xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
2 x 4 GB 1067 MHz DDR3 ram købes billigt.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1103

6
14. august 2021 @ 19:23
Stormogul

Hej

Jeg har en temmelig gammel Macbook Pro 13" fra Mid 2010 som trænger gevaldig til lidt kunstig åndedræt.
Jeg ved godt den aldrig bliver rasende hurtig, men hvis nu nogen ligger inde med 2x4 GB 1067 MHz DDR3 ram som alligevel bare snart ryger i skraldespanden, så kunne jeg godt være interesseret i at købe dem billigt.

Er der mon det?

  4
0
  519

2581

84
15. august 2021 @ 15:32
Bit kongen

Se om disse her kunne bruges:

https://www.dba.dk/sk-hynix-16-gb-ddr3l-sdram/id-1082341982/

Jeg kender ikke sælgeren personligt, men har købt flere ting af ham efterånden og altid UG+ varer.

Og så glemte jeg hvorfor jeg linker til 16 GB:

The "Mid-2009" and "Mid-2010" MacBook Pro models support 1066 MHz PC3-8500 DDR3 SO-DIMMs and officially and unofficially support a maximum of 8 GB of RAM with one odd exception.

Specifically, as discovered by OWC, the 13-Inch "Mid-2010" MacBook Pro models (and only the 13-Inch models) -- the MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.4 13" Mid-2010 and "Core 2 Duo" 2.66 13" Mid-2010 identified by MacBookPro7,1 -- can support up to 16 GB of RAM with dual 8 GB memory modules if they are running OS X 10.7.5 or higher, have been updated to use the latest EFI, and are equipped with proper specification memory modules. If running a version of Mac OS X 10.6 "Snow Leopard," these models only can use 8 GB of RAM.

og for 400+ forsendelse ville jeg helt sikkert gøre forsøget.


1103

6
16. august 2021 @ 10:09
Stormogul

Hej Jesper

Tak for forslaget. Jeg må lige overveje om jeg tør satse på at det virker.
De lidt "mere sikre" 2x4 GB ram koster det samme hos Proshop (tror jeg det var).
Spørgsmålet er også om man får noget ud af de sidste 8 GB.


4586

389
16. august 2021 @ 14:54
FPU
MacWin skrev:

Hej Jesper

Tak for forslaget. Jeg må lige overveje om jeg tør satse på at det virker.
De lidt "mere sikre" 2x4 GB ram koster det samme hos Proshop (tror jeg det var).
Spørgsmålet er også om man får noget ud af de sidste 8 GB.

Jeg har en 2010'er med 8 GB RAM, og jeg oplever næsten aldrig badebold.

Under SnowLeo kunne jeg dog rende ind i mangel på hukommelse, fordi de efterhånden ret gamle AdBlock'ere åd en masse RAM. Det var dog altid nok at quitte browseren og åbne den igen; så var der masser af fri hukommelse, indtil jeg havde surfet godt derudad.

De faste processer, inkl. den ekstra software, som jeg som regel har kørende under SnowLeo, bruger omkring 3 GB, så der er som regel 5 GB fri, indtil AdBlockerne begynder at æde løs.

Lige nu kører jeg dog High Sierra med lidt færre åbne programmer, og her har HS og venner allerede ædt næsten 5 GB.

Hvis du ikke skal bruge den 2010'er til heftig billedbehandling eller video-rendering, burde 8 GB dog være tilstrækkeligt.

Det lyder da besnærende med 16 GB, men med de ekstra fiflerier med EFI'en o.s.v., lyder det også risikabelt i mine øren.


123

10
16. august 2021 @ 20:04
Novice

Umiddelbart ville jeg gå efter de 16gb, men du skal være helt sikker på de har rette specs og du køre det rigtige OS X

Opgrader din ram

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.