xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iMac 27" 2017 langsomt tekst indput
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


79

1
18. juli 2021 @ 18:56
Novice

Hej Macnyt


jeg har en iMac 27" fra 2017..... Den er pludselig begyndt at reagere ret langsomt på indput fra mit tastatur. Dvs der er kommet "latancy" fra jeg trykker, til et bogstav eller lig. dukker op på skærmen. Det virker til at være bråde i skrive programmer, browser mm. Ud over det virker computeren frisk, ingen programmer der fryser, køre langtsomt eller lig. Inden jeg prøver at formatere computeren, er der så nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve først ?? Både min mus og tastatur er fuldt opladet, det gjorde desværre ikke en forskel :-(

Håber på hjælp


Brian 

  3
1
  328

79

1
18. juli 2021 @ 19:37
Novice
SilverLine skrev:

Hej Macnyt


jeg har en iMac 27" fra 2017..... Den er pludselig begyndt at reagere ret langsomt på indput fra mit tastatur. Dvs der er kommet "latancy" fra jeg trykker, til et bogstav eller lig. dukker op på skærmen. Det virker til at være bråde i skrive programmer, browser mm. Ud over det virker computeren frisk, ingen programmer der fryser, køre langtsomt eller lig. Inden jeg prøver at formatere computeren, er der så nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve først ?? Både min mus og tastatur er fuldt opladet, det gjorde desværre ikke en forskel :-(

Håber på hjælp


Brian 

For at svare på mit eget spørgsmål. Slukkede og tændte for tastaturet, det ser ud til at have hjulpet, i hvertfald for nu. 


4593

394
18. juli 2021 @ 19:42
FPU

Du kan prøve at slukke og tænde for BlueTooth, og du kan naturligvis også prøve at fjerne parringen med tastaturet og så parre det igen.

Hvis det ikke hjælper, så prøv en SMC reset.

Og dobbeltjek lige indstillingerne: Klik.

Jeg kan ikke forestille mig, at du bliver nødt til at omformatere og ny-installere, blot fordi det keyboard lagger. Der MÅ være en lettere løsning, og prøv i mellemtiden at gurgle problemet og eventuelt vente på, at en af hajerne herinde kommer med et rigtigt godt forslag.

Og velkommen til Macnyt, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde. Og så er det altid godt med en backup af det, som man ikke kan tåle at miste, når man begynder at få hardware-problemer, også selvom der bare er tale om perifert udstyr, for rent teoretisk kan der jo være noget galt inde i Mac'en. Better safe than sorry.

Held og lykke og feedback.


4593

394
18. juli 2021 @ 19:49
FPU
SilverLine skrev:
SilverLine skrev:

Hej Macnyt


jeg har en iMac 27" fra 2017..... Den er pludselig begyndt at reagere ret langsomt på indput fra mit tastatur. Dvs der er kommet "latancy" fra jeg trykker, til et bogstav eller lig. dukker op på skærmen. Det virker til at være bråde i skrive programmer, browser mm. Ud over det virker computeren frisk, ingen programmer der fryser, køre langtsomt eller lig. Inden jeg prøver at formatere computeren, er der så nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve først ?? Både min mus og tastatur er fuldt opladet, det gjorde desværre ikke en forskel :-(

Håber på hjælp


Brian 

For at svare på mit eget spørgsmål. Slukkede og tændte for tastaturet, det ser ud til at have hjulpet, i hvertfald for nu. 

Wee! Du var selv hurtigere end mig og endda med den helt rigtige løsning.

Godt, at du meldte tilbage, så andre ikke skal sidde og gruble over løsninger, og så vi alle sammen kender løsningen og kan videreformidle den en anden gang, hvis det blvier aktuelt.

Logge ud og ind igen hos services, slukke og tænde igen for perifert udstyr, og eventuelt genstarte Mac eller iDims løser faktisk ret mange problemer. Skægt nok glemmer folk det som regel og råber panisk om hjælp. Også mig. :0)