Ret ofte (= et par gange dagligt) siger Safari (version 15.2 på Catalina 10.15.7), der ikke er netforbindelse endskønt alle andre programmer har fin forbindelse.
Haft de samme udfordringer men lader til at være gået i sig selv efter jeg skiftede indstilling. Slå websteder fra, under skjul ip-adresse.
Hvilken version af Safari bruger du? Jeg har ikke samme muligheder, som du viser, og sidder jo med Catalina og Safari 15.2
Har du prøvet at genstarte Safari. Tænd/sluk for WiFi (hvis du er på WiFi). Kørt trådløs diagnostik (hvis du er på WiFi https://support.apple.com/da-dk/HT202663).
Ovenstående med WiFi kan løse problemer med dns-server opslag, hvor andre apps der allerede har forbindelse til en kendt adresse stadig vil fungere, fordi de allerede kender ip-adressen og ikke behøver at slå op. Men hvis andre browsere virker uden custom dns-server opsætning er det lidt mystisk.
I sidste ende er der altid genstart af maskinen. Hvis det løser problemer og det ikke er en tilbagevendende begivenhed, vil jeg ikke bruge mere krudt på det.
Martin, har du slået det til under Apple-ID i Systemindstillinger?
puggaard skrev:Det er en ny Monterey feature, men han benytter stadig Catalina.Martin, har du slået det til under Apple-ID i Systemindstillinger?
ja, ok - men med det slået til, kommer de muligheder frem i Safari. 😀