xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Anbefal 3. parts MT-32 MIDI GM/GS emulator?
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


927

49
28. december 2021 @ 23:45
Veteran

Jeg har nogle midifiler som jeg gerne vil prøve at afspille med en Roland MT-32 / LAPC-I emulator. Det er midifiler fra f.eks. Monkey Island serien og Dune 1 jeg har støvet op, og kunne tænke mig at høre som de var i de gode gamle dage. Men jeg kan kun finde nogle til DOSbox, og det gider jeg ikke at rode med. Findes der ikke en MT-32 emulator til macOS derude?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  10
0
  572

75

10
29. december 2021 @ 16:19
Novice

927

49
29. december 2021 @ 17:48
Veteran

Jeg er sikker på at du har noget vigtig at fortelle mig, men du er lidt svær af forstå lige pt :D

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4593

394
29. december 2021 @ 18:19
FPU

Gurgle foreslår bl.a. GarageBand. Har du prøvet med den?

Jeg har i øvrigt Monkey Island 1 + 2 og Indiana Jones på CD-ROM. Den kan du evt. låne og så se om du kan rippe lydfilerne i et andet format. Ellers kan jeg evt. prøve at gøre det og sende dem til dig.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. december 2021 @ 12:53
Bit kongen

Hvad har du du prøvet. Det er umiddelbart ikke svært at finde en midiplayer til mac, hvis man søger. Nogen er gratis og nogen betaling. Prøvede den første og bedste jeg lige kunne finde

https://github.com/benwiggy/APPlayMIDI/releases 

Bortset fra at gatekeeper lige skal overbevises om at tillade kørsel, spillede den fint et par midi-filer jeg hentede som test. Åbenbart var midiafspilning i quicktime en feature der forsvandt med 32-bit.



2709

341
PallMei (Skribent)
30. december 2021 @ 14:04
Bit kongen
PallMei skrev:

Hvad har du du prøvet. Det er umiddelbart ikke svært at finde en midiplayer til mac, hvis man søger. Nogen er gratis og nogen betaling. Prøvede den første og bedste jeg lige kunne finde

https://github.com/benwiggy/APPlayMIDI/releases 

Bortset fra at gatekeeper lige skal overbevises om at tillade kørsel, spillede den fint et par midi-filer jeg hentede som test. Åbenbart var midiafspilning i quicktime en feature der forsvandt med 32-bit.


En anden midi afspiller er VLC, som du muligvis allerede har installeret.

https://www.videolan.org/


927

49
30. december 2021 @ 17:31
Veteran

Yes. Jeg har prøvet Garage Band og VLC med midifiler fra Dune fra 1992, men det lyder ikke godt.

Og siden spillene blev lavet til instrumenterne fra Roland MT-32 så skal det være en musikafspiller der har instrumenterne fra MT-32 i sig. Det har jeg ikke kunnet gurkle mig til, og derfor er begyndt at finde en MT-32 emulator. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4593

394
30. december 2021 @ 18:45
FPU
Ufomekaniker skrev:

Yes. Jeg har prøvet Garage Band og VLC med midifiler fra Dune fra 1992, men det lyder ikke godt.

Og siden spillene blev lavet til instrumenterne fra Roland MT-32 så skal det være en musikafspiller der har instrumenterne fra MT-32 i sig. Det har jeg ikke kunnet gurkle mig til, og derfor er begyndt at finde en MT-32 emulator. 

Det lyder jo rimeligt nok. Men hvad så med at gå helt til hestens mule?

eBay har tre MT-32'ere i Japan og to i USA. De koster godt nok fra ca. $200,-, men så får du da den ægte vare. Problemet bliver dog at slippe uden om den danske toldmur, med mindre du har famile eller vanner i et andet EU-land.

Edit: Ufo, der findes en emulator til Mac, som hedder "Munt". Den kan åbenbart også efterligne en MT-32. Link til YT-video (13 minutter): Klik.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. december 2021 @ 20:06
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Yes. Jeg har prøvet Garage Band og VLC med midifiler fra Dune fra 1992, men det lyder ikke godt.

Og siden spillene blev lavet til instrumenterne fra Roland MT-32 så skal det være en musikafspiller der har instrumenterne fra MT-32 i sig. Det har jeg ikke kunnet gurkle mig til, og derfor er begyndt at finde en MT-32 emulator. 

Det er lidt noget bøvl ud fra hvad jeg lige prøvede (det var tidligere idag og inden Tonnys video som jeg ikke har studeret), for du skal mt-32 rom. Selv om jeg fandt det, var det åbent bar ikke korrekt, hvert fald blev ok knappen i  MUNT ikke aktiv.

Spørgsmålet er om det er besværet værd. For til ren afspilning, kan du sikkert finde finde lydfil version eller rip det fra youtube.


75

10
02. januar 2022 @ 19:34
Novice

Jeg kunne kun finde den software du omtaler, så jeg ville slette indlægget, men det kunne ikke lade sig gøre.

i mellemtiden kom jeg i tanke om at Quicktime vist engang var GM kompatibelt - har du prøvet det ?


927

49
02. januar 2022 @ 21:45
Veteran

Jeg fandt en rPI MT-32 midi emulator (en med det helt rigtige instrumenter). Det er nemlig vigtig at instrumenteren er korrekte👌 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)