xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Touch ID
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


6

1
18. april 2022 @ 08:31
Nyt medlem

Hej

Har søgt om der har været andre tråde om det, hvilket jeg nok havde forventet.

Jeg har en MB Air M1, hvor Touch ID har virket det første år ved lock-in. Nu virker det ikke mere og jeg har en ide om, at det skete efter en opdatering omkring årsskiftet. Jeg så en YouTube med en amerikaner som havde klaget til Apple over det. Jeg har forsøgt alt i indstillinger, med at fjerne flueben/aktivere igen og genstarte. Nogen løsninger eller blot et kendt problem de ikke gider løse?

 

Venlig hilsen Jesper Bech
  6
0
  365

4593

394
18. april 2022 @ 10:55
FPU

Jeg har aldrig hørt om problemet, men du kan undersøge, om det er bruger-relateret eller mere maskin-specifikt ved at oprette en ny bruger-konto og så logge ind på den (via genstart). Hvis TouchID stadig ikke virker, ligger problemet nede i macOS' maskinrum, ikke i en korrupt indstillingsfil i Bibliotek i din brugermappe.

Hvis det til gengæld virker, skal du blot kopiere dine personlige ting over i de relevante mapper i din nye bruger og så fortsætte derfra. Når du så har konstateret, at alt virker, som det skal, og at der ikke mangler nogen funktionalitet, f.eks. at du har alle dine e-mails, kan du så slette den gamle brugerkonto. Indholdet i Bibliotek tilgås ved at åbne mappen i Gå-menuen, mens du holder Alt-tasten nede.

Husk at notere dig det nye password, og husk på, at det altid er en god idé at tage en backup af de ting, som man ikke kan tåle at miste, inden man begynder at dimse med data.

Held og lykke og feedback.


931

67
18. april 2022 @ 11:42
Veteran

Prøv det her først

- Sluk computeren helt
- Hold Touch Id knappen nede i 10 sekunder og slip den derefter
- Vent 2 sekunder og tryk igen på Touch Id så computeren tænder
- Tjek om det virker. Husk at du skal indtaste password når du skal logge ind umiddelbart efter computeren har været slukket. Så skriv kode for at log ind, log ud igen, og tjek om du kan komme ind med fingeraftryk derefter. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

2709

341
PallMei (Skribent)
18. april 2022 @ 14:07
Bit kongen

Slet de fingeraftryk der ikke virker i systemindstillinger->touch-id og tilføj på ny. Har selv måtte gøre det fornyeligt.


6

1
19. april 2022 @ 20:10
Nyt medlem

Tak for svar..jeg tygger lige lidt på den.

Venlig hilsen Jesper Bech

6

1
19. april 2022 @ 20:13
Nyt medlem

Tak for svar. Hvis jeg prøver det du siger giver den inden for de 10 sek en flere start muligheder. Så jeg kommer aldrig til tryk igen på Touch id så den starter der.

Venlig hilsen Jesper Bech

931

67
19. april 2022 @ 21:04
Veteran

Nåh ja. Jeg ser lige ved anden gennemlæsning af dit første indlæg at det er en M1 maskine du har. Så dur dette trick desværre ikke.

Har du prøvet at fjerne alle fingeraftryk og tilføje et nyt som Pallmei skriver?

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”