xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Error message on lockscreen
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


927

49
20. januar 2022 @ 12:41
Veteran

Hvad betyder det her problem? Jeg fik beskeden inden jeg kunne logge ind, da jeg skulle genstarte min Mac Pro 2013 efter den har været slukket i nogle dage. 

Er det min CPU der er ved at stå af nu? 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  8
0
  337

2696

335
PallMei (Skribent)
20. januar 2022 @ 13:57
Bit kongen

Du er ikke den eneste hvis du søger på uddrag af teksten. Køre du Monterey? umiddelbart virker folks problemer til at være kommet efter opgradering. En konstaterede, at der var en "Sleep Wake Failure" diagnosticerings rapport i /Library/Logs/DiagnosticReports og efter han frakoblede under Energibesparelse har den kørt stabilt, men der var kun gået 4dage.


927

49
20. januar 2022 @ 15:54
Veteran

Jeg tror også at det er et omfattende problem, for Apple har kontaktet mig over mail for at sende dem flere data, da jeg indesendte dem en fejlrapport. Men det er lidt langhåret at gøre med SUDO fra en root konto. 

Men jeg har ikke tid til at vente på dem til de får fingeren ud.

Hvilken tekst søgte du på, for jeg finder intet?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
20. januar 2022 @ 16:29
Veteran
The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2696

335
PallMei (Skribent)
20. januar 2022 @ 17:31
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Jeg tror også at det er et omfattende problem, for Apple har kontaktet mig over mail for at sende dem flere data, da jeg indesendte dem en fejlrapport. Men det er lidt langhåret at gøre med SUDO fra en root konto. 

Men jeg har ikke tid til at vente på dem til de får fingeren ud.

Hvilken tekst søgte du på, for jeg finder intet?

https://www.google.com/search?q=CPU+W+%3C+ine+7+%5D%3Ck+Ar7 

https://www.reddit.com/r/macpro/comments/qzpflm/mac_pro_61_mca_error_report_issue_help/


4586

389
20. januar 2022 @ 17:36
FPU
Ufomekaniker skrev:

Fandt det

Jeg smider lige linket her, så andre med samme eller lignende problemer også kan få gavn af det.

https://www.reddit.com/r/macpro/comments/s3gtgi/mca_error_report_issue_on_macpro61_trash_can/https://www.reddit.com/r/macpro/comments/s3gtgi/mca_error_report_issue_on_macpro61_trash_can/

Ufo, det her er ikke kritik, men et lille fif: Når du skriver et indslag her i Macnyt, har du bl.a. et link-værktøj til din rådighed. Det er det symbol, som ligner to led i en kæde, og som er placeret mellem Typografi-linket og "Indsæt billede" linket.. Du kan også taste Kommando-K i stedet for at klikke på symbolet.

Hvis du kopierer linket ind øverst i den lille pop-up box og nedenunder skriver en passende tekst, som f.eks. "Klik!", kommer dit link fra denne tråd til at se således ud:

Klik!

Se, det ser meget mindre rodet ud.

Glædelig dimseri! O)


927

49
20. januar 2022 @ 17:59
Veteran

Hey. Tak skal du have. Jeg kender godt til funktionen, og jeg plejer skam også at bruge den. Men jeg var lige lovlig doven da jeg lavede sidste link, og kopierede bare genvejen ind både der hvor linket og "navnet" skulle være. Derfor ser det så grumset ud. Og jeg vil da give linket et ordentligt navn næste gang   

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4586

389
21. januar 2022 @ 00:45
FPU
Ufomekaniker skrev:

Hey. Tak skal du have. Jeg kender godt til funktionen, og jeg plejer skam også at bruge den. Men jeg var lige lovlig doven da jeg lavede sidste link, og kopierede bare genvejen ind både der hvor linket og "navnet" skulle være. Derfor ser det så grumset ud. Og jeg vil da give linket et ordentligt navn næste gang   

Jamen, jeg kunne heller ikke forstå det, netop fordi du det sidste stykke tid har lagt en del screendumps op for at illustrere din Mac's problemer.

Held og lykke med at få jaget nisserne ud af din maskine. Og dovenskaben må slå til bare en gang imellem.


927

49
22. januar 2022 @ 01:04
Veteran

Jeg har indsendt to error reports til Apple. En med CPU fejl og en med SSD fejl. Efter hvad jeg har læst mig frem til det begge fejl der stammer fra Monterey.

Jeg har for nyligt fået svar fra dem med den SSD, at de vil have mig til at lave en core dump fra en root konto. Jeg kan godt lave root kontoen og lave en terminalkommando der fra. Men de kommandoer de giver mig vil den ikke udføre.

Jeg har ikke fået svar på den med CPU'en. Men det regner jeg med, når jeg se hvor mange der har nøjagtig samme fejl som mig. Så vil de sikkert have en til core dump som jeg ikke kan finde ud af at lave   

Det kan godt betale sig at indsende fejlrapporter, for de læser dem sgu, og de svare tilbage, hvis de vil have flere infos. Det kan godt betale sig at henvende sig til Apple, hvis man tror der er tale om en programmeringsfejl fra deres side af  

Det gør man med Feedback Assistant

The farm saw the farm (Går'n så går'n)