xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Alternativ til Time Capsule
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


25

1
09. januar 2022 @ 12:52
Let øvet

Jeg bruger Time Capsule både til trådløst net, Apple tv, min printer, backup på Time Machine til en trådløs printer og til en gammel pc med et lan kabel

Når jeg Googler efter Time Capsule ser det ud som om Apple stoppede med at lave Time Capsule for måske 3 år siden.

Hvilke alternativer mener I fungerer bedst ?




  7
1
  562

4593

394
09. januar 2022 @ 18:42
FPU

Jeg er ikke ekspert, men så vidt jeg husker fra diverse diskussioner om emnet, vil enhver LAN harddisk (eller SSD) kunne sættes op som en Time Capsule ved at koble den til en router, eftersom en TimeCapsule jo netop ikke er andet end en router med indbygget harddisk og et Apple logo på.

Du kan f.eks. vælge en 4 TB WD My Cloud netværksdisk til ca. 1.400,- Kr. Der er masser af alternativer; det er blot et spørgsmål om at vælge størrelse og pris-niveau.


25

1
09. januar 2022 @ 19:25
Let øvet

jeg er kommet i tvivl om det er en router installatøren satte på min væg forbundet til fibernettet.. Den er Time Capsule tilsluttet til med et lan kabel

Har du også et forslag til hvilken router, der vil være god at bruge. Den skal jo gerne kunne tilsluttes til en disk og en trådløs printer



2709

339
PallMei (Skribent)
09. januar 2022 @ 19:43
Bit kongen
xyz skrev:

jeg er kommet i tvivl om det er en router installatøren satte på min væg forbundet til fibernettet.. Den er Time Capsule tilsluttet til med et lan kabel

Det er formodentlig et modem+router+switch (hvis den har trådlæs og/eller flere ethernet porte).

Timecapsule er en kombineret hotspot, router, switch og NAS (Network Attached Storage)

Jeg har selv været på jagt efter en Timecapsule erstatning, men har ikke fundet en god løsning og derfor interesseret i høre hvad folk måtte foreslå. Jeg har forsøgt med en Raspberry Pi løsning, men der var alt for meget bøvl. P.t. bruger jeg min gamle Macbook Air, som jeg har udviddet med 1TB intern ssd. Egentlig er det synd, for den nye ssd gav den nyt liv.

Jeg skulle nok blot have købt en 2-drev NAS. Men raspberry var billigere og kan mere (hvis man gider).


25

1
09. januar 2022 @ 21:53
Let øvet

https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/lagring/netvarkslagring-nas/zyxel-nas326-2-bay-netvarkstilsluttet-lagring/21716?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmdgvg8dxn9vvvIyPxJV7SvLA3NPL83nOrFRUI-LpA9IfjvE0-SRNphoCOKgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds


er det f.eks denne du mener du burde have købt. Der står den understøtter Time Machine

Men jeg mangler jo stadig svar på hvilken router der ville være god at købe ?  


2709

339
PallMei (Skribent)
09. januar 2022 @ 23:22
Bit kongen
xyz skrev:

https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/lagring/netvarkslagring-nas/zyxel-nas326-2-bay-netvarkstilsluttet-lagring/21716?gclid=CjwKCAiArOqOBhBmEiwAsgeLmdgvg8dxn9vvvIyPxJV7SvLA3NPL83nOrFRUI-LpA9IfjvE0-SRNphoCOKgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ja. Godt nok ikke præcis den, men tilsvarende

er det f.eks denne du mener du burde have købt. Der står den understøtter Time Machine

Men jeg mangler jo stadig svar på hvilken router der ville være god at købe ?  

Behøver du en. Det kommer an på om ikke modemmet fra din udbyder allerede har Wireless og switch (flere ethernet porte). Det har mit kabelmodem. 


25

1
12. januar 2022 @ 17:00
Let øvet

Kan jeg bruge denne til trådløst internet til mange enheder  : waaoo icotera     Kan ikke rigtig finde ud af hvem der er min udbyder.  Men det er vist Stofa der har sat det op. Jeg har bare ikke internet hos Stofa. 

Portene nederst er tænd sluk, Port1, Port 2, Port3,  USB1, USB2 Telefon 1, telefon 2, Reset, og tv


2709

339
PallMei (Skribent)
12. januar 2022 @ 19:43
Bit kongen
xyz skrev:

Kan jeg bruge denne til trådløst internet til mange enheder  : waaoo icotera     Kan ikke rigtig finde ud af hvem der er min udbyder.  Men det er vist Stofa der har sat det op. Jeg har bare ikke internet hos Stofa. 

Portene nederst er tænd sluk, Port1, Port 2, Port3,  USB1, USB2 Telefon 1, telefon 2, Reset, og tv

Prøv at kigge på listen her over selskaber der levere selskaber der levere Waoo:

https://www.waoo.dk/tilslutning/ 

f.eks. er der en række vejledninger hos Fibia:

https://fibia.dk/privat/kundeservice/vejledninger/bredbaandsudstyr-og-routers/ 

Umiddelbart kan den boks det hele (router, switch, WiFi) bort set fra tilslutning af harddisk (hvert fald den ene vejledning jeg prøvede, sagde at usb-portene var i brug. Men hvis de er på din model, eller vejledning tager fejl. Kan du måske tilslutte harddisk også).