xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
WWDC 2022 tråden
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 19:03
Stormogul

Det bliver spændende at følge her fa klokken 19.00

Nyheder, hardware, software og meget mere (det virtuelle).

https://www.apple.com/apple-events/event-stream/


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  21
0
  735

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 19:44
Stormogul

Den nye version af CarPlay (iOS 16) sent næste år? Lang ventetid men virker spændende. Måske også en indikation af hvornår Apples egen bil er klar (hvis der overhovedet kommer sådan en), det kann jo være at CarPlay er netop Apples strategi som den primære software i alle modellers biler.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 20:01
Stormogul

Nice...

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 20:07
Stormogul

Uh, very nice new macBook Air

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 20:11
Stormogul

Hmmm, lader ikke til at der kommer en ny Mac Mine denne gang.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 20:30
Stormogul

Well, Ventura

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
06. juni 2022 @ 20:46
Stormogul

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2268

156
06. juni 2022 @ 21:11
ASCII jonglør

Så kom der sørme en entry-level MBP - men desværre i det gamle MBP-design med bl.a. Touchbar, en halv nyhed altså. Den springer jeg så over, men initiativet rart at se alligevel. Der kommer sikkert en entry-level MBP med både M2 og nyt design sidst på sommeren ved uddannelsesstart.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
06. juni 2022 @ 21:23
FPU
PowerPalle skrev:

Well, Ventura

Hvad, øh, har Apple købt brugerfladen til Vista?


4593

394
06. juni 2022 @ 21:36
FPU
Factory skrev:

Så kom der sørme en entry-level MBP - men desværre i det gamle MBP-design med bl.a. Touchbar, en halv nyhed altså. Den springer jeg så over, men initiativet rart at se alligevel. Der kommer sikkert en entry-level MBP med både M2 og nyt design sidst på sommeren ved uddannelsesstart.

Jae, joe, men er den nye Air ikke ved at være bedre speccet end ældre MBP'ere, selv den første M1-MBP? MagSafe er tilbage, der er fysiske F-taster og tilpas mange strømbesparende kerner til en kanon batteritid. Hvad mere vil en Pro kunne tilbyde til hverdagsbrug?

Jeg er i hvert fald fristet, men jeg kommer til at prioritere nye motorophæng til dytten først, og så må jeg tælle resten af knapperne, når motoren ikke længere twerker, hver gang jeg skifter gear.


179

42
06. juni 2022 @ 21:59
Novice

Hej,

Man skal godt nok spare meget strøm, december 2020 basic MBP M1 = Kr 8.999 på tilbud.

MBA M2 listepriser:


4593

394
06. juni 2022 @ 22:11
FPU

Så er der officielle danske priser:

Standardkonfiguartion, 8 + 8 kerner, 8GB RAM 256 GB SSD: 11.499,- Kr.

2 ekstra GPU-kerner: 900,- Kr.

16GB RAM : 1.800,- Kr. (Avs!)

24 GB RAM: 3.600,- Kr. (Mere Avs! for snoldede 8 GB mere i forhold til 16 GB)

512 GB SSD: 1.800,- Kr. (Også Avs!)

1TB SSD: 3.600,- Kr. (Temmelig meget Avs!)

2TB SSD: 7.200,- Kr. (Alt for Avs!)

Kraftigere strømforsyning: 180,- Kr. (Gratis ved 10 GPU-kerner og minimum 512 GB SSD)

Standard-konfigurationen er som sådan ikke for højt prissat; det er faktisk mindre, end jeg gav for min MBP 2010 i august 2010, når der tages højde for inflationen.

Men jeg nægter at tro på, at 8 GB RAM er nok, og da slet ikke om nogle år, når både OS og software er blevet større og dermed mere resource-krævende.

Og 256 GB disk er latterligt lidt i vore dage. jeg har en 1 TB disk i min, og den er fyldt ca. 70% i øjeblikket. OK, der er noget skrammel, som jeg kan smide ud, men min pointe er, at når man har så let og hurtig en maskine, som kan klare sig på batteriet i rigtig lang tid, hvorfor skal man så slæbe rundt på eksterne diske eller sticks, fordi man eventuelt ikke har råd til at betale de høje ekstrapriser for mere SSD? Og nej, jeg ønsker ikke at benytte mig af cloud-løsninger.

Jeg kan evt. gå med til 512 GB disk, men det vil være med følelsen af, at jeg hele tiden ville skulle begrænse mig selv, og det er jo ikke særligt sjovt, når man ellers har et monster i hænderne.

Og således kommer prisen på min ønske-konfiguration op på 16.899,- Kr. Plus 180,- Kr. for opladeren.

Ouch!


678

26
06. juni 2022 @ 22:14
Veteran

Synes egentlig vi ser nogle fine opdateringer over hele linjen. Det jo svært at lave de helt vilde nyheder, som virkelig ændre ens brug, men alligevel er der nogle stykker: 

- Jeg er spændt på den nye startskærm på iPhone. Umiddelbart kan det blive en spændende udvikling af telefonen, hvor den hænger bedre sammen både som privat og arbejdsmæssigt.

- Urets nye søvnfuntkioner gør måske det brugbart 

- Træningsfunktionerne er meget velkomne.

Jeg er dog meget skuffet over, at der ikke kommer multijsers funktion på iPad’en. Det er virkelig sløjt.


4593

394
06. juni 2022 @ 22:40
FPU

Og så fik jeg også kigget på den nye M2-MBP, og det er altså weird.

Ydeevnen er den samme som i den nye Air, men MBP basismodellen koster en Tusse mere end basis Air'en.

Skærmen er mindre på Pro, 500 Nits på begge skærme.

Og man belemres med både en blæser og TouchBar i Pro'en, mens Air'en er altid lydløs.

De burde bytte om på navnene; så havde priserne matchet bedre. :0)

Jeg har altid været mest til Pro'erne, selv med de to første M1 Air og Pro, men denne gang synes jeg, at Air'en faktisk er en bedre maskine. Eller har jeg overset noget?


2268

156
07. juni 2022 @ 09:49
ASCII jonglør

Well, scenariet er vel en rimelig tydelig indikation på, at MBPerne er de næste maskiner, som udvikles på, bliver interessant at se. Og irriterende, for så bliver man som “trængende” MBP-fan igen henvist til en venteposition, er personligt ved at være lidt træt af den situation. Havde Apple ikke brugt tid og kræfter på Touchbar-blindgyden, så var udviklingen måske gået hurtigere. Sådan er der jo så meget…..

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
07. juni 2022 @ 10:12
FPU
Factory skrev:

Well, scenariet er vel en rimelig tydelig indikation på, at MBPerne er de næste maskiner, som udvikles på, bliver interessant at se. Og irriterende, for så bliver man som “trængende” MBP-fan igen henvist til en venteposition, er personligt ved at være lidt træt af den situation. Havde Apple ikke brugt tid og kræfter på Touchbar-blindgyden, så var udviklingen måske gået hurtigere. Sådan er der jo så meget…..

Der er jo stadig 14'' og 16'' M1'erne. De har jo det hele, endda fysiske F-taster, bortset fra en lav pris, og de er vel stadig hurtigere end de nye M2'ere.

Apple sammeligner jo både M2-Air og M2-Pro med den første M1-Air og de er 40% hurtigere, men jeg tror ikke, at de overhaler de "store" M1-Pro'er med deres mange performance-kerner.

Man skal da være virkelig hardcore video-editor eller kode-compiler for at løbe tør for kapow med den nye Air, hvis MagSafe og F-taster er et must, for skærmen er større og lige så lysstærk som på den nye MBP med TouchBar og uden MagSafe til  en Tusse mere end Air'en med lige så mange hestekræfter. Det er godt nok en underlig fisk, den dér nye Pro.


2268

156
07. juni 2022 @ 15:23
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

63

2
07. juni 2022 @ 19:07
Novice

prorege: Tak for at poste det ovenstående foto af prisen lidt længere oppe i den her tråd.

Hvor meget tror I så at en MacBook Air 13 M2 256GB kommer til at koste når den udkommer?

Jeg mener, hvor meget tror I den kommer til at koste i begyndelsen, før at den kommer på tilbud / bliver sat ned i pris? 

Hvor meget regner i cirka med at den koster i starten?


Jeg spørger fordi jeg vil sammenligne prisen på MacBook Air 13 M2 256GB med en MacBook Air 13 M1 256GB 


-Fordi jeg er nysgerrig for at vide hvor mange penge den cirka koster mere?


63

2
07. juni 2022 @ 19:07
Novice

prorege: Tak for at poste det ovenstående foto af prisen lidt længere oppe i den her tråd.

Hvor meget tror I så at en MacBook Air 13 M2 256GB kommer til at koste når den udkommer?

Jeg mener, hvor meget tror I den kommer til at koste i begyndelsen, før at den kommer på tilbud / bliver sat ned i pris? 

Hvor meget regner i cirka med at den koster i starten?


Jeg spørger fordi jeg vil sammenligne prisen på MacBook Air 13 M2 256GB med en MacBook Air 13 M1 256GB 


-Fordi jeg er nysgerrig for at vide hvor mange penge den cirka koster mere?


2268

156
07. juni 2022 @ 19:15
ASCII jonglør

Du kan allerede nu se priserne på https://www.apple.com/dk/shop/buy-mac/macbook-air/med-m2-chip.

Hvis du vil have 6% rabat (og hvem vil ikke det), så kan du se 6%-priserne på https://www.apple.com/dk-edu/shop/buy-mac/macbook-air

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8581

198
07. juni 2022 @ 19:41
Poseidon

Min 2016 retina Macbook med 256 GB og 8GB RAM kostede 10.600,- med studierabat. En M2 med præcist samme spefikationer koster med studierabat... 10.600,-. Spøjst. Den nye model er dog så også 4x og 7x hurtigere i single- og multicore ifølge Geekbench og har dobbelt så langt batteri. Til gengæld er designet så også grimmere. 8)

Men jeg spekumlerer i om det er værd at vente til inflationsryttet det er ovre, og der bliver åbnet op for portene i Kina, så priserne måske tager en drastisk hop ned af. Eller måske at de så tilsvarende giver mig 512GB + 16GB i M3 modellen. Gider jeg så vente med en opgradering til 2024? Det betvivler jeg..

Tonny Freimanis skrev:

Jeg har altid været mest til Pro'erne, selv med de to første M1 Air og Pro, men denne gang synes jeg, at Air'en faktisk er en bedre maskine. Eller har jeg overset noget?

MBP'en kan med blæseren holde sig kørende længere ved CPU-intensive operationer, og så har den touchbar, og det er det. Men jeg vil personligt ikke mene noget af det er det værd.


4593

394
07. juni 2022 @ 22:44
FPU
David Munch skrev:

Min 2016 retina Macbook med 256 GB og 8GB RAM kostede 10.600,- med studierabat. En M2 med præcist samme spefikationer koster med studierabat... 10.600,-. Spøjst. Den nye model er dog så også 4x og 7x hurtigere i single- og multicore ifølge Geekbench og har dobbelt så langt batteri. Til gengæld er designet så også grimmere. 8)

Men jeg spekumlerer i om det er værd at vente til inflationsryttet det er ovre, og der bliver åbnet op for portene i Kina, så priserne måske tager en drastisk hop ned af. Eller måske at de så tilsvarende giver mig 512GB + 16GB i M3 modellen. Gider jeg så vente med en opgradering til 2024? Det betvivler jeg..

Tonny Freimanis skrev:

Jeg har altid været mest til Pro'erne, selv med de to første M1 Air og Pro, men denne gang synes jeg, at Air'en faktisk er en bedre maskine. Eller har jeg overset noget?

MBP'en kan med blæseren holde sig kørende længere ved CPU-intensive operationer, og så har den touchbar, og det er det. Men jeg vil personligt ikke mene noget af det er det værd.

Men det forventes vel, at blæseren kun kører (hurtigt), når CPU-belastningen bliver ret stor, d.v.s. ved videorendering eller lignende. Derfor tror jeg ikke, at den almindelige bruger vil opleve et fald i performance ved hverdagsbrug, Jeg mener, en iPhone 13 klarer jo fint at eksportere 4K video uden en blæser.

Jeg er i hvert fald stadig hooked på den Air, men jeg kan godt trække den til f.eks. efteråret, fordi jeg jo stadig kan netbank og alt det andet på den her MBP. Jeg tror dog ikke, at prisen falder, selvom inflationen måske skulle stoppe, ikke før der kommer en ny model.

Jeg skal dog helst også have klemt en Husky med et 1-meter sværd ind et sted, men jeg skal heldigvis ikke bruge den før frosten går i jorden. Nå, jeg kan jo være heldig at finde en brugt i god stand.