xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Blæser
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


76

0
03. april 2022 @ 10:25
Novice

Hej.

Blæseren kører konstant og med et relativt højt lydniveau. Jeg må indrømme den er 10 år gammel, og har aldrig fejlet noget. Er den til genbrug?

Hilsen 

Carsten

  6
0
  377

1493

39
03. april 2022 @ 10:34
Stormogul

hvaffor en blæser? i hvilket device?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2696

335
PallMei (Skribent)
03. april 2022 @ 10:46
Bit kongen

og har du prøvet at genstarte. Hvis den stadig larmer, har du prøvet at tjekke om noget har højt cpu-forbrug i aktivitetsovervågning.

Hvis du har haft den åben, kan det være en ledning der mangler at blive sat fast. Hvis ikke blæsere har forbindelse til temperatur-sensoren, køre de af sikkerhedsgrunde for fulde omdrejninger.

De eneste alderbetingede årsager til at blæseren skulle køre mere, jeg kan forestille mig, er: Den er støvet til, thermal pastaen mellem cpu og/eller gpu og køler trænger til at blive skiftet eller moderne programmer er tunge for den at trække. Mine egne maskiner er blevet væsentlig køligere efter at have fået en moderne ssd i, begge havde ellers ssd i forvejen, den ene endog original Apple..

76

0
03. april 2022 @ 11:30
Novice

Tak for svar. Jeg har ikke haft den skilt ad, så det ved jeg ikke, desværre.

Cp


76

0
03. april 2022 @ 11:34
Novice

Tá k for svar.

hvid du mener det er støv, så kan jeg vel støvsuge den. Den har ikke været skilt ad. Kan man bruge en svupper til at trække frontglasset af.

cp


1493

39
03. april 2022 @ 11:53
Stormogul

frontglasset af hvad?

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1833

1
03. april 2022 @ 12:05
Stormogul
Rasmus Lauritsen skrev:

frontglasset af hvad?

Ja, du mangler stadig at fortælle hvad vi snakker om.

Kan lyde som iMac og jeg har haft min 2009 27" åben flere gange end jeg bryder mig om. Der skal glasset Fjernes fra magneter med sugekopper. Derunder er selv skærmpanelet, som er fastgjort med skruer rundt langs kanten. Jeg vil anbefale du kigger på ifixit.com for vejledning. Evt. YouTube. Der er en masse kabler forbundet til panelet og det kan være noget bøvl at komme til. Især at samle for du risikere at bukke stikket til grafikkortet, da der ikke er meget plads samtidig med at balancere Panelet. Så det yderste glas er den mindste del.