xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Gendanne et afinstalleret program
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


471

7
17. april 2022 @ 13:40
Seniormedlem

Torskedum som jeg er har jeg med CleanMyMac afinstalleret Filezilla (FTP-program), men app-filen ligger stadig under Programmer. Når jeg vil overskrive det bliver jeg spurgt efter brugernavn og adgangskode. Her nytter det ikke at bruge Apple-ID.

Hvordan gendanner jeg Filezilla? Det kan jeg vel gøre med TimeMachine, men det er vel ikke nok; der er jo sikkert noget i et eller andet bibliotek der også skal gendannes?

  5
0
  320

8581

198
17. april 2022 @ 14:33
Poseidon

Du skal bruge din computerbrugers kodeord går jeg ud fra. Alternativt så omdøb det og installer det igen.


2709

339
PallMei (Skribent)
17. april 2022 @ 16:35
Bit kongen

Du skal altid bruge administrator password for at skrive i Programmer. Det er bruger-id og kode du bruger på din computer.


4593

394
17. april 2022 @ 18:53
FPU

Towie, når det drejer sig om at dimse med filer inde på din Mac, skal du, som de andre siger, bruge det brugernavn og password, som du bruger, når du tænder for din Mac og logger ind på din brugerkonto.

Du skal KUN bruge dit AppleID og det dertil knyttede password, hvis du skal hente ny software eller opdateringer til software, som er hentet via AppStore, ellers ikke.


471

7
18. april 2022 @ 08:38
Seniormedlem

At logge ind på en brugerkonto har jeg ikke brugt i mange, mange år. Det faldt mig ind at logge mig selv af og så kommer jeg til et skærmbillede med to brugere: Mig selv og en der hedder Mac. Her skal jeg så indtaste min adgangskode (som jeg jo har glemt). Her var løsningen at klikke på spørgsmålstegnet til højre for indtastningsfeltet og sandelig: Så står der "Stikord til adgangskode:" og så min kode :-)

Hvordan det blev lavet i sin tid, formentlig i 2011, ved jeg ikke, men det stikord der stod virker, så nu kører jeg igen. Jeg har naturligvis skrevet det ned så jeg har det, hvis Alzheimer slår til igen ;-)


2709

339
PallMei (Skribent)
18. april 2022 @ 14:10
Bit kongen
Towle skrev:

At logge ind på en brugerkonto har jeg ikke brugt i mange, mange år. Det faldt mig ind at logge mig selv af og så kommer jeg til et skærmbillede med to brugere: Mig selv og en der hedder Mac. Her skal jeg så indtaste min adgangskode (som jeg jo har glemt). Her var løsningen at klikke på spørgsmålstegnet til højre for indtastningsfeltet og sandelig: Så står der "Stikord til adgangskode:" og så min kode :-)

Hvordan det blev lavet i sin tid, formentlig i 2011, ved jeg ikke, men det stikord der stod virker, så nu kører jeg igen. Jeg har naturligvis skrevet det ned så jeg har det, hvis Alzheimer slår til igen ;-)

Jeg håber ikke stikordet var adgangskode ordret. Det er ligesom at ligge nøglen under måtten. Fidusen er, at stikord skal være noget der får dig til at huske koden.