xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Tørstig telefon.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


4593

394
14. maj 2022 @ 11:14
FPU

Min iPhone 7 drak 39% af batteriet på godt ni timer på stand-by hen over natten.

Det er ikke så længe siden, at den blev genstartet (fordi AppStore ikke ville indlæse en opdatering til en app), BlueTooth er slået fra som sædvanligt, og der var altså kun tre åbne apps, nemlig Beskeder, Telefon, og Indstillinger.

Det er anden gang på en uges tid, at den har lavet det nummer. Første gang var, da AppStore ikke ville loade ovennævnte opdatering.

Er der nogen af jer, som også oplever pludselige store stigninger i strømforbruget på stand-by i iOS 15?

Og så bliver min Mac stadigvæk jævnligt smidt af Internetdeling, så sent som i formiddag. Men det skyldes nu High Sierra, ikke telefonen, for når jeg lejlighedsvis er bootet i SnowLeo, er forbndelsen klippe-stabil.

Tag jer sammen, Apple!

  5
0
  533

2709

341
PallMei (Skribent)
14. maj 2022 @ 13:02
Bit kongen

Kig batteriforbrug under indstillinger først som sidst ellers bliver det for diffust og rent gætteri. Min 12 pro har p.t. særdeles god standby tid. Nok fordi Apple Watch ikke længere tændt konstant og de 2 ellers er meget snakkesalige. Mit garmin ur er nu ellers også konstant ajour, men overføre nok mindre data mængder. Mit polar ur derimod har jeg frakoblet notifkationer, for det sluger strøm, men nok et lokalt problem hos mig og ærlig talt ønsker jeg alligevel ikke notifkationer fra den også..


4593

394
14. maj 2022 @ 14:58
FPU
PallMei skrev:

Kig batteriforbrug under indstillinger først som sidst ellers bliver det for diffust og rent gætteri. Min 12 pro har p.t. særdeles god standby tid. Nok fordi Apple Watch ikke længere tændt konstant og de 2 ellers er meget snakkesalige. Mit garmin ur er nu ellers også konstant ajour, men overføre nok mindre data mængder. Mit polar ur derimod har jeg frakoblet notifkationer, for det sluger strøm, men nok et lokalt problem hos mig og ærlig talt ønsker jeg alligevel ikke notifkationer fra den også..

Godt forslag. Tænkte jeg ikke lige på, fordi jeg aldrig havde batteri-problemer under iOS 11; 100% tilbage efter en nat på stand-by og måske 10% i timen ved telefoni. I dag gik den så fra 95% til 80% p.gr.a. en halv snes fotos og tre timers stand-by.

Jeg kan se, at den begyndte at dræne batteriet jævnt, liga så snart jeg tog strømmen fra i aftes. Den siger 46% på Internetdeling, men jeg er ret sikker på, at jeg slog det fra; det plejer jeg i hvert fald at gøre, men jeg er jo ikke fejlfri.

Prøver at huske at slå det fra igen i aften og se, hvordan det ser ud i morgen.

Later.


4593

394
15. maj 2022 @ 10:44
FPU

Well, telefonen drak kun de sædvanlige 3% i nat, efter at jeg helt sikkert havde husket at slå Internetdeling fra.

Men det var jo typisk 0% under iOS 11 i stedet for 3% nu, og hvis jeg lejlighedsvis havde glemt at slå Internetdeleing fra dengang, var der under alle omstændigheder ikke forsvundet cirka 40% på 8-9 timer, vist nok ikke mere end cirka 10%.

Internetdeling skal altså ikke sluge så meget, når både Mac'en og telefonen er på stand-by, for så er der jo ikke koblet noget til telefonen, som den skal sende til og modtage fra.

Så der er stadig strøm-bugs i 15.4, og de er alt andet end banale.

Nå, Elon Musk påstår, at han har et mobilt batteri på trapperne, som kan levere strøm i 28.000 år, så det løser vel problemet.

Men altså: "Polaroids, or it didn't happen".


2709

341
PallMei (Skribent)
15. maj 2022 @ 17:49
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Well, telefonen drak kun de sædvanlige 3% i nat, efter at jeg helt sikkert havde husket at slå Internetdeling fra.

3% er ikke urimelig


Men det var jo typisk 0% under iOS 11 i stedet for 3% nu, og hvis jeg lejlighedsvis havde glemt at slå Internetdeleing fra dengang, var der under alle omstændigheder ikke forsvundet cirka 40% på 8-9 timer, vist nok ikke mere end cirka 10%.

Du burde jo kunne se hvad der har brugt strøm i batteri-statistikken. Pointen var ikke at skulle gætte. Hvis du bruger Instant hotspot til internetdeling, burde det også stoppe efter den opkoblede maskine ikke længere er på. Men har kun brugt internetdeling ad-hoc og ikke manuel hotspot på iPhone for nylig.



Internetdeling skal altså ikke sluge så meget, når både Mac'en og telefonen er på stand-by, for så er der jo ikke koblet noget til telefonen, som den skal sende til og modtage fra.

Som jeg skrev ovenfor. Men hvis der holdes liv i det, så mobildata strøm.


Så der er stadig strøm-bugs i 15.4, og de er alt andet end banale.

Det er lidt af et postulat. Du burde kunne indskrænke problemet nærmer at kigge batteri-statistikken. Jeg giver ingen garantier for at du kommer i mål, men det lyder som om du slet ikke prøver et kigge på det.


Nå, Elon Musk påstår, at han har et mobilt batteri på trapperne, som kan levere strøm i 28.000 år, så det løser vel problemet.

Men altså: "Polaroids, or it didn't happen".



4593

394
15. maj 2022 @ 18:20
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Well, telefonen drak kun de sædvanlige 3% i nat, efter at jeg helt sikkert havde husket at slå Internetdeling fra.

3% er ikke urimelig

Men det var næsten altid 0% under iOS 11, selv med mange flere åbne apps.



Men det var jo typisk 0% under iOS 11 i stedet for 3% nu, og hvis jeg lejlighedsvis havde glemt at slå Internetdeleing fra dengang, var der under alle omstændigheder ikke forsvundet cirka 40% på 8-9 timer, vist nok ikke mere end cirka 10%.

Du burde jo kunne se hvad der har brugt strøm i batteri-statistikken. Pointen var ikke at skulle gætte. Hvis du bruger Instant hotspot til internetdeling, burde det også stoppe efter den opkoblede maskine ikke længere er på. Men har kun brugt internetdeling ad-hoc og ikke manuel hotspot på iPhone for nylig.

Internetdeling ER tørstig, især når man downloader. Men det burde ikke bruge noget nævneværdigt, når der ikke er koblet noget på, og især ikke, når telefonen selv er på standby. Og stand-by forbruget var også meget lavere under iOS 11, når jeg lejlighedsvis havde glemt at slå det fra henover natten.




Internetdeling skal altså ikke sluge så meget, når både Mac'en og telefonen er på stand-by, for så er der jo ikke koblet noget til telefonen, som den skal sende til og modtage fra.

Som jeg skrev ovenfor. Men hvis der holdes liv i det, så mobildata strøm.

Men det var aldrig 40% henover natten under iOS 11. og funktionen er jo den samme i iOS 15, så der må have sneget sig en bug ind, for der ER lavet ændringer; bjælken overst på skærmen har skiftet farve fra blå til grøn, og teksten inde i Internetdeling er også ændret.



Så der er stadig strøm-bugs i 15.4, og de er alt andet end banale.

Det er lidt af et postulat. Du burde kunne indskrænke problemet nærmer at kigge batteri-statistikken. Jeg giver ingen garantier for at du kommer i mål, men det lyder som om du slet ikke prøver et kigge på det.

Statistikken viser, at det VAR Internetdeling, som åd det meste af de 39% forleden nat, fordi jeg havde glemt at slå det fra. Men sådan var det ikke under iOS 11. Derfor: Bug.



Nå, Elon Musk påstår, at han har et mobilt batteri på trapperne, som kan levere strøm i 28.000 år, så det løser vel problemet.

Men altså: "Polaroids, or it didn't happen".

Jeg lukker så debatten her. Jeg kan ikke selv gøre noget for at optimere stand-by forbruget mere, end jeg allerede har, og jeg tror ikke på, at Apple gider gøre noget ved det under nogen omstændigheder.