Hej
Opgraderede lige til Monterey, men skulle smide en ny disk på, men jeg kan slet ikke ændre noget i time machine preferences. Den regerer ikke på museklik. Det gælder både min imac og Macbook pro.. Det ser ud til at jeg kan anvende den sidst brugte backup disk men det holder jo kun en vis tid...
Har formatteret, genstartet ned og uden backup disk,,, Jeg kan jo nok slette plist for timemachine, men kan jeg ikke vælge en ny så er det ingen løsning..
mvh
Carl-otto
Hængelåsen i nederste venstre hjørne skal være låst op for at kunne foretage ændringer. Derefter trykker du Tilføj eller fjern disk til sikkerhedskopi..
Go ide - men der er ingen hængelås.... Lige nu har jeg slået auto backup fra så jeg slipper for beskeder på stribe...
mvh
co
COO skrev:Go ide - men der er ingen hængelås.... Lige nu har jeg slået auto backup fra så jeg slipper for beskeder på stribe...
mvh
co
Det har jeg aldrig oplevet. Er din bruger administrator:
Under sikkerhed & anonymitet->avanceret er der også mulighed for at kræve password ved indstillinger der påvirker hele computeren, men som du kan se, er den ikke slået til hos mig.
Jeg er administartor og der var ikke problemer med bigsur.. Jeg slog lige globalt password til og så får jeg hængelåsen frem, som jeg jeg åbnede - ingen ændring... Genstart - ingen ændring...
Og det er det samme på to maccer der lige er opgarderet til Monterey. Min kones job mac fra Kbh Uni hat jeg dog ikke tjekket. De har en lidt anderledes sikkerhedspolicy end Aarhus, hvor min labtop kommer fra.
Men imaccen er min stationære - egen - så det må være en monterey problem.,, så jeg overveje at rulle tilbage til bigsur.
mvh
co
COO skrev:Jeg er administartor og der var ikke problemer med bigsur.. Jeg slog lige globalt password til og så får jeg hængelåsen frem, som jeg jeg åbnede - ingen ændring... Genstart - ingen ændring...
Og det er det samme på to maccer der lige er opgarderet til Monterey. Min kones job mac fra Kbh Uni hat jeg dog ikke tjekket. De har en lidt anderledes sikkerhedspolicy end Aarhus, hvor min labtop kommer fra.
Men imaccen er min stationære - egen - så det må være en monterey problem.,, så jeg overveje at rulle tilbage til bigsur.mvh
co
Ok, hvis det er firma maskiner koblet op på noget device management med sikkerhedspolitikker, så er vi ude i noget helt andet. Så må du nok hellere snakke med universiteternes it-support. Er sikker på at det er en fejl, hvis det har virket på Big Sur. Tvivler på at de har noget i mod backup, med mindre de diktere backup på deres måde.