xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Netværk bridging
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


0

4
24. juli 2021 @ 09:37
Nyt medlem

Hej alle

Tak for medlemskab. Mit spørgsmål går på opsætning af netværk og bridge tilstand.

Jeg har købt en Ubiquiti Unifi Dream Machine Pro med tre tilhørende wireless access points.

Dream Machine er som bekendt en router. For at undgå double NAT, vil jeg slå router-funktionen fra i mit kombinerede Huawei B535-333modem/router fra Oister. Dette har jeg gjort ved at sætte denne i brostilstand (bridge mode).

Min Dream Machine er koblet sammen med Huawei modemmet via WAN portene i begge enheder. Når jeg kigger i Unify, som er den software man kontrollerer Ubiquitis produkter med, kan jeg se at den WAN IP min Dream Machine har, IKKE er min offentlige IP. 

Mit konkrete problem er, at jeg har en Raspberri Pi med Home Assistant på. For at tilgå denne når jeg ikke er hjemme, skal jeg tilgå min offentlige IP. Jeg har port forwarded korrekt. Men jeg får ikke forbindelse fordi - tror jeg - at min Dream Machine router ikke bliver tildelt min offentlige IP.

Hvad er det jeg overser?

  7
0
  1085

179

42
24. juli 2021 @ 10:54
Novice

Hej,

Måske lidt hjælp her?: https://www.ispreview.co.uk/talk/threads/huawei-b535-232-in-bridgemode.37343/


2709

341
PallMei (Skribent)
24. juli 2021 @ 14:27
Bit kongen

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg tror du enten skal have statisk ip-adresse eller benytte en vpn-service ala hvad team-viewer hvor begge maskiner køre over en server. Lidt om oister og statisk ip-adresse

https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=16&tid=972651 

Der ud over kan carrier grade nat muligvis også spænde ben

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT 

Har ikke kendskab til at oister benytter det, men ved at jeg Hiper gør/gjorde. En artikel om at 3 tilbyder ipv6 som eliminere behovet for carrier grade nat.

https://www.version2.dk/artikel/ekspert-efter-3-flytter-ipv6-offentlige-ip-numre-smid-din-gamle-android-mobil-ud-1083788


1129

129
24. juli 2021 @ 15:15
Stormogul

Virker dit internet som det skal ellers?

jeg tænker ... du skal have kablet de to enheder anderledes. så vist jeg har forstået så har du en kabel på begge af dem i WAN port mellem de to. det kabel ved dit oisters router skal flyttes til en LAN port.

Det skal hedder UDMP WAN <--> oister router LAN

WAN er "indgang" port til det store netværk vi oftest kalder internet. da din oisters router er en trådløs router skal du ikke bruge WAN til noget.

så burde du få på din UDMP en ip der før var på oisters router eller noget tilsvarende. 

udfordringen ligger sikkert også i at den IP du har fået fra oisters er en "delt ip". det gør mange mobildata firma nu om dage, da vi mangler IPv4 adresser. men selvom der var masser af dem, så kræver det at oisters tilbyder en service der hedder offentlig eller fast ip adresse.


0

4
25. juli 2021 @ 09:56
Nyt medlem
Tak for din tid og svar. Jeg har faktisk prøvet fra LAN på Oister modem til WAN på UDMP. Det giver samme resultat.


Jeg tror du har ret i det sidste om en delt IP. Måske det er en ide at ringe til Oister og høre ad. Tusind tak for hjælpen.


0

4
25. juli 2021 @ 09:56
Nyt medlem

(delete - dobbelt post)


0

4
30. juli 2021 @ 10:08
Nyt medlem

Det er helt sikkert CGNAT der er problemet. Tak for at lade mig i den retning. Det ser ud til løsningen er en VPN-tunnel. Lidt bøvlet. Må høre Oister om man kan tilkøbe en statisk IP.


1493

39
30. juli 2021 @ 14:41
Stormogul

de eneste 4g abonnementer jeg har fundet med mulighed for offentlig ip er dyrere erhvervs abonnementer.. hvis du finder et må du meget gerne give besked.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.