xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
numerist keyboard fungerer ikke for 1,4 og 7..
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


111

0
30. november 2021 @ 21:15
Novice

Mit gamle kablede udvidede keyboard til mac driller - pludseligt er der ikke response på 7, 4 og 1 på den numeriske keyboard.  Det er lidt bøvlet når man tester tal ind.. ;-).  Kan ikke umiddelbart se hvordan man skille det ad. Nogle godt trick til at rense det...


mvh

Carl-Otto
  5
0
  314

4586

389
01. december 2021 @ 00:13
FPU

Det lyder, som om printbanen under den række tal er stået af. Det KAN naturligvis være nams, så hvis du har adgang til trykluft, kan du prøve at blæse ned mellem tasterne.

Ellers må du prøve at vrikke tasterne af og forsøge at rense mekanikkerne med lidt isopropylalkohol (plus evt. trykluft).

Er det forresten et af de hvide plasitic-keyboards med høje taster og en acryl-kant, eller er det et af de flade alu-tastaturer?

Held og lykke og feedback.


111

0
01. december 2021 @ 11:23
Novice

Et af de flade, så jeg tror det er svært at få tasterne tilbage. Det er vist en af dem med flere forskellige typer taster..

co

4586

389
01. december 2021 @ 13:33
FPU
COO skrev:

Et af de flade, så jeg tror det er svært at få tasterne tilbage. Det er vist en af dem med flere forskellige typer taster..

co

Prøv at checke, om iFixIt har en løsning.


111

0
05. december 2021 @ 14:01
Novice

Der var jeg forbi - det lød som en interessant og risikabel opgave pga  de nævnte 6 eller 7 forskellige taster, som skulle pilles ved korrekt ellers fik man flyvende taster....

Går på jagt efter et brugt..

co


2696

335
PallMei (Skribent)
05. december 2021 @ 16:25
Bit kongen
COO skrev:

Et af de flade, så jeg tror det er svært at få tasterne tilbage. Det er vist en af dem med flere forskellige typer taster..

co

Har jeg haft 2 af som også har svigtet. Min erfaring er at de er meget skrøblige og umulige at reparere. Det er bedste er forlænger ledningen der fulgte med, den har jeg haft god gavn af lige siden, men nu er den også ved at falde fra hinanden.

Kan dog godt anbefale Magic Keyboard med numerisk tastatur. Har et af de grå, men de er udgået af produktion og svære at opsøge. De fungere både med kabel og trådløst afhængig af om man har den tilsluttet med ladekabel. Eneste ulempe, ud over prisen, er at den ikke har de 2 usb-stik man kan bruge til anden udstyr.