xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Optage en video af det jeg foretager mig på skærmen?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


471

7
05. juni 2022 @ 07:33
Seniormedlem

Hvordan optager jeg en video af det jeg foretager mig på skærmen?

  20
1
  639

471

7
05. juni 2022 @ 08:03
Seniormedlem

Og gerne hvor jeg kan tale ind over.


1641

24
05. juni 2022 @ 10:28
Stormogul

Brug  en iPhone..  :-)


Once you go Mac - You'll never go back..!

4593

394
05. juni 2022 @ 10:50
FPU

Det kan QuickTime. Kig i QT's Arkiv-menu. QT kan optage video, audio, og "skærmvideo", altså hvad man laver på Mac'en.

Jeg ved dog ikke, om man kan lave voice-over, mens man optager, men ellers må det kunne lade sig gøre at finde noget gratis software, som kan klare det, f.eks. iMovie, som burde kunne splejse en QT-video og en QT-audio.


471

7
05. juni 2022 @ 10:55
Seniormedlem

Takker og bukker (men jeg har ingen af delene, skal jeg hilse at sige) :-)


4593

394
05. juni 2022 @ 11:39
FPU
Towle skrev:

Takker og bukker (men jeg har ingen af delene, skal jeg hilse at sige) :-)

Lige et øjeblik. Kategorien er macOS, så jeg går ud fra, at vi taler om, at du skal optage noget på en af dine Mac'er. og eftersom QuickTime er en integreret del af macOS, så har du altså QuickTime på din Mac.

Og medmindre Apple har valgt at fjerne optage-funktionen fra QuickTime i deres allernyeste OS'er, så har du altså muligheden for at optage video, lyd og skærmarbejde, som du efterlyste.

QuickTime i HighSierra (10.13) HAR disse funktioner, så mon ikke også QuickTime i dine Mac'er også har det.

P.S. Hvis det derimod er en joke (at du hverken har takker eller bukker), så er beskeden modtaget. Jeg har bare ikke lige hørt netop DEN joke før, så jeg er ikke sikker på, om min henvisning til QuickTime fik hjulpet dig, eller ej.


0

4
05. juni 2022 @ 13:22
Nyt medlem

Quicktime kan stadig optage din skærm i Monterey (12.4). I rullegardinet "options" efter du har valgt "New screen recording" kan du vælge om du vil optage lyden fra din "Mikrofon".



1263

36
06. juni 2022 @ 08:12
Stormogul

Kan "Skærmbillede" ikke bruges? Har ikke prøvet det, men der er da ikoner for optagelse.....

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

471

7
06. juni 2022 @ 08:57
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Takker og bukker (men jeg har ingen af delene, skal jeg hilse at sige) :-)

P.S. Hvis det derimod er en joke (at du hverken har takker eller bukker), så er beskeden modtaget. Jeg har bare ikke lige hørt netop DEN joke før, så jeg er ikke sikker på, om min henvisning til QuickTime fik hjulpet dig, eller ej.

Det går for så vidt fint. Jeg kan godt optage en video af det jeg foretager mig på skærmen, men der kommer ingen lyd på selv om jeg vælger "Indbygget mikrofon" og skubber slideren til lyden et stykke til højre.


471

7
06. juni 2022 @ 08:59
Seniormedlem
Martin Ammentorp skrev:

Kan "Skærmbillede" ikke bruges? Har ikke prøvet det, men der er da ikoner for optagelse.....

Skærmbillede???


217

11
06. juni 2022 @ 10:51
Juniormedlem
Towle skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Kan "Skærmbillede" ikke bruges? Har ikke prøvet det, men der er da ikoner for optagelse.....

Skærmbillede???

Skærmbillede er et lille program der kan tage billeder eller film af det du har på din skærm, enten enkelte vinduer eller hele skærmen. Det ligger i Apps -> Hjælpeapps
Du kan søge efter det. Tryk cmd-mellemrum og skriv derefter skærmbillede, så burde det dukke op.

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

471

7
06. juni 2022 @ 11:17
Seniormedlem
Søren F. Sørensen skrev:
Towle skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Kan "Skærmbillede" ikke bruges? Har ikke prøvet det, men der er da ikoner for optagelse.....

Skærmbillede???

Skærmbillede er et lille program der kan tage billeder eller film af det du har på din skærm, enten enkelte vinduer eller hele skærmen. Det ligger i Apps -> Hjælpeapps
Du kan søge efter det. Tryk cmd-mellemrum og skriv derefter skærmbillede, så burde det dukke op.

På den gamle maskine fra 2011 kører jeg stadig på 10.13.6 (High Sierra). Her kan jeg ikke se at der er muligheder for at optage video med lyd.


4593

394
06. juni 2022 @ 12:04
FPU
Towle skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Takker og bukker (men jeg har ingen af delene, skal jeg hilse at sige) :-)

P.S. Hvis det derimod er en joke (at du hverken har takker eller bukker), så er beskeden modtaget. Jeg har bare ikke lige hørt netop DEN joke før, så jeg er ikke sikker på, om min henvisning til QuickTime fik hjulpet dig, eller ej.

Det går for så vidt fint. Jeg kan godt optage en video af det jeg foretager mig på skærmen, men der kommer ingen lyd på selv om jeg vælger "Indbygget mikrofon" og skubber slideren til lyden et stykke til højre.

Det er desværre nok, fordi det ikke er fysisk muligt at optgae lyd sammen med det, som man laver på skærmen. Der kan være et par grunde til det:

-Det er vist ikke muligt at optage både "system-lyde", altså det, som foregår på Mac'en, samtidig med at man også optager fra mikrofon.

-Og måske er Apple bange for søgsmål i forbindelse med "ikke-annoncerede" lydoptagelser i deres software (p.gr.a. amerikansk lovgivning), ligesom det ikke er muligt at optage en telefonsamtale på en iPhone, selvom det godt kan lade sig gøre på en Android med trediepartssoftware.

Det er så her, at du skal bruge noget andet software, hvor du først laver skærmoptagelsen og bagefter laver voice-over. Alt andet lige bliver processen også lettere at styre, da du ikke skal starte forfra med skærmoptagelsen, hver gang du fåkker dit speak op. Ved at optage tingene separat har du også muligheden for at bruge et manuskript til din voice-over.


455

18
06. juni 2022 @ 13:29
Seniormedlem

Denne er god iShowU Instant men ikke gratis.


1045

26
07. juni 2022 @ 12:55
Stormogul

Det er desværre nok, fordi det ikke er fysisk muligt at optgae lyd sammen med det, som man laver på skærmen. Der kan være et par grunde til det:

-Det er vist ikke muligt at optage både "system-lyde", altså det, som foregår på Mac'en, samtidig med at man også optager fra mikrofon.

-Og måske er Apple bange for søgsmål i forbindelse med "ikke-annoncerede" lydoptagelser i deres software (p.gr.a. amerikansk lovgivning), ligesom det ikke er muligt at optage en telefonsamtale på en iPhone, selvom det godt kan lade sig gøre på en Android med trediepartssoftware.

Det er så her, at du skal bruge noget andet software, hvor du først laver skærmoptagelsen og bagefter laver voice-over. Alt andet lige bliver processen også lettere at styre, da du ikke skal starte forfra med skærmoptagelsen, hver gang du fåkker dit speak op. Ved at optage tingene separat har du også muligheden for at bruge et manuskript til din voice-over.

Det du skriver her, Tonny, er desværre direkte forkert.

Det fungerer fint, at både optage det man foretager sig på skærmen samtidig med VoiceOver i QT i High Sierra.

Man skal vælge systemindstillinger-lyd-lyd ind, og justere lydniveau samt vælge om man vil bruge en mikrofon eller maskinens indbyggede mikrofon. QT,s “lydslider” ved optagelse, kan ikke bruges til input-lydniveau.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

471

7
07. juni 2022 @ 13:58
Seniormedlem

Man skal vælge systemindstillinger-lyd-lyd ind, og justere lydniveau samt vælge om man vil bruge en mikrofon eller maskinens indbyggede mikrofon. QT,s “lydslider” ved optagelse, kan ikke bruges til input-lydniveau.

Sådan ser "standard" ud på min High Sierra maskine. Er det dét du mener?:


4593

394
07. juni 2022 @ 15:37
FPU

@Beman. Fint. Jeg har selv haft behov for at dimse med skærmoptagelser, men eftersom Towie ikke kunne få det til at virke, formodede jeg, at der var en teknisk grund til det.

Håber, at Towie læser med, så han kan komme i gang med sine optagelser MED voice-over i eet hug.


471

7
07. juni 2022 @ 17:26
Seniormedlem

Håber, at Towie læser med, så han kan komme i gang med sine optagelser MED voice-over i eet hug.

Hmmm, det er de indstillinger der vises, når jeg aktiverer "Lyd" i systemindstillinger, så sådan har det været hele tiden.

Problemet er at det ikke virker. Der kommer ingen lyd på :-(


4593

394
07. juni 2022 @ 18:24
FPU
Towle skrev:

Håber, at Towie læser med, så han kan komme i gang med sine optagelser MED voice-over i eet hug.

Hmmm, det er de indstillinger der vises, når jeg aktiverer "Lyd" i systemindstillinger, så sådan har det været hele tiden.

Problemet er at det ikke virker. Der kommer ingen lyd på :-(

Tjah, som sagt gør jeg ikke selv i skærmoptagelser, så vi må have Beman på banen.


1045

26
07. juni 2022 @ 20:31
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Håber, at Towie læser med, så han kan komme i gang med sine optagelser MED voice-over i eet hug.

Hmmm, det er de indstillinger der vises, når jeg aktiverer "Lyd" i systemindstillinger, så sådan har det været hele tiden.

Problemet er at det ikke virker. Der kommer ingen lyd på :-(

Tjah, som sagt gør jeg ikke selv i skærmoptagelser, så vi må have Beman på banen.

Eller bare Google på banen…!

Screen recording and VoiceOver

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

12

1
18. juni 2022 @ 02:40
Nyt medlem

Tak for reklamen...........

Til Towle, tag et kig på https://obsproject.com