xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Tid til opgradering af lyden på min gl. Mac Pro 2013
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


927

49
10. maj 2022 @ 07:57
Veteran

Lydkortet i min gamle Mac Pro 2013 er ikke særlig god, og vil så i stedet bruge den lightning-minijack adapter der følger med min iPhone som lydkort, da den spiller meget bedre og renere. Men siden min Mac Pro 2013 ikke har lightning port, skal jeg bruge en ekstra adapterstik til det, så jeg alligevel kan bruge den. Her tænker jeg, at jeg skal bruge en USB-A han til Lighting-hun kabel eller adapter. 

Findes sådan en satan, eller skal jeg ud og købet et decideret nyt kvalitetslydkort?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  2
0
  463

1045

26
11. maj 2022 @ 11:08
Stormogul

Misforstår måske hvad du skriver her, men “Lightning-minijack adapter” er jo ikke et lydkort.

Har du tilsluttet minijack/phone-stik direkte til din Mac Pro nu? Forklar gerne dit setup.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

2709

339
PallMei (Skribent)
11. maj 2022 @ 14:16
Bit kongen
Beman skrev:

Misforstår måske hvad du skriver her, men “Lightning-minijack adapter” er jo ikke et lydkort.


Så vidt jeg ved, er det faktisk. Altså en digital til analog converter. Da jeg skulle vejlede en veninde med ny telefon, var det også grunden til at iPhone 2020 SE ifølge specs havde dårligere batteritid ved afspilning med kablet headset end hendes gamle iPhone 6.

Har du tilsluttet minijack/phone-stik direkte til din Mac Pro nu? Forklar gerne dit setup.


Men om man kan finde en usb-A til hun lightning adapter er jeg usikker på. Og hvis det findes, er jeg også usikker på om Lightning-minijack vil fungere som en usb-lydkort.

Jeg kan finde usb-c adaptere til lightning. Men frygter at de måske kun er til strøm. Omvendt har anker et kabel til tilslutning af lightning-headsets til computer som ikke kan bruges til opladning, men finder den ikke umiddelbart på pricerunner så ved ikke om den kan fås herhjemme.

https://www.amazon.co.uk/dp/B07R6MKJZH/ref=as_li_ss_tl?language=en_US&ie=UTF8&linkCode=gs2&linkId=1ad7efe7be6e101b63af0f72f8657983&tag=appleinsideru-21&th=1

Jeg tror det er nemmere at købe en usb-a lydkort. Men lad være med at købe for billig. Har selv 2 styk fra Kina som lyder forfærdelig.