xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Monterey og time machine problemer
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


111

0
04. december 2021 @ 21:32
Novice

Hej

Opgraderede lige til Monterey, men skulle smide en ny disk på, men jeg kan slet ikke ændre noget i time machine preferences. Den regerer ikke på museklik. Det gælder både min imac og Macbook pro.. Det ser ud til at jeg kan anvende den sidst brugte backup disk men det holder jo kun en vis tid...

Har formatteret, genstartet ned og uden backup disk,,, Jeg kan jo nok slette plist for timemachine, men kan jeg ikke vælge en ny så er det ingen løsning..


mvh

Carl-otto

  5
0
  334

2709

341
PallMei (Skribent)
04. december 2021 @ 22:38
Bit kongen

Hængelåsen i nederste venstre hjørne skal være låst op for at kunne foretage ændringer. Derefter trykker du Tilføj eller fjern disk til sikkerhedskopi..


111

0
05. december 2021 @ 13:45
Novice

Go ide - men der er ingen hængelås.... Lige nu har jeg slået auto backup fra så jeg slipper for beskeder på stribe...

mvh

co


2709

341
PallMei (Skribent)
05. december 2021 @ 16:07
Bit kongen
COO skrev:

Go ide - men der er ingen hængelås.... Lige nu har jeg slået auto backup fra så jeg slipper for beskeder på stribe...

mvh

co

Det har jeg aldrig oplevet. Er din bruger administrator:

Under sikkerhed & anonymitet->avanceret er der også mulighed for at kræve password ved indstillinger der påvirker hele computeren, men som du kan se, er den ikke slået til hos mig.


111

0
05. december 2021 @ 17:31
Novice

Jeg er administartor og der var ikke problemer med bigsur.. Jeg slog lige globalt password til og så får jeg hængelåsen frem, som jeg jeg åbnede - ingen ændring... Genstart - ingen ændring...

Og det er det samme på to maccer der lige er opgarderet til Monterey. Min kones job mac fra Kbh Uni hat jeg dog ikke tjekket. De har en lidt anderledes sikkerhedspolicy end Aarhus, hvor min labtop kommer fra.
Men imaccen er min stationære - egen - så det må være en monterey problem.,, så jeg overveje at rulle tilbage til bigsur.

mvh

co


2709

341
PallMei (Skribent)
05. december 2021 @ 20:02
Bit kongen
COO skrev:

Jeg er administartor og der var ikke problemer med bigsur.. Jeg slog lige globalt password til og så får jeg hængelåsen frem, som jeg jeg åbnede - ingen ændring... Genstart - ingen ændring...

Og det er det samme på to maccer der lige er opgarderet til Monterey. Min kones job mac fra Kbh Uni hat jeg dog ikke tjekket. De har en lidt anderledes sikkerhedspolicy end Aarhus, hvor min labtop kommer fra.
Men imaccen er min stationære - egen - så det må være en monterey problem.,, så jeg overveje at rulle tilbage til bigsur.

mvh

co

Ok, hvis det er firma maskiner koblet op på noget device management med sikkerhedspolitikker, så er vi ude i noget helt andet. Så må du nok hellere snakke med universiteternes it-support. Er sikker på at det er en fejl, hvis det har virket på Big Sur. Tvivler på at de har noget i mod backup, med mindre de diktere backup på deres måde.