xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)
macnyt  /  forum  /  emne
Macnyts paradoksale eksistens
Kategori: Seneste meldinger fra macnyt (Macnyt informerer)


927

49
10. maj 2022 @ 06:45
Veteran

Først vil jeg gerne rose Palle og og sige, at jeg elsker at hænge ud herinde. Jeg syntes også de andre brugere er enorm flinke og hjælpsomme herinde. Så tak for det, til jer alle sammen.


Men det slog mig her for et par nætter siden, at Macnyts eksistens beror jo næsten kun på, at folk har problemer med deres Apple apparater. Altså vi er her for at hjælpe andre ud af deres problemer med deres Apple devices. Hver af os hjælper i det lille område vi kender bedst til, og det er egentlig meget smart.

Her kommer så det paradoksale, og forklaringen på, hvorfor der er stille her i perioder på Macnyt.

Macnyts site er her for at hjælpe med andres problemer, med et produkter hvis slogan er "IT JUST WORKS". Det tror sgu da pokker her er stille her inde til tider. Apples apparater virker bare alt for godt i nogle tilfælde. Det syntes jeg er et morsom paradoks. Hvis nu Apples apparater gik lidt mere i kludder, så ville der nok også være mere trafik på Macnyt.

Selvfølgelig kan man ikke oprette et site hvor man roser Apples produkter til skyerne, fordi de ikke braser sammen i ny og næ. Det ville da være til at brække sig over. Så det giver god mening med Macnyts eksistens på trods af paradokset :D

Det er sådan nogle ting jeg kun kommer i tanker om kl 3 om natten, mens jeg er på arbejde, og mit hoved at gået i selvsving :D


The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  15
0
  805

4593

394
10. maj 2022 @ 09:09
FPU

Det er så ikke helt korrekt.

Gewiss, jeg kommer her på Macnyt af de grunde, som du nævner, og jeg går da også direkte ind på forum-siden, når jeg kigger forbi, men Macnyt HAR altså en forside mad masser af (Apple) nyheder, som man kan kaste sig over.

Det er da også rigtigt nok, at Apple-produkter har relativt få problemer i forhold til f.eks. Windows (og måske Android), men i takt med, at OS'erne bliver mere og mere komplicerede, og i takt med at hardware måske lanceres lige hurtig nok, vil der fremover stadig være noget at lave for Macnyt's hajer.

Og vi oplever jo staidgvæk, at der kommer nye folk til, som har vendt sig bort fra "The Dark Side", og so, lige skal have et lille nudge i den rigtige retning for at blive selvkørende.


927

49
10. maj 2022 @ 11:22
Veteran

jammen der har du så svaret på hvorfor der af og til er helt stille her på Macnyt i op til flere dage. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
10. maj 2022 @ 14:28
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Først vil jeg gerne rose Palle og og sige, at jeg elsker at hænge ud herinde. Jeg syntes også de andre brugere er enorm flinke og hjælpsomme herinde. Så tak for det, til jer alle sammen.

Tak tak, det er vel sødt af dig, at fremhæve mig over de andre brugere! 😊😊😇 😜


4593

394
10. maj 2022 @ 17:37
FPU
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Først vil jeg gerne rose Palle og og sige, at jeg elsker at hænge ud herinde. Jeg syntes også de andre brugere er enorm flinke og hjælpsomme herinde. Så tak for det, til jer alle sammen.

Tak tak, det er vel sødt af dig, at fremhæve mig over de andre brugere! 😊😊😇 😜

Mjaeh, ingen nævnt, ingen glemt. Men man må godt høre fra mig, at jeg betragter dig som en af hajerne herinde. Du har styr på, hvad du råder om, og du er samtidig ret produktiiv (mange indslag) og hurtig (ofte hurtigere end mig).

Og så gør selvros jo knapt så meget. Jeg er dog mere til selvironi, og i det lys ærgrer det mig stadig lidt, at jeg ikke længere er "Gul stormmåge". DET var tider!


2709

339
PallMei (Skribent)
10. maj 2022 @ 18:56
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Først vil jeg gerne rose Palle og og sige, at jeg elsker at hænge ud herinde. Jeg syntes også de andre brugere er enorm flinke og hjælpsomme herinde. Så tak for det, til jer alle sammen.

Tak tak, det er vel sødt af dig, at fremhæve mig over de andre brugere! 😊😊😇 😜

Mjaeh, ingen nævnt, ingen glemt. Men man må godt høre fra mig, at jeg betragter dig som en af hajerne herinde. Du har styr på, hvad du råder om, og du er samtidig ret produktiiv (mange indslag) og hurtig (ofte hurtigere end mig).

Og så gør selvros jo knapt så meget. Jeg er dog mere til selvironi, og i det lys ærgrer det mig stadig lidt, at jeg ikke længere er "Gul stormmåge". DET var tider!

Nu er der også i høj grad ironi i mit indlæg, for er ikke i tvivl om at rosen egentlig er møntet på PP. 

Virtuel maskine og og Stor Mogul i samme rangorden er en noget speciel skala 🤔.


4593

394
10. maj 2022 @ 20:08
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:
Ufomekaniker skrev:

Først vil jeg gerne rose Palle og og sige, at jeg elsker at hænge ud herinde. Jeg syntes også de andre brugere er enorm flinke og hjælpsomme herinde. Så tak for det, til jer alle sammen.

Tak tak, det er vel sødt af dig, at fremhæve mig over de andre brugere! 😊😊😇 😜

Mjaeh, ingen nævnt, ingen glemt. Men man må godt høre fra mig, at jeg betragter dig som en af hajerne herinde. Du har styr på, hvad du råder om, og du er samtidig ret produktiiv (mange indslag) og hurtig (ofte hurtigere end mig).

Og så gør selvros jo knapt så meget. Jeg er dog mere til selvironi, og i det lys ærgrer det mig stadig lidt, at jeg ikke længere er "Gul stormmåge". DET var tider!

Nu er der også i høj grad ironi i mit indlæg, for er ikke i tvivl om at rosen egentlig er møntet på PP. 

Bestemt. Og masser af smileys til at understrege pointen.


Virtuel maskine og og Stor Mogul i samme rangorden er en noget speciel skala 🤔.

Jeg har næsten alltid forsøgt mig med en munter kommentar til min rang. Nogle var mere oplagte end andre, og den sjoveste var altså Gul stormmåge, mens jeg var Stormogul.

Jeg gætter på, at jeg skifter rang igen, når (hvis) jeg passerer 4000 indlæg, og så må jeg så se, hvad det kan blive til til den tid.


1900

183
PowerPalle (Administrator)
10. maj 2022 @ 20:12
Stormogul

Jeg gætter på, at jeg skifter rang igen, når (hvis) jeg passerer 4000 indlæg, og så må jeg så se, hvad det kan blive til til den tid.

Hmmm, spændende   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
10. maj 2022 @ 22:27
FPU
PowerPalle skrev:

Jeg gætter på, at jeg skifter rang igen, når (hvis) jeg passerer 4000 indlæg, og så må jeg så se, hvad det kan blive til til den tid.

Hmmm, spændende   

Okay, måske er det først ved 5000. Stand by one, Houston.


8581

198
11. maj 2022 @ 08:41
Poseidon

Du må godt få 200 indlæg af mig, til at teste det!

Edit: Lad os sige 300, så kan vi også se om jeg falder i rank, til Aquaman...


2268

156
11. maj 2022 @ 09:56
ASCII jonglør

Hva’ pokker? - forhandles der point i porten? Blotlægges her den egentlige og helt centrale årsag til at præsentere indlæg på Macnyt, nemlig at nå helt til tops i de hierarkiske højder? Og hvem står egentlig bag - Frimurerne, The Goat Society eller en stenrig arabisk oliesheik, som vil tilrane sig indflydelse i de allerinderste cirkler her på Macnyt?

Der blæser en storm(ogul) gennem Macnyt. Stol på Gud, men bind din kamel, som tuareg-beduinerne siger.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
11. maj 2022 @ 10:08
FPU
Factory skrev:

Hva’ pokker? - forhandles der point i porten? Blotlægges her den egentlige og helt centrale årsag til at præsentere indlæg på Macnyt, nemlig at nå helt til tops i de hierarkiske højder? Og hvem står egentlig bag - Frimurerne, The Goat Society eller en stenrig arabisk oliesheik, som vil tilrane sig indflydelse i de allerinderste cirkler her på Macnyt?

Der blæser en storm(ogul) gennem Macnyt. Stol på Gud, men bind din kamel, som tuareg-beduinerne siger.

Det ville have været lidt mere hardcore, hvis tuaregerne sagde "Stol på kamelen, men bind din Gud".

I øvrigt vælger jeg at takke nej til Davids tilbud. Jeg må selv gå den lange, støvede og stenede vej. Adel forpligter!


8581

198
11. maj 2022 @ 10:33
Poseidon
Factory skrev:

Hva’ pokker? - forhandles der point i porten? Blotlægges her den egentlige og helt centrale årsag til at præsentere indlæg på Macnyt, nemlig at nå helt til tops i de hierarkiske højder? Og hvem står egentlig bag - Frimurerne, The Goat Society eller en stenrig arabisk oliesheik, som vil tilrane sig indflydelse i de allerinderste cirkler her på Macnyt?

De første points er gratis... Resten de koster aflagte RAM moduler eller Apple logo klistermærker!


2268

156
11. maj 2022 @ 10:39
ASCII jonglør

Altså - udleveres fra ens samling af Apple logo klistermærker…..jamen, det er jo nærmest kætteri!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

86

5
15. maj 2022 @ 08:54
Novice

Hej

Mit indlæg her er at jeg sjældent byder ind da der oftest er hurtigere og ganske kvalificerede svar.
jeg kikker blot med og er ganske tilfreds ogimponeret over den hjælpsomhed der bydes ind med.

På sidelinien følger jeg med og ærgrer mig over når Apple i dag svigter Steve Jobs filosofier i forsøg på øget indtjening.

Det er der desværre skiftet til i mine øjne.
på den anden side glæder jeg mig over at man har kunne fastholde bunden med UNIX og bygge videre.
hvilket viser hvor godt grundlaget er.
god coronafri sommer


4593

394
15. maj 2022 @ 10:58
FPU
Rolf skrev:

Hej

Mit indlæg her er at jeg sjældent byder ind da der oftest er hurtigere og ganske kvalificerede svar.
jeg kikker blot med og er ganske tilfreds ogimponeret over den hjælpsomhed der bydes ind med.

På sidelinien følger jeg med og ærgrer mig over når Apple i dag svigter Steve Jobs filosofier i forsøg på øget indtjening.

Det er der desværre skiftet til i mine øjne.
på den anden side glæder jeg mig over at man har kunne fastholde bunden med UNIX og bygge videre.
hvilket viser hvor godt grundlaget er.
god coronafri sommer

Jeps, de glemmer helt sikkert at spørge sig selv "What would Steve have done?"

Der er ved at gå lidt John Scully i den, hvor man glemmer simplicitet og stabilitet i kampen om markedsandele.

Og hvem har brug for bloatware som på Android-telefoner, når ens eget iOS eller macOS fåkker dit apparat op af sig selv, helt uden hjælp udefra?

Men Apple valgte i det mindste helt rigtigt, da de købte Steve Jobs og NeXT tilbage og lancerede OS X og sidenhen brugte det som platform til iPhone.

Og det ser jo ud til også at køre fint på Apple Silicon CPU'er, så det ser godt ud i øjeblikket. Det påstås ganske vist på YouTube, at IBM er ved at udvikle en optisk CPU, som skulle være mindst 1000 gange hurtigere end den hurtigste Silicium-baserede CPU, og som ikke engang kræver køling, men der er ikke meldt noget ud om en tidshorisont, så det kan sagtens være ligesom med fusions-kraftværker; de har ligget 30 år ude i fremtiden de sidste 50 år..