xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Inden jeg opgraderer min iPhone fra iOS 11 til 14.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


4593

394
07. september 2021 @ 10:40
FPU

Æv. NemID bliver jo til MitID, og det kræver mindst iOS 13.2 eller nyere.

Jeg vil da helst være fri for at opdatere min iPhone fra iOS 11, for den er hamrende stabil, bruger næsten ingen strøm på stand-by, og Indstilligner er meget lette at anvigere rundt i (jeg har set på Indstillinger i både iOS 13 og 14, og der var ikke meget at glæde sig over), og hvis jeg bare sidder med hænderne i skødet, kommer der en alternativ vejledning fra Digitaliseringsstyrelsen på et tidspunkt, men før eller siden bliver det jo nok nødvendigt med en opdatering, så jeg har lige et spørgsmål om de medfølgende lyde, som jeg ikke lige kunne finde på en lånetelefon med iOS 13:

Findes disse lyde, som jeg meget nødig vil undvære stadig (eller igen) i iOS 14.7:

Ringetone: Gammel telefon

Beskedtone og Ny besked: Telegraf

Ny e-mail: Fut-fut

Sendt e-mail: Susen

Kalender og Påmindelser:: Akkord

AirDrop: Puls.

Jeg havde som nævnt en lånetelefon med iOS 13 som reservetelefon til lokale samtaler under en udlandsrejse, og jeg kunne bare ikke finde Gammel telefon og Telegraf, på den men måske har jeg overset dem.

Under alle omstændigheder vil jeg dog gerne have be- eller afkræftet, om mine ovennævnte yndligslyde stadig eksisterer i iOS 14.7.

  4
1
  438
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

36

9
07. september 2021 @ 11:01
Let øvet

Ja, du finder alle under "originale"...


927

49
07. september 2021 @ 11:41
Veteran

Jeg prøvet noget lignende for en håndfuld år siden. Men det var ikke fordi jeg ikke kunne finde de originale ringetoner. Det var mere fordi jeg gerne ville prøve helt nye ringetoner.

Du kan faktisk selv lave eller importere ringetoner i iTunes, og så bruge dem som standard lyde på telefonen.

Jeg har selv brugt det engang til at få Star Trek lyde på min iPhone hvilket virkede fint nok. Så hvis du ikke kan finde lydene i telefonens opsætning kunne du måske bare downloade dem på en hjemmeside, og så tilføje dem som vist her:

https://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-make-ringtones-for-iphone/

https://www.tomsguide.com/us/how-to-make-ringtones-iphone,review-6526.html

Det er nemmere end hvad de gør det til. Man skal bare lige have fat i æ grundprincip.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4593

394
07. september 2021 @ 12:44
FPU
Agulhas skrev:

Ja, du finder alle under "originale"...

Cool! Det gør mig lidt mindre loren ved at opgradere. Tusind tak!

På en Mac kan man jo nedgradere igen, men den går jo ikke på iDimser, og hvorfor reparere noget, som ikke er i stykker?


4593

394
07. september 2021 @ 12:52
FPU

@Ufo:

Din bemærkning om Startrek minder mig om et kontrolpanel, som man kunne få til System 7, og som brugte en masse lydklip fra Star Wars til forskellige handlinger, f.eks. "Use the Force, Luke!", hver gang man bootede, "May the Force be with you!", når man lukkede ned, og en fed lyd af en startende Star Fighter, når man ejectede en diskette.

Desværre var det kontrolpanel ikke kompatibelt med System 8.1, som blev mit foretrukne OS dengang p.gr.a. den geniale CyberDog, en internetsuite med bl.a. webbrowser, e-mail klient, Usenet klient og AppleTalk.