xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan iPhone SE (2016) skanne chip i pas?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


52

3
24. april 2022 @ 19:07
Novice

Hej

iPhone SE fra 2016 kan køre seneste IOS 15 og har NFC ifølge Mactracker.

Men kan den skanne chippen i et dansk pas?

(Jeg spørger i forbindelse med MitID.)


  9
0
  1616

2185

44
24. april 2022 @ 19:27
ASCII jonglør

Hvis det har NFC - så ja 


52

3
24. april 2022 @ 21:06
Novice

Hmm, har søgt lidt mere. iPhone 6'ere og iPhone SE (1. gen.) har NFC, men kan måske kun bruges til Apple Pay. 

https://www.bluebite.com/nfc/iphone-nfc-compatibility

https://www.digitalcitizen.life/iphone-nfc/

Nogen, der har prøvet om iPhone SE (1. gen.) kan bruges til NFC ?


227

5
24. april 2022 @ 22:05
Juniormedlem

På mitid.dk står der at iPhonen skal være en iPhone 7 eller nyere. Og da den første SE er fra marts 2016, og 7’eren er fra september samme år, vil jeg sige at den ikke vil virke med MitId.


1045

26
24. april 2022 @ 22:16
Stormogul

For at kunne scanne chippen i passet, skal du have en smartphone, der kan aflæse chippen i dit pas (NFC-læser). Det kan de fleste Android-telefoner og iPhone-modellerne 7 og opefter.

Dog vil, ifølge Digitaliseringsstyrelsen, Apple-telefoner helt tilbage til iPhone 5S fra 2013 godt kunne bruge MitID-appen.

Sådan opdaterer du dine ID-oplysninger

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

4593

394
24. april 2022 @ 22:50
FPU

Men det er jo ikke kun MitID, som har brug for at scanne passet. Det gælder f.eks. også, hvis man vil have siit kørekort liggende på sin iPhone. Men hvis SE'eren HAR en NFC-læser, bør det altså kunne lade sig gøre.

Det anbefales dog at afmontere et eventuelt cover for bedre kontakt, inden man begynder scanningen.


1045

26
24. april 2022 @ 23:12
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Men det er jo ikke kun MitID, som har brug for at scanne passet. Det gælder f.eks. også, hvis man vil have siit kørekort liggende på sin iPhone. Men hvis SE'eren HAR en NFC-læser, bør det altså kunne lade sig gøre.

Det anbefales dog at afmontere et eventuelt cover for bedre kontakt, inden man begynder scanningen.

Bør og bør, men nu er det ikke sådan.
Læs/Google forskellen på NFC-funktionen på de forskellige iPhone-modeller..

Det kræver en iPhone 7 eller nyere for at kunne scanne pas, som jeg skrev tidligere. Helt enkelt ikke til diskussion eller spekulation:-)

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1641

24
25. april 2022 @ 11:29
Stormogul
Beman skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Men det er jo ikke kun MitID, som har brug for at scanne passet. Det gælder f.eks. også, hvis man vil have siit kørekort liggende på sin iPhone. Men hvis SE'eren HAR en NFC-læser, bør det altså kunne lade sig gøre.

Det anbefales dog at afmontere et eventuelt cover for bedre kontakt, inden man begynder scanningen.

Bør og bør, men nu er det ikke sådan.
Læs/Google forskellen på NFC-funktionen på de forskellige iPhone-modeller..

Det kræver en iPhone 7 eller nyere for at kunne scanne pas, som jeg skrev tidligere. Helt enkelt ikke til diskussion eller spekulation:-)

Hvis man har NemId's nøgleapp på telefonen, behøver man ikke scanne pas..


Once you go Mac - You'll never go back..!

4593

394
25. april 2022 @ 15:47
FPU
Giffi skrev:
Beman skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Men det er jo ikke kun MitID, som har brug for at scanne passet. Det gælder f.eks. også, hvis man vil have siit kørekort liggende på sin iPhone. Men hvis SE'eren HAR en NFC-læser, bør det altså kunne lade sig gøre.

Det anbefales dog at afmontere et eventuelt cover for bedre kontakt, inden man begynder scanningen.

Bør og bør, men nu er det ikke sådan.
Læs/Google forskellen på NFC-funktionen på de forskellige iPhone-modeller..

Det kræver en iPhone 7 eller nyere for at kunne scanne pas, som jeg skrev tidligere. Helt enkelt ikke til diskussion eller spekulation:-)

Hvis man har NemId's nøgleapp på telefonen, behøver man ikke scanne pas..


Right. Det var så ikke lige, hvad min iPhone 7 fortalte mig, da jeg skulle kofigurere Kørekort app'en. Men det gik gnidningsløst, så ingen klager herfra.


2185

44
25. april 2022 @ 17:20
ASCII jonglør
Giffi skrev:
Beman skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Men det er jo ikke kun MitID, som har brug for at scanne passet. Det gælder f.eks. også, hvis man vil have siit kørekort liggende på sin iPhone. Men hvis SE'eren HAR en NFC-læser, bør det altså kunne lade sig gøre.

Det anbefales dog at afmontere et eventuelt cover for bedre kontakt, inden man begynder scanningen.

Bør og bør, men nu er det ikke sådan.
Læs/Google forskellen på NFC-funktionen på de forskellige iPhone-modeller..

Det kræver en iPhone 7 eller nyere for at kunne scanne pas, som jeg skrev tidligere. Helt enkelt ikke til diskussion eller spekulation:-)

Hvis man har NemId's nøgleapp på telefonen, behøver man ikke scanne pas..

Det kommer helt an på hvornår dit NemID er blevet oprettet.

Jeg skulle i NemID app'en skanne mit pas, da de åbenbart ikke kendte mig godt nok til at jeg bare kunne få MitID - og det var med en iPhone 11 Pro.