xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Internet for udenlands dansker i DK
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


76

3
JanPed (Skribent)
17. september 2021 @ 09:48
Novice

Hej allesammen, jeg har et lidt besynderligt problem vedrørende oprettelse af internet abonnement i et sommerhus.

Jeg har købt sommerhus i Danmark og vil gerne have en internet forbindelse i huset.

Jeg bor i England, og er derfor registreret i Danmark som udenlandsdansker (men har stadig et CPR nummer), og det viser sig at være et problem når jeg vil oprette et internet abonnement, i det at de to første udbydere jeg har prøvet at blive kunde hos (Telenor og Oister) simpelthen ikke vil have mig som kunde p.g.a. at jeg ikke har en registreret adresse her i Danmark.

I første omgang opgraderede jeg bare mit mobil abonnement til min iPhone i England og fik derigennem internet, men nu viser det sig at der er en øvre grænse for data roaming forbrug på 20gb, så det duer heller ikke, for det bliver rigtig dyrt derefter.

Jeg ville være super glad hvis der var en der havde en ide om hvordan jeg løser dette problem.

På forhånd tak.


  3
1
  608

2581

84
17. september 2021 @ 11:01
Bit kongen

Det er din folkeregister adresse der er afgørende, ud fra den betragtning at de skal kunne sende post til dig. Jeg ved forskellige selskaber afviger fra denne praksis under visse omstændigheder, men det er noget du må tale med dem om. De sælger et produkt og de bestemmer selv hvem de sælger til. 

Der er måske en undtagelse og det er YouSee som er privat kunde udgaven af TDC. TDC har forsyningspligten i DK mig bekendt, måske du kan tegne et abonnement med udgangspunkt i den.



2185

44
17. september 2021 @ 12:18
ASCII jonglør

En ting er at være udenlandsdansker med adresse udenfor DK - men hvis du har et sommerhus i DK, har du jo også en dansk adresse, div. operatører kan sende breve og pakker til - og nutildags henter vi jo altid pakker selv i en eller anden boks.

Prøv et ring til dem og forlæg dem dit "problem" - bestille selv via en web formular virker ikke, da nettop den adresse validering du nævner typisk benyttes.


76

3
JanPed (Skribent)
17. september 2021 @ 12:22
Novice

Bingo! YouSee ville ikke have mig først, men da jeg bad om forklaring fik jeg oplyst at det kunne lade sig gøre hvis jeg betalte 3 måneders depositum.

Tak for hjælpen.