xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iOS 15 er da godt nok ringe (på min iPhone 7)!
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


4593

394
07. marts 2022 @ 11:55
FPU

Nu har jeg brugt iOS 15 i 3-4 dage, efter at jeg blev nødt til at opgradere fra iOS 11 p.gr.a. MitID.

På den korte tid har jeg været udsat for:

1. At min Mac spontant blev smidt spontant af Internetdeling to gange på en eftermiddag. Det oplevede jeg ALDRIG med iOS 11, med mindre jeg tog telefonen med udenfor og gik for langt væk fra Mac'en. Af og til mistede jeg adgangen til nettet, men da var Mac'en stadig koblet op til iPhonen via Internetdeling. Da var det blot et spørgsmål om at slå WiFi fra og til igen på Mac'en, og så kørte det igen. Her skulle jeg låse telefonen op, så Internetdeling var synlig og så slutte Mac'en til igen i WiFi-menuen.

2. At blive smidt af en telefonsamtale, blot fordi jeg samtidig gik ind i Indstillinger for at kigge på tastaturlyde og haptisk feedback. Det må altså bare ikke kunne ske.

3. At Mac'en blev smidt af Internetdeling, fordi jeg foretog et telefonopkald, hvilket skete i dag. Også denne gang var jeg nødt til at åbne telefonen, så Internetdeling var synlig, før jeg kunne koble Mac'en på igen. Det må altså heller ikke kunne ske.

De her tre ting opledeve jeg ALDRIG under iO! 11, og jeg har trods alt haft den iPhone 7 (med iOS 11 på) i næsten tre år nu.

Er der nogen af jer, som har oplevet de her ting, og som eventuelt kender en brugbar løsning?

  6
0
  416

215

1
07. marts 2022 @ 12:52
Juniormedlem

Nu er det ikke for at starte en krig, men Iphone7 er en snart 6 år gammel telefon, så tror ikke der er mange løsninger end en nyere telefon. Det er helt normalt, at hardwaren bliver udfordret over tid - der er jo sket meget på seks år, hvor Apple har lanceret både Iphone 8, X, 11, 12, 13 og snart 14

MacBook Air 13 (2020), Iphone 14 PRO, Ipad 11 Pro

927

49
07. marts 2022 @ 14:03
Veteran

Har du prøvet at lave en Restore uden at gendanne fra back-up for lige at være sikker på, at der ikke er noget fnidder med det? Min datters iPhone 7 har ikke de problemer du har menlig.

Jeg har ikke selv de problemer du har der, men jeg har til gengæld problemer med appen Musik, og at display bliver sort og ikke reagere når jeg ville slutte en samtale ved at "lægge røret på". Jeg er nødt til at vente på at den anden lægger på for mig.

Safari får også af og til et flip hvor min telefon begynder at blive enorm varm, også selv hvis jeg ikke bruger den og den bare ligger på bordet. Man kan se inde inder "batteriforbrug" hvordan grafen for batteriet pludselig falder drastisk, og at det er Safari der bruger enorme mængder strøm.

iPhone 11 Pro Max

Carsten: Manden siger jo at det fungerede fint i iOS 11, hvilket betyder, at telefonen er fuldt ud i stand til at klare ærterne :) 


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
07. marts 2022 @ 14:44
Bit kongen

Tid til den 512GB iPhone du planlægger at anskaffe 😉. Vil anbefale pro med 6GB så du forhåbentlig ikke får samme problemer med din næste opdatering til IOS 19 🤞😬🤑


4593

394
07. marts 2022 @ 15:09
FPU
PallMei skrev:

Tid til den 512GB iPhone du planlægger at anskaffe 😉. Vil anbefale pro med 6GB så du forhåbentlig ikke får samme problemer med din næste opdatering til IOS 19 🤞😬🤑

Absolut en mulighed. Jeg tror dog ikke, at problemet skyldes pladsproblemer. ;o) Men nu kommer der jo nye dimser i morgen, så det kan være, at 7'eren bliver udskiftet med en SE og min MBP 2010 med en MBP 2022.

Prøver i øvrigt at nulstille Netværksindstillinger senere; det KAN være, at det hjælper. Lige nu regenerer jeg efter en tur rundt langs hegnene i markerne for at få et overblik over stormfaldet og derefter et par hårde timer i brændestakken.


2709

339
PallMei (Skribent)
07. marts 2022 @ 16:05
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Tid til den 512GB iPhone du planlægger at anskaffe 😉. Vil anbefale pro med 6GB så du forhåbentlig ikke får samme problemer med din næste opdatering til IOS 19 🤞😬🤑

Absolut en mulighed. Jeg tror dog ikke, at problemet skyldes pladsproblemer. ;o) 

Ikke lagerplads. Men 2GB ram har ikke meget overskud til multitasking (med mindre det er en plus som har 3GB).

Prøver i øvrigt at nulstille Netværksindstillinger senere; det KAN være, at det hjælper. 

Ja, det er nok første sted at starte. Der kan være telefon over Wifi og lignende kommet til, ved ikke om det var i ios 11. Ved indlæsning af backup til en ny telefon, giver alle de gamle bluetooth parringer f.eks. også problemer og børe udføres på ny. 

Men generelt er det bedst at følge med løbende, så man undgår de store opgraderinger.


4593

394
07. marts 2022 @ 17:50
FPU
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Tid til den 512GB iPhone du planlægger at anskaffe 😉. Vil anbefale pro med 6GB så du forhåbentlig ikke får samme problemer med din næste opdatering til IOS 19 🤞😬🤑

Absolut en mulighed. Jeg tror dog ikke, at problemet skyldes pladsproblemer. ;o) 

Ikke lagerplads. Men 2GB ram har ikke meget overskud til multitasking (med mindre det er en plus som har 3GB).

Nåja. Der kan man bare se, hvad fire timers frisk luft i træk kan afstedkomme. Men jeg har næsten ingen andre apps åbne, så 2 GB burde være tilstrækkeligt. Og ellers burde Apple have begrænset 7'eren til f.eks. iOS 14.


Prøver i øvrigt at nulstille Netværksindstillinger senere; det KAN være, at det hjælper. 

Ja, det er nok første sted at starte. Der kan være telefon over Wifi og lignende kommet til, ved ikke om det var i ios 11. Ved indlæsning af backup til en ny telefon, giver alle de gamle bluetooth parringer f.eks. også problemer og børe udføres på ny. 

Bruger ikke BlueTooth, og WiFi er slået fra på telefonen. Den er (var) faktisk konfigureret ret enkelt.


Men generelt er det bedst at følge med løbende, så man undgår de store opgraderinger.

Måske. Men hvis de førnævnte issues ligger i iOS 15, havde jeg jo fået dem ved opgradering fra iOS 14 til 15 under alle omstændigheder. Og jeg holdt mig jo netop til iOS 11, fordi l*rtet kørte som smurt.