xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Oplader til Macbook Air 2020
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


386

8
16. august 2021 @ 07:36
Lærling

Nu har jeg for 117. gang glemt min strømforsyning til min Macbook Air :-(

Jeg skal så skaffe en ny oplader indtil jeg kan komme i nærheden af den gamle, men hvad kan jeg bruge? Air'en har USB-C-indgang - og kun det. Og jeg har masser af USB-C kabler. Skulle jeg være så heldig, at jeg kan få strøm gennem et af dem, fx hvis det er koblet til en anden mac eller til strømforsyning, men bare gennem et alm iphone opladernetstik?

Jeg ved, det ikke vil være optimalt. Men jeg vil gå langt for at spare ca. kr. 700.-



  3
0
  330

2709

339
PallMei (Skribent)
16. august 2021 @ 07:50
Bit kongen

Har hørt folk bruge en 20W iPhone oplader med succes og at den har ladet op over natten ved at være forbundet til en anden computer. Omvendt har jeg en 45W lader der ikke virker, men gør det hvis jeg går gennem min hub (heldigt for den originale lader på 30W er for svag til at lade og strømføde hub).


362

18
16. august 2021 @ 07:57
Lærling
mjanneh skrev:

Nu har jeg for 117. gang glemt min strømforsyning til min Macbook Air :-(

Jeg skal så skaffe en ny oplader indtil jeg kan komme i nærheden af den gamle, men hvad kan jeg bruge? Air'en har USB-C-indgang - og kun det. Og jeg har masser af USB-C kabler. Skulle jeg være så heldig, at jeg kan få strøm gennem et af dem, fx hvis det er koblet til en anden mac eller til strømforsyning, men bare gennem et alm iphone opladernetstik?

Jeg ved, det ikke vil være optimalt. Men jeg vil gå langt for at spare ca. kr. 700.-



Mon denne kan gøre tricket?

https://www.ikea.com/dk/da/p/askstorm-usb-oplader-40-w-morkegra-50461193/


2709

339
PallMei (Skribent)
16. august 2021 @ 08:42
Bit kongen
Samson skrev:
mjanneh skrev:

Nu har jeg for 117. gang glemt min strømforsyning til min Macbook Air :-(

Jeg skal så skaffe en ny oplader indtil jeg kan komme i nærheden af den gamle, men hvad kan jeg bruge? Air'en har USB-C-indgang - og kun det. Og jeg har masser af USB-C kabler. Skulle jeg være så heldig, at jeg kan få strøm gennem et af dem, fx hvis det er koblet til en anden mac eller til strømforsyning, men bare gennem et alm iphone opladernetstik?

Jeg ved, det ikke vil være optimalt. Men jeg vil gå langt for at spare ca. kr. 700.-



Mon denne kan gøre tricket?

https://www.ikea.com/dk/da/p/askstorm-usb-oplader-40-w-morkegra-50461193/

Tror den vil virke og virker som et røverkøb. Jeg kan dog ikke se den kan levere mere 30W via usb-c, men det er også tilstrækkelig og det samme som den originale oplader. De 40W må være opladning af flere enheder.