xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Er en password manager virkelig sikker?
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


282

1
18. juli 2021 @ 19:46
Juniormedlem

Jeg bruger ikke en password manager, men har af og til overvejet det, men er det virkelig sikkert at bruge en password manager?

Kan google mig til at rigtig mange mennesker har alt i en password manager, altså logins, kreditkort, software licenser, pas osv.

Hvis jeg var en hacker, så ville jeg da bruger rigtig mange kræfter på at hacke en password manager, som fx 1password.com.

Er det muligt at hacke en password manager og få adgang til alle brugernes oplysninger?

  2
1
  463

356

12
puggaard (Skribent)
18. juli 2021 @ 21:19
Lærling

Har gjort mig samme tanker, men vurderede de nok havde mere styr på det end mig der anvendte de samme passwords igen og igen eller et mere eller mindre “smart” system, der gjorde dem lidt forskellige.

pt. kender jeg ikke mange af mine passwords, da de er meget lange og bøvlede og skabt af 1password. Dertil styres 2FA også den vej igennem.

de skriver selv lidt om sikkerheden her.

1password security

Only you have access to your 1Password data.

Your 1Password data is end-to-end encrypted to keep it safe at rest and in transit. Our security recipe starts with AES 256-bit encryption, and we use multiple techniques to make sure only you have access to your information.”

Men alt kan vel hackes, og intet er 100% sikkert. Men for mig er en password manager bedre end de alternativer jeg kender til. 


2185

44
18. juli 2021 @ 21:36
ASCII jonglør

Og hvis man har den rigtige version af 1Password, kan man vælge at gemme sin password database lokalt fx på sin Mac, og så slå en webserver til i 1Password, som ens andre endheder (PC, Mac, Androide og iDevics + hvad ellers 1Password understøtter) kan synce med.

På den måde er der ingen mulighed for at hacke 1Password databasen i fx skyen - eller hos 1Password.