xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
ios 15
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


2581

84
28. juli 2021 @ 16:26
Bit kongen

Der bliver talt meget lidt om den her nye ting i iOS 15 syntes jeg. 


  7
0
  864

927

49
28. juli 2021 @ 18:42
Veteran

De kvælger både Google, Facebook og VPN’er derude. Apple er bestemt ikke populær længere.

Hvordan så MS i forhold til deres privatlivspolitik?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

362

18
28. juli 2021 @ 19:46
Lærling

Det virker til at være en fed feature, men her med min første test, slipper min PiHole ad’s igennem når featuren er aktiveret!?


927

49
29. juli 2021 @ 13:58
Veteran
Samson skrev:

Det virker til at være en fed feature, men her med min første test, slipper min PiHole ad’s igennem når featuren er aktiveret!?

Siden det er en betaudgave, kan det være, at det bare en knap med delvis eller helt uden funktion.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
29. juli 2021 @ 19:16
Poseidon
Samson skrev:

Det virker til at være en fed feature, men her med min første test, slipper min PiHole ad’s igennem når featuren er aktiveret!?

Måske det skyldes allerede eksisterende cookies? Medmindre du misforstår konceptet. Du får stadig reklamer, de er bare ikke rettet til dig på basis af din browsing via din IP.


291

45
29. juli 2021 @ 21:30
Juniormedlem
Samson skrev:

[…] men her med min første test, slipper min PiHole ad’s igennem når featuren er aktiveret!?

Det er klart, din DNS bruges ikke længere når dette aktiveres. Apple håndterer alle DNS-opslag for at sikre anonymitet.

Systemet er nødt til at fungere på denne måde, da man ellers blot kunne overvåge DNS-opslag. Apple kender din ip-adresse, men ikke hvilke domæner du besøger fordi DNS-opslag sendes anonymt til en tredjepart, som aldrig ser din ip-adresse.


362

18
30. juli 2021 @ 13:24
Lærling
Michael Rasmussen skrev:
Samson skrev:

[…] men her med min første test, slipper min PiHole ad’s igennem når featuren er aktiveret!?

Systemet er nødt til at fungere på denne måde, da man ellers blot kunne overvåge DNS-opslag. Apple kender din ip-adresse, men ikke hvilke domæner du besøger fordi DNS-opslag sendes anonymt til en tredjepart, som aldrig ser din ip-adresse.

Det giver god mening, det lader dog til at den ikke slipper det hele igennem,
Nuvel, man kan disable featuren på kendte netværk


179

42
30. juli 2021 @ 23:42
Novice

Funktionen er også tilgængelig i OS 12 Monterey. Min IP er Hiper, her er screenshots med funktionen til og fra, så det fungerer 😀