xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Opsætning af ny Mac Book pro med Time Machine
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


25

1
29. maj 2022 @ 15:46
Let øvet

Jeg vil snart modtage en ny Mac book Pro 2020.

Efter lidt googlen er jeg kommet i tvivl, om jeg kan bruge Time Machine til at overflytte indholdet fra min iMac 2010 til den nye Mac.   Alle sikkerhedskopier er lave med Time Capsule, så altså trådløst.

Er det for gammelt et styresystem der ligger på disken i Time Capsule ?


Har jeg muligheden for at installere den nye iMac som en ny Mac og derefter installere de programmer, jeg ønsker, der ligger på Time Machine. ?  Som jeg kan nu med min iMac ?

Kan jeg bruge overførselsasistenten med de to versioner ?


Eller hvilken måde vil være den bedste måde at gøre det på ?



 

  5
0
  487

2709

341
PallMei (Skribent)
29. maj 2022 @ 17:16
Bit kongen

Styresystemet installeres inden backup indlæses og altså ikke fra backup.


25

1
29. maj 2022 @ 17:25
Let øvet

https://support.apple.com/da-dk/HT204350                             Her står bare at nogle versioner er nødvendige for at bruge overførselsassistenten.  Så vidt jeg kan se er det efter 2010


2709

341
PallMei (Skribent)
29. maj 2022 @ 20:57
Bit kongen
xyz skrev:

https://support.apple.com/da-dk/HT204350                             Her står bare at nogle versioner er nødvendige for at bruge overførselsassistenten.  Så vidt jeg kan se er det efter 2010

Jo, men skulle være meget underligt, hvis du aldrig har opdateret operativsystemet på din 2010. Mindste kravet er Lion som kom i 2011, så der har i hvert fald været mange år til at installere minimum Lion.

Selv hvis det ikke er tilfældet, er det et link til en anden vejledning. Jeg har ikke nærstuderet hvad forskellen er.


25

1
29. maj 2022 @ 21:23
Let øvet

dette er min version af min iMac

Jeg mente da, jeg havde opdateret, når der var mulighed for det. Men der har ikke været opdateringer de sidste par år.

Ved ikke om macOS High Sierra er før eller efter Lion ?

 


4593

394
29. maj 2022 @ 21:38
FPU

@xyz

Lion er OS X version 10.7, mens High Sierra er maxOS version 10.13, som du kan se på dit screendump, altså seks generationer nyere end Lion.

Du kan næppe opgradere din iMac til et nyere macOS, men Apple udgiver stadig opdateringer til det, så det er understøttet af MitID. Der kommer også lejlighedsvis opdateringer til både Firefox og Opera.

Jeg ved ikke, hvordan forskellen mellem High Sierra og macOS på din nye MacBook Pro (Tillykke!) vil påvirke overførslen af dine ting, men mon ikke Overførselsassistent på MBP'en tager højde for, at den skal hente data fra et ældre OS?

Hvis det i øvrigt ikke funker med din TimeCapsule, kan du jo prøve at hente dem direkte fra din iMac.