xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Forbinde to iMacs over netværk
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


471

7
02. juni 2022 @ 09:13
Seniormedlem

Jeg er stadig ikke færdig med at flytte fra een iMac til en anden. Jeg bruger en USB-stick når jeg skal flytte noget.

Det må være muligt at forbinde de to maskiner over WiFi?

  5
0
  531

4593

394
02. juni 2022 @ 10:18
FPU

Prøv via Finder's Gå-menu ved at vælge "Nætværk" (Kommando-Shift-K).

Hvis begge Mac'er er på det lokale netværk på en router, burde de automatisk have fået tildelt hver sin unikke IP-adresse, og så burde det ikke være noget problem at forbinde dem til hinanden.

Men du får nok kun lov til at tilgå den modsatte Mac's "Shared" mappe, især hvis der ikke bedes om password, for ellers har man jo hakket sig ind med fuld adgang til hele disken.

USB-stick er stadig det simpleste løsning, og den tid, som du evt. bruger på at få de to Mac'er til at se hinanden, kan nok bruges bedre på kopiering til og fra stick'en..


471

7
02. juni 2022 @ 11:18
Seniormedlem

Nu bliver det lidt indviklet. Når jeg åbner Netværk på den nye er der kun een: vault-0185. Det er min HUB til musik, som har forbindelse til en HUB der sender min musik til en Bluesound Vault.

Hvordan connecter jeg den nye til netværket?

P.S. Jeg var til nuklearscanning i Skejby i går. Nu vil det vise sig hvor galt det står til :-(


2709

339
PallMei (Skribent)
02. juni 2022 @ 11:28
Bit kongen

Vi har været igennem det her før. Du skal aktivere arkivdeling og så dukker de op i indholdsbaren afhængig af hvad du har aktiveret skal vises i sidebaren i finders indstillinger.

Du kan tilføje mapper der skal deles og hvilke brugere der skal have adgang. Disse brugere er brugere på maskinen som deler mappen og altså det der skal indtastes når der popper en dialog op og spørger efter brugerid og adgangskode.



471

7
02. juni 2022 @ 11:41
Seniormedlem

Jo, men hvor er det nu lige jeg aktiverer "Arkivdeling"?


166

3
02. juni 2022 @ 11:58
Novice

Som PalleMei skriver og viser:

Æblemenu - Indstillinger - Deling osv.

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB