xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
In-app køb på tværs af familie-medlemmer
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


243

1
16. april 2022 @ 10:34
Juniormedlem

Jeg har downloadet gratis-app'en "route 66", og derefter inde i appen købt "et års abonnement" på de udvidede funktioner. Jeg har downloadet på både iPhone og iPad og jeg har adgang til betalings-funktionerne begge steder - men de kører også samme AppleId.

Men min datter (som jeg er i familiedeling med) kan ikke få adgang til betalings-funktionerne. Vi var ellers omhyggelige med, at hun downloadede den inde fra "mine køb" i sin app-store, i stedet for blot at søge den frem.. Så hun skal selv betale 299 kr, hvis hun også vil have alle features...

For sjov skyld testede vi også med App'en til højskolesangbogen, som virker på samme måde: Man downloader appen gratis, og inde i app'en køber man adgang til Højskolesangbogen. Her kan hun sagtens få adgang til Højskolesangbogen, da jeg har købt den...

Er det en fejl i Route 66 app'en? Kan app-udbyderen selv bestemme om familie-medlemmer skal kunne dele det betalte indhold i app'en mellem sig?

  3
1
  563

2185

44
16. april 2022 @ 16:24
ASCII jonglør

En udvikler kan bestemme om man må dele en apps "ind app køb" - men tag evt. et kig på nedenstående link, måske du skal ind og slå det til i Route 66 abonnementet ??

Hvis du ikke kan finde din families delte indhold

Apple developers can now let you share free copies of your in-app purchases with your family


243

1
24. april 2022 @ 22:09
Juniormedlem

Hej Rene.

Tak for feedback :)

Jeg checker lige linksene - men efter du havde skrevet læste jeg "det med småt" inde i appen - jeg synes, det fremgik nogenlunde tydeligt, at de ikke accepterede deling mellem familiemedlemmer....

Er der egentlig regler for, hvor længe man må lave familie-deling med sine børn. Min datter har lige fået en macbook - og har bare kunne downloade og bruge fx Final Cut X kvit og frit, fordi jeg har den. Det er jo da nice nok - det må hun for min skyld også gerne, når hun fylder 30 :)


8581

198
25. april 2022 @ 06:38
Poseidon

Det tror jeg ikke. Men på et tidspunkt bliver familien jo så stor at man er nød til at købe en ekstra kopi..