xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Problem med Mail Downloads....
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)



0
23. februar 2022 @ 19:05

Hej Mac'venner

Jeg er ny her, men har været mac om en hals i over 30 år.

Jeg har fået et uventet problem. Efter et nedbrud viser det sig at Time Machine IKKE gemmer mailboxes...(der er skrevet meget om dette på ihvertfald andre fora. Ved ikke om også her). Det eneste der er gemt er en mappe med Mail Downloads. Og det er også fint. Men den mappe består af ca. 11.000 undermapper med hver sit unikke download . Det være sig pdf'er, jpgs, doxx, excel osv.

Mit store spørgsmål er nu; er der nogen som har en god ide til, hvordan jeg samler indholdet af de enkelte mapper i en ny mappe. Altså så jeg ikke skal åbne HVER af de 11.000 mapper og gemme indholdet.

Er jeg til at forstå..?

Takker for hjælp.

Henrik

  3
0
  356

2709

339
PallMei (Skribent)
24. februar 2022 @ 14:47
Bit kongen
HenrikBr skrev:

Hej Mac'venner

Jeg er ny her, men har været mac om en hals i over 30 år.

Velkommen til.


Jeg har fået et uventet problem. Efter et nedbrud viser det sig at Time Machine IKKE gemmer mailboxes...(der er skrevet meget om dette på ihvertfald andre fora. Ved ikke om også her). Det eneste der er gemt er en mappe med Mail Downloads. Og det er også fint. Men den mappe består af ca. 11.000 undermapper med hver sit unikke download . Det være sig pdf'er, jpgs, doxx, excel osv.

hmmm. Timemachine understøtter mail så vidt jeg ved. (Men gør det endelig ikke i fuldskærms mode. Her på High Sierra resultere det i en ny space for hver vindue den ville vise i nedenstående skærmbillede og eneste måde er at afslutte mail.)

Men med mindre man bruger den ældgamle pop3 standard (frarådes) kan jeg ikke se hvorfor, da det hele burde være på serveren og hentes ned ved logon. Men ok, man kan være kommet til at tømme skraldespanden. I øvrigt kan man hente det hele på ny ved at genopbygge, hvis der skulle være sket noget data-korruption.

Mit store spørgsmål er nu; er der nogen som har en god ide til, hvordan jeg samler indholdet af de enkelte mapper i en ny mappe. Altså så jeg ikke skal åbne HVER af de 11.000 mapper og gemme indholdet.

Er jeg til at forstå..?

Jeg har ikke kigget på hvilke mapper du snakker om, for jeg tror det er lidt et sidespor afhængig af din mailkonto og synkroniseringsmetode. Hvis det er iMap (som burde være standard), burde oplysningerne kunne hentes ned igen ved en genopbyg eller ny opsætning af kontoen (hvis du er startet på en frisk).





0
25. februar 2022 @ 17:53

Hej PallMei,



Tak for dit svar og interesse.

Med hensyn til de mapper jeg taler om ser det ud som på dette dump.
Der ligger som sagt 11.000 mapper med hver 1 fil indeni. I eksemplet kan du se at der ligger en billedfil i den aktiverede mappe. Jeg bruger mailen i min virksomhed, derfor det ret store antal downloads.

Men problemet med at hive filerne ud har jeg nu løst. Brugte Spotlight til at søge i mappen "Mail Downloads" efter fx. pdf og lagde så alle resultaterne over i en ny tom mappe. Og så ellers søge jpg, docx osv. Så var den klaret.

Jeg ved at det lyder tosset med mails der er forsvundet, men har nu også læst at det gælder POP (som jeg nu bruger selvom det er ældgammelt :) så bruger jeg det stadig. Problemet er også, har jeg læst, at det er i de nyere systemer, fx Catalina at det sker. Jeg har virkelig været igennem Time Machine på kryds og tværs, forsøgt at gendanne osv osv. Den er 100% tom for mailboxe o.lign

Igen, tak for interesse og gode ord.

God weekend.


2709

339
PallMei (Skribent)
26. februar 2022 @ 09:23
Bit kongen

Jeg tror det er netop pga. af timemachine at det hele ligger spredt ud over en masse mapper og filer. Så kan den nøjes med at kopiere ændringer, i stedet for hele molevitten hver gang der er ændringer og med mail er det ret tit.

Afhængig af arten af dit problem, kunne overførsel assistent kunne nok også overføre hele opsætningen til ny maskine eller konto.