xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Aktie App til iOS der kan notifice
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1891

183
PowerPalle (Administrator)
28. januar 2022 @ 17:51
Stormogul

…ved given værdi via email og som ikke bare høster persondata

nogle gode bud på en troværdig app?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  7
0
  728

25

1
29. januar 2022 @ 08:14
Let øvet

2696

335
PallMei (Skribent)
29. januar 2022 @ 12:22
Bit kongen

Har du undersøgt om ikke du kan oprette alarmer på din handelsplatform. Både Saxo og Nordnet kan. Hvis du søger en app, ville det være mere naturligt at underrettes med en notifikation end mail.


1014

0
29. januar 2022 @ 15:03
Stormogul

Nordnet kan

Nordnet skriver pt.:

"Hvorfor kan jeg kun modtage kursalarmer i Nordnet-appen? På nuværende tidspunkt bliver du nødt til at downloade Nordnet-appen for at få besked, når dine kursalarmer er aktiveret. I fremtidige versioner vil vi udvide funktionen til e-mail og PC/Mac."

https://www.nordnet.dk/faq/4296-hvorfor-kan-jeg-kun-modtage-kursalarmer-i-nordnet-appen?phrase=Kursalarm

Nordnet har tilsyneladende generelt fået stor modvilje mod at sende mails.

Tidligere fik man mail ved gennemførte handler. Det ligger nu kun som notifikation/besked på deres platform.

Og Nordnet nægter at give besked på e-mail, når der ligger ny besked på deres platform. 

Jeg kan regne ud hvorfor nogle tvivlsomme banker/virksomeheder nægter at bruge E-boks, og hellere vil have deres eget "besked-system" (for at spare på virksomhedens gebyr til E-boks, og for at mindske kundens mulighed for dokumentation i tilfælde af tvist). 

Men at sende en simpel traditionel e-mail om "ny post" i virksomhedens eget system burde ikke kunne koste alverdens (især ikke da Nordnet allerede har systemet). Og Nordnet har tidligere opført sig anstændigt. Så jeg forstår ikke Nordnets nye modvilje mod at orientere kunden bedre. Og nej, GDPR forhindrer ikke virksomheden i at tilbyde en helt neutral "ny post"-besked pr. e-mail. 


2252

151
29. januar 2022 @ 16:28
ASCII jonglør

Årsagen til nul(0) handelsmail er (mindst) to-foldigt:

  1. giver man kun beskeder gennem virksomhedens egen app, så fremtvinger gennem flere besøg i app'enman en tættere forbindelse fra kunden til virksomheden. Det er en gang lodret Pavlovs vovser.
  2. man eliminerer utallige omkostningstunge forespørgsler på de udsendte handelsmails.

Er selv kunde hos Nordnet, synes egentlig at det er fint nok kun med handels-beskeder via app'en og ingen handelsmails. Man kan jo altid hente disse på websitet, skulle man få brug for dem.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1014

0
29. januar 2022 @ 17:53
Stormogul

@Factory,

"altid", skriver du. Men reelt betyder det "kun så længe at du er kunde". Så du skal lige huske at downloade dine data, hvis du holder op med at være kunde.

Og for de "dovne"/passive investorer, der ikke ønsker at logge ind løbende, så ville det være smart at kunne tilvælge e-mail - i det mindste som en valgfri mulighed.

Konkret eksempel: Nordnet hævder (pt. fortsat) på deres åbne hjemmeside at skat på aktiesparekonto hæves 15. januar. Men logger man ind, ligger der en besked om at det er 15. februar. Hvis du har indskudt til loftet, så kan skattebetalingen medføre overtræk, som skal inddækkes herefter. Venter man til 15. februar med at logge ind, så ved man aldrig om der i mellemtiden er kommet en ny tidligere dato. Generelt er det en god ide at orientere kunderne bedre om den slags.

Tilsvarende gælder andre virksomheder, der bevidst undlader at sende e-mail. Eksempelvis har Santander indført nye vilkår om at banken kan sænke renten og indføre negativ indlånsrente på opsparing, og kun varsle det på virksomhedens hjemmeside. Lidt for smart og udspekuleret. Måske varsler de også ved mail, men banken er efter vilkårene ikke forpligtet til e-mail, det er kun en mulighed som banken frit kan vælge eller fravælge. I gamle dage forståeligt, da der kun fandtes traditionel "dyr" brev-post, men den undskyldning har de ikke længere.



1891

183
PowerPalle (Administrator)
29. januar 2022 @ 18:06
Stormogul
PallMei skrev:

Har du undersøgt om ikke du kan oprette alarmer på din handelsplatform. Både Saxo og Nordnet kan. Hvis du søger en app, ville det være mere naturligt at underrettes med en notifikation end mail.

Jeg er blot ude efter en App, der kan gøre det uagtet om jeg selv har aktier eller ej. Men tak for retningen.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1493

39
01. februar 2022 @ 04:49
Stormogul

Jeg ved ikke hvor meget data der høstes her.. Men det er mit bud på aktie overvågning med notifikationer som man selv kan definere

https://ifttt.com/finance

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.