xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple ID problemer
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)



1
10. juni 2022 @ 22:23

Hej,

Min datter har haft lånt min Macbook pro m1 til noget eksamen da hendes egen var til rep.

Hun er logget ind med sit Apple Id på min og nu kan jeg ikke komme til at logge ind med mit eget Apple ID igen.

Når jeg går i systemindstillinger/Apple ID/oversigt, er det ikke muligt at vælge Log ud.

Jeg er desperat efter at få mit eget Apple ID på igen, er der en venlig sjæl som kan guide mig :-) Please

På forhånd mange tak

MVH Jesper

  7
1
  319

2709

341
PallMei (Skribent)
10. juni 2022 @ 22:31
Bit kongen

Er du sikker på at hun ikke har oprettet en ny bruger i stedet. Hvis du kigger Systemindstillinger->Bruger & Konti, kan du så se flere konti? altså både hendes og din. I såfald log ud oppe i æble-menuen i øverste venstre hjørne og derefter log ind som dig selv.

Nu må du så vurdere om du har nok plads til at lade hendes konti blive, eller den skal slettes (igen under Systemindstillinger->Bruger & Konti).



1
10. juni 2022 @ 22:37

Hej

Det er kun min konto der er under brugere (Udover gæstebruger) , så det har hun ikke, så det er desvære ikke derfor.

Det er på en eller anden måde lykkedes hende at skifte til hendes apple id under mit brugernavn.

Øv jeg må prøve videre :-)

Mange tak for input :-)


MVH


2709

341
PallMei (Skribent)
10. juni 2022 @ 22:46
Bit kongen
MoganDK skrev:

Hej

Det er kun min konto der er under brugere (Udover gæstebruger) , så det har hun ikke, så det er desvære ikke derfor.

Det er på en eller anden måde lykkedes hende at skifte til hendes apple id under mit brugernavn.

Øv jeg må prøve videre :-)

Mange tak for input :-)


MVH

Ok. 

https://support.apple.com/da-dk/HT208242 

Har du sikkert set. Det underlige er hvorfor du ikke kan trykke på log ud. Mon der er et password dialog som har skjult sig bag et andet vindue.

Du kan prøve at genstarte maskinen og se om det giver mulighed for at trykke på log ud.



1
10. juni 2022 @ 22:58

Hm ja det har jeg set og prøvet tidligere.

Det er præcist samme billede jeg har under "Sådan logger du af på din mac" bortset fra Log ud ikke kan aktiveres.


Ok next step må være at geninstallere min macbook,  der ligger alligevel ikke så meget på den og så er det sidste gang hun har lånt den :-)

Mange tak for input og god aften :-)

MVH Jesper



1
11. juni 2022 @ 00:14

Update til venlig info hvis andre skulle støde på samme problem

Min stædighed vandt og efter at læst og søgt endnu mere fandt jeg løsningen.

Man skal slå skærmtid fra, da der ligger en bug der. Efter at have slået skærmtid fra, kunne jeg logge ud af det eksisterende apple id  og skifte til mit eget apple id. Det er ikke lige det man tænker kunne være løsningen, men det virkede.

https://www.howtoisolve.com/apple-id-sign-out-greyed-issue/

God aften

MVH Jesper


2709

341
PallMei (Skribent)
11. juni 2022 @ 06:32
Bit kongen
MoganDK skrev:

Update til venlig info hvis andre skulle støde på samme problem

Min stædighed vandt og efter at læst og søgt endnu mere fandt jeg løsningen.

Man skal slå skærmtid fra, da der ligger en bug der. Efter at have slået skærmtid fra, kunne jeg logge ud af det eksisterende apple id  og skifte til mit eget apple id. Det er ikke lige det man tænker kunne være løsningen, men det virkede.

https://www.howtoisolve.com/apple-id-sign-out-greyed-issue/

God aften

MVH Jesper

Godt du fandt løsningen. Skærmtid er ikke noget jeg bruger eller ville have overvejet som årsagen. Men hvis det bruges til at begrænse adgangen og tiden der kan bruges i apps, kan jeg godt forstå at det stiller ekstra adgangs krav. 


4593

394
11. juni 2022 @ 11:17
FPU

Tak for at melde tilbage om, hvad problemet var; det er den slags info, som er med til at holde Macnyt i live.

Nu læste jeg længere oppe i tråden, at datteren ikke må låne din MBP en anden gang. Men der er altså en løsning, og det er at oprette hende som selvstændig bruger med eget login på Mac'en; så får hun sin helt egen konto med egne brugermapper og det hele. Så er der ingen adgang til dine filer eller AppleID, og når hun er færdig med at låne den, skal du blot logge ind på din egen konto igen. Man behøver ikke engang at reboote; man kan nøjes med a logge den ene bruger ud og den anden ind.

Multibruger har faktisk været en fast del af macOS lige siden det allerførste OS X. I kan jo prøve at dimse lidt med det og prøve, om I ikke kan få en ekstra konto op at køre helt uden "krydsbestøvning" af din konto.