xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Anskaffelse af M1 ...
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


471

7
24. juni 2022 @ 11:41
Seniormedlem

Hvor køber jeg en af de nye Mac's billigst? Der kan vel ikke være forskel på kvaliteten, men måske på service?

  7
0
  456

4593

394
24. juni 2022 @ 12:17
FPU

Bilka kører af og til med kampagne-tilbud, men p.t. er der mangel på de første (og forholdsvis billige) M1'ere, altså de første M1 AIr og M1 MBP med TouchBar. Se, evt. den tråd om køb af M1, som kørte for et par uger siden (oprettet af Noah).

Her er, hvad Bilka har af MacBook Air på lager lige nu:

Klik

Søg evt. også på MacBook Pro.

Men det er jo ikke altid, at billigt er godt, for hvis du køber direkte hos Apple, får du oven i købet den service, at din Mac bliver hentet hos dig og leveret tilbage til dig på din adresse i forbindelse med en eventuel garanti-reparation, så længe den pakkes i den originale emballage.

Det er en side-gevinst, som jeg ikke vil afstå fra, og så er jeg ligeglad med at spare måske en Plovmand for så eventuelt skulle køre til den nærmeste Bilka og stå og skændes med en blank ansat om, hvorvidt en eller anden defekt nu også er dækket af garantien, eller ej.

Jeg ville måske overveje Bilka, hvis det var en af M1'erne til under 10 Kilo. Men jeg er stadigvæk varm på den nyeste Air, som vil koste ca. 17 Kilo i min ønske-konfiguration, og til den pris vil jeg kun købe direkte fra Apple.


8581

198
24. juni 2022 @ 12:18
Poseidon

1263

36
24. juni 2022 @ 12:32
Stormogul

Eventuelt kan du overveje en 13" MBP - den billigste er ikke "ret dyr", og så er den jo med M2 og spritny 😊:


MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8581

198
24. juni 2022 @ 12:52
Poseidon
Martin Ammentorp skrev:

Eventuelt kan du overveje en 13" MBP - den billigste er ikke "ret dyr", og så er den jo med M2 og spritny 😊:


En merpris på 50% i forhold til en MBA, er da virkelig meget hvis pengene er knappe. og til en bruger med meget små behov vil der ingen forskel være alligevel mellem de to modeller i praksis.


4593

394
24. juni 2022 @ 13:06
FPU
David Munch skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Eventuelt kan du overveje en 13" MBP - den billigste er ikke "ret dyr", og så er den jo med M2 og spritny 😊:


En merpris på 50% i forhold til en MBA, er da virkelig meget hvis pengene er knappe. og til en bruger med meget små behov vil der ingen forskel være alligevel mellem de to modeller i praksis.

Enig. Jeg har altid været til MacBook Pro, fordi jeg syntes, at Air var underdimensioneret på de fleste parametre.

Men jeg tror ikke, at jeg har behov for TouchBar, og eftersom MagSafe er tilbage, eftersom skærmen vist er lige så lysstærk som i Pro (500 Nits), og eftersom lyden antagelig ret god, dækker Air'en mit behov perfekt, mens Pro'en nok ville være overkill og næppe prisforskellen værd.


471

7
24. juni 2022 @ 13:22
Seniormedlem
Martin Ammentorp skrev:

Eventuelt kan du overveje en 13" MBP - den billigste er ikke "ret dyr", og så er den jo med M2 og spritny 😊:

Jeg skal have en stationær.


196

5
26. juni 2022 @ 14:56
Novice

Jeg var heldig at finde en M1 Mini på dba med 16 Gb ram og 1 Tb disk. Tilbudene er typisk med de små konfigurationer, som ikke er særlig fremtidssikret, men hvis dine behov er små, er det jo også lige meget 😊

Grafiker // LEGO entusiast // computernørd // musiker // retro gamer