xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Shazam, et work in progress?
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


927

49
10. maj 2022 @ 06:34
Veteran

Hvordan er Apples planer for Shazam?

Lige nu virker den app ret kaotisk alt efter hvordan man bruger den. Jeg bruger normalt ikke Shazam, men efter jeg er blevet betalende abonnement af Apple Musik, samt Shazam kommer til at blive en væsentlig del af det for mig, øsnker jeg jo, at jeg får det bedste produkt for pengene. Virker produktet ikke særligt godt lige nu, ønsker jeg jo at vide om det bliver bedre i fremtiden.

Man kan bruge den indbyggede Shazam i kontrolcenter på iPhone. Den indeholder så en liste af hvilke sange man har fundet frem til. Den kan ikke overføre sangene til Musik til offline afspilning. Den har faktisk slet ingen forbindelse til Musik.

Man kan også downloade Shazam som seperat app til iPhone. Den deler ikke musikbibliotek med den indbyggede Shazam. Kan haller ikke overføre sangen til Musik til offline afspilning, men tilbyder i stedet at afspille den OTA via Music.

Man kan også downloade Shazam til macOS. Den deler kun musikbibliotek med den app man downloader til iPhone. Den indbyggede app i kontrolcenter har den ikke adgang til.

Det er vist ikke særligt optimalt, fordi i grunden er man nødt til at finde samme sang på radioen på ny hvis man bruger den indbyggede Shazam app i kontrolcenter. Der kunne de være rart at samtlige forskellige Shazam apps deler library.

Hvis man går på Shazams hjemmeside, skal man logge ind to gange. En gang for at logge ind på Apple Music, og en gang til for at logge ind på Shazam. Hjemmesiden er ellers fin og overskuelig, men det lugter meget af "work-in-progress", som det jo egentlig også er.

Der kunne også være dejligt at Shazam udkommer til Apple TV, for lige at kunne høre sine favoritnumre over anlægget (hvis man da ikke besidder en HomePod eller gammel AirPort Express). Ikke noget med at blokere ens telefon for opkald i den tid man skal bruge AirPlay for at kunne lytte til Shazam.

Er der nogen der har nogle håndfaste detaljer om hvad Apples planer er for Shazam? :) 




The farm saw the farm (Går'n så går'n)