xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Til PP - redigering af indlæg
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1045

26
05. marts 2022 @ 14:12
Stormogul

Hvorfor er der en en sådan skrap og stram tids-begrænsning for at redigere i indlæg?

I andre Forum, kan du, så længe du er logget ind, redigere. Kan/vil du ændre på det?

mvh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.
  2
1
  351

1905

185
PowerPalle (Administrator)
06. marts 2022 @ 17:17
Stormogul
Beman skrev:

Hvorfor er der en en sådan skrap og stram tids-begrænsning for at redigere i indlæg?

I andre Forum, kan du, så længe du er logget ind, redigere. Kan/vil du ændre på det?

mvh

Hej Beman

Den oprindelig tanke var, at man enten ved afsendelse af den oprindelige besked eller ved at rette indenfor et kort tidsrum må stå på mål for det man har skrevet. At ændre i en original tekst lang tid efter den er afsendt kan være med til at ændre den oprindelige kontekst.

Man kan således argumentere for, at der slet ikke burde være adgang til at rette det man har afsendt jævnfør ovenstående, men jeg har givet en lille tidslomme, hvor man lige kan rette en smutter.

Det er korret, at man i nogle fora kan rette uden tidsbegrænsning, lige så vel som der også er andre fora, hvor man kan med tidsbegrænsning kan eller slet ikke. Således ser jeg ikke, at det at din påstand kan skæres over en kam. Der er mange forskellige måder at gøre det på inklusive den som er på macnyt.

Jeg håber, at det gav et svar på dit spørgsmål.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
06. marts 2022 @ 19:45
FPU

Det har lejlighedsvis også været et irritationsmoment for mig, især hvis jeg har opdaget en dum slå- eller forståelelsesfejl. Der ER jo forskellige løsninger, og helt uden at opfordre til, at de skal implementeres, vil jeg give et par eksempler:

På YouTube er der uendelig fortrydelsesret, men i det øjeblik man gemmer en rettelse, står der "(edited)" ud for indlægget, så alle kan se, at der er blevet rettit i det, men ikke hvad, med mindre forfatteren angiver det. Det giver brugeren mulighed for at rette fejl og misforståelser, men som PP påpeger, kan det også ændre indholdet til det stik modsatte af det oprindelige budskab.

En anden metode ville være at lade en bruger rette i sit indlæg hele tiden, men på en sådan måde, at det oprindelige indlæg omgående blev greyed out ved arkivering af rettelser, og rettelserne blev oprettet som en editérbar kopi af det oprindelige indlæg. Så kan læseren så både det oprindelige indlæg og se, hvad rettelserne går ud på. Jeg er dog ikke i stand til at vurdere, om et sådant system vil være let at implementere her på Macnyt.

Så længe man ikke har sendt sit indlæg, har man jo uendelig tid til at læse korrektur og til at reflektere over, hvilket budskab man er ved at offentliggøre. Bevares, metoden er ikke 100% skudsikker, men jeg fanger da langt de fleste slåfejl ved at læse mit indspark igennem, inden jeg trykker "Send", og det er meget, meget sjældent, at jeg har fortrudt, at jeg har sendt noget ud af huset, både her og hisset.

Endelig kan man jo skrive sit indlæg i sin tekst-editor og løbe den igennem for alle slags fejl, inden man kopierer den ind og sender den. Den metode bruger jeg af og til på YouTube, men det er nu mest for ikke at miste en lang tekst, hvis der er huller i transmissionen (det er sket et par gange). Og så har jeg stadig nem adgang til ordlyden, for man kan ikke søge på sine egne gamle indslag på YouTube.

Jeg fandt faktisk en halv snes småfejl ved blot at læse teksten igennem to gange. Det virker!