig? Restkapacitet? Tilstand?

Og lav hellere en backup af den, mens der er liv i den, for hvis den kan finde på at genopstå spontant, kan den nok også finde på at gøre det modsatte.

Fik taget backup.
Nulstillet til fabriksindstillinger.
Igen død, efter den har været slukket natten over.

Tja …


4593

394
25. juli 2022 @ 20:52
FPU

Se, alle sammen, det KAN svare sig at tage en backup af sin dims, når dimsen driller!

Dimsen kan erstattes, men den kan dimsens data ikke.