xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Arkivere beskedtråd med billeder som .pdf - OS 12.1
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


455

18
10. januar 2022 @ 13:11
Seniormedlem

Jeg har en beskedtråd på 20 sider med tekst og billeder. Jeg vil arkivere som .pdf, men det bliver kun teksten der arkiveres, alle billeder er sorte firkanter. Hvorfor ikke billeder? og hvordan får jeg billederne med?.

  3
0
  274

2709

341
PallMei (Skribent)
10. januar 2022 @ 14:39
Bit kongen

Sker også her på Monterey. Antager det er under udskrift. Det lader til at z-rækkefølgen er forkert og istedet for at tegne taleboblen først (og bagerst), tegnes den til sidst. Hvis der er vedhæftet flere billeder i en besked så de ikke er i boble, virker det fint. Det virker også på High Sierra, så hvis du har en maskine med ældre macOS, kan du prøve på den. Det er også muligt at Acrobat reader kan redigere og man kan slette boblerne, men kræver muligvis tilkøb eller Pro 🤷‍♂️.

Du er ikke den første, så måske nogen har fundet en løsning:

https://www.google.com/search?q=monterey+imessage+print+to+pdf+pictures+black

edit: Der spekuleres på det er med vilje og du kan fjerne laget i et pdf redigerings program. Jeg tvivler på at det er med vilje, når billederne faktisk findes i den resulterende fil...

https://piunikaweb.com/2021/08/09/imessage-photos-blacked-out-when-you-print-or-export-to-pdf/


455

18
10. januar 2022 @ 16:04
Seniormedlem

Jeg kan redigere lidt i Adobe Pro, men det er meget tungt, og ikke alle sorte felter kan fjernes. Jeg har set lidt på dine links, men smarte løsninger er der ikke. Det må da være noget der bliver rettet i en update.


2709

341
PallMei (Skribent)
10. januar 2022 @ 21:43
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg kan redigere lidt i Adobe Pro, men det er meget tungt, og ikke alle sorte felter kan fjernes. Jeg har set lidt på dine links, men smarte løsninger er der ikke. Det må da være noget der bliver rettet i en update.

Da lyder da til at være samlet i samme lag og blot et et spørgsmål om at deaktivere det lag, så vidt jeg forstår det:

Billede taget fra mit sidste link.

Men der findes også andre pdf-printere end den indbyggede. Men hvis det er iMessage som gør det bevist eller ubevist, er det tvivlsom om de gør en forskel.