xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Opdatering iOS og OS ctr. iTunes og Musik.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


455

18
19. november 2021 @ 18:03
Seniormedlem

Jeg er gået fra iPhone 6 iOS 12.5.5 der blev syncroniseret via iTunes 12.8.2.3 til iPhone 12 mini iOS 15.1 der nu skal syncroniseres via Finder samt en opgradering af iMac 2019 OS 10.14.6 til OS 12.0.1 - og det har givet udfordringer. Udfordringerne er naturligvis ikke blevet mindre af, at springene er forholdsvis store i iOS og OS.

Jeg overførte som start iPhone 6 til iPhone 12, og alt kom over og virker på 12 med undtagelse af spillelister. Hvis jeg tilslutter 12 til iTunes kan jeg i resume se, at lyd fylder ca. 60GB selvom lyd på 6 fylder ca. 100GB. Alt lyd er til rådighed på 12, så måske skyldes det, at det kun er min egen musik der er lagret, og resten - det der er købt i iTunes - blot streames. Når jeg sætter 12 til iTunes og jeg vil se hvad der er ”På min enhed” er alt tomt,selvom jeg kan høre alt på 12. Ser jeg på 12 i Musik er der intet. Jeg har ladet 12 sync. via Finder uden atafkrydse noget musik. Der blev oplyst, at gl. sync./bibliotek ville blive slettet. Jeg sagde OK. Der blev syncroniseret og bagefter var min musik fra 6 stadig på 12 og kunne afspilles. 

Jeg prøvede at sync. nu med en enkelt kunstner der også var på 6. Efter sync. via Finder var der bare 2 af alle numre med kunstneren. Lyd kom til at fylde lidt mere, svarende til kunstnerens musik, men alt fra 6 er der stadig.

Går jeg i Musik er der nu den kunstner jeg har sync. via Finder. Jeg kan tilsyneladende ikke slette det der er overført fra 6 og så bare starte på en frisk på 12.

En lang forklaring jeg håber kan forstås. På support m.m. på nettet har jeg ikke kunne finde forklaring/løsning.

  4
0
  726

927

49
20. november 2021 @ 20:58
Veteran

Der er noget med, at hvis man blander et Apple Music abonnement med ind i ens egne MP3 samling, så kan der ske noget bras et sted. Jeg har selv prøvet det, og måtte være nød til at ringe til Apple Support for at få hjælp. De fik guided mig igennem noget, jeg slet ikke kendte til, og det gav pote. Måske kunne det være en god idé for dig også?

Gratis support hos Apple


Noget andet er, at jeg bruger iTunes rigtig meget på iPhone og Mac, og der er altså sneget en del fejl ind iTunes for begge systemer. Jeg køre iOS 15.1 og macOS 12.0.1. Så det kan være, at du har med en ukendt bug at gøre, burde indrapportere fejlen.


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

455

18
21. november 2021 @ 17:02
Seniormedlem
Ufomekaniker skrev:

Der er noget med, at hvis man blander et Apple Music abonnement med ind i ens egne MP3 samling, så kan der ske noget bras et sted. Jeg har selv prøvet det, og måtte være nød til at ringe til Apple Support for at få hjælp. De fik guided mig igennem noget, jeg slet ikke kendte til, og det gav pote. Måske kunne det være en god idé for dig også?

Gratis support hos Apple

Jeg prøver lidt selv inden jeg ringer.,

Noget andet er, at jeg bruger iTunes rigtig meget på iPhone og Mac, og der er altså sneget en del fejl ind iTunes for begge systemer. Jeg køre iOS 15.1 og macOS 12.0.1. Så det kan være, at du har med en ukendt bug at gøre, burde indrapportere fejlen.

Hvordan kan du kører iTunes på 12.0.1?. Den er da ændret til Musik.


927

49
22. november 2021 @ 02:21
Veteran

Du har ret, for det drejer sig om Musik. Jeg kalder Musik for iTunes af gammel vane og jeg syntes navnet er noget bras, for den kan misforståes med musik. Jeg har nogle gange hjulpet andre med Musik hvor der opstår stor forvirring pga det navn. Så jeg kalder der iTunes indtil der også opstår forvirring der (som nu).  

Musik 😊

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

455

18
23. november 2021 @ 22:35
Seniormedlem

Problem løst. Har fået meget fin hjælp fra Apple Support. Under Musik app kunne jeg fjerne al musik - også det fra overførelse/iTunes aktiveret - og så kunne jeg starte på en frisk. Kunne måske selv have fundet løsningen, men jeg var "gået kold" i løsninger, så det var godt med hjælp fra Apple.