xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Brug Apple remote til at styre lyd på receiver!?
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


569

1
03. august 2021 @ 18:22
Kaptajn

Er det muligt at programmere en Apple remote til at kontrollere volumen på en ekstern enhed uden at de er forbundet via  HDMI?

Lige nu har jeg min Apple TV forbundet til mit Samsung TV via HDMI - Fra Samsung tv'et har jeg så optisk lyd ud som går over i en ældre Denon receiver.. Jeg kan ikke kontroller volumen på fjernsynet når lyd er indstillet til optisk ud og spekulere derfor om jeg kan programmere fjernbetjeningen til at kontrollere lyden på Denon receiveren !?

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]
  4
0
  942

1641

24
03. august 2021 @ 19:06
Stormogul

Næppe...

Once you go Mac - You'll never go back..!

2709

341
PallMei (Skribent)
03. august 2021 @ 19:32
Bit kongen

Prøv og meld tilbage. Der må være en grund til at de har kommet infrarød understøttelse i fjernbetjeningen.

Programmer fjernbetjeningen til lydstyrke

Hvis lydstyrken ikke virker automatisk, kan du programmere Siri Remote eller Apple TV Remote manuelt:

  1. På Apple TV 4K eller Apple TV HD: Gå til Indstillinger > Fjernbetjeninger og enheder > Lydstyrkejustering.
  2. Vælg Programmer ny enhed.
  3. Følg vejledningen på skærmen for at programmere Siri Remote eller Apple TV Remote til at styre lydstyrken for tv'et eller modtageren.

Med din Siri Remote eller Apple TV Remote kan du justere lydstyrken på enten dit tv eller din modtager, men du kan ikke styre begge dele samtidigt.

https://support.apple.com/da-dk/HT205225 


137

0
04. august 2021 @ 10:13
Novice

Det kan du sagtens, følg linket fra PallMei. I den nyeste fjernbetjening (den grå) er der også kommet en mute-knap, det kan programmeres til et IR-signal fra din receivers fjernbetjening efter eget valg. 

Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

123

11
04. august 2021 @ 14:41
Novice

Det kan du godt som der skrives, jeg styrer mit SONOS (surround 5,1. Playbar, sub og 2xplay) det forbundet med optisk.

Nu har jeg 2021 udgaven med den nye fjernbetjening men mener bare jeg slog det til i indstillinger på Apple tv'et.. 


Køre godt nok med beta 15 på mit Apple tv men tror menuen er den samme.. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.