xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
System 7.6, skæreplotter og modemporten
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


0

4
06. september 2021 @ 20:18
Nyt medlem

Her kommer en til de gamle ræve

Jeg har købt en Roland PNC 900 skæreplotter fra midt 90'erne. Den kommer med software til som er installeret på min Color Classic. 

Apple Talk er slået fra. Men programmet til ikke kommunikere med printeren. Er det noget med man skal indstille modem eller printer porten i indstillinger et sted?

  1
0
  279

4593

394
07. september 2021 @ 01:01
FPU

Efter at have gurglet lidt frem og tilbage, har jeg kun fundet et enkelt sted, hvor der tilsyneladende findes Macintosh software, godt nok til OS X, men du får lige linket alligevel.

Nu har jeg aldrig haft en Color Classic, men på min PowerBook Duo var der en delt ADB modem/printer port, som jeg brugte til at overføre data til min staionære Mac, dengang jeg brugte Duo'en til at køre en database i muse-stalden under specialet.

Som jeg husker det, skulle AppleTalk naturligvis være slået til, men fordi der var to operativsystemer, der skulle tale sammen, skulle Fildeling (vist nok) også være slået til.

Jeg printede aldrig eller gik på nettet fra Duo'en, så jeg ved ikke, hvordan den talte sammen med perifert udstyr, bortset fra et Duo-specifikt diskettedrev via en MiniDock.

Der er nok ikke andet for end at gå indstillingerne igennem. Hvis jeg husker rigtigt, skal fildeling slås til i Finder, ikke i Indstillinger, men det er så længe siden, at jeg har bootet i noget ældre end MacOS 9, at det næsten er løgn.

Jeg husker dog, at 7.6 var noget l*rt, men desværre kan din Color Classic ikke køre System 8.

Jeg tror dog at du lettere får din plotter til at køre, hvis du kan finde en gammel (urgh!) PC med en klassisk parallel-port.