xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone 5S beder ofte om Apple ID bekræftelse, hvorfor?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


393

13
14. juli 2021 @ 13:08
Lærling

Jeg er ved at være godt træt af at bekræfte Apple ID ustandseligt. Har prøvet at ignorere det, med det resultat, at jeg skulle ind på Apples hjemmeside og skifte password.

Jeg troede, det var mig, der ejer telefonen, men det lader til, at Apple / iTunes har overtaget den.

Er der noget, jeg har bedt om, som ikke var hensigtsmæssigt, eller endnu bedre noget, jeg kan slå fra?

Min kone har en iPhone ligesom min, hun oplever det ikke. Heller ingen af os oplevede det på vores iPhone 4.

Håber nogen kan hjælpe, selvom det er en ældre model, på forhånd tak.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.
  4
2
  369

8586

198
14. juli 2021 @ 14:26
Poseidon

Hvad er det problemet er præcist? Hvor skal du bekræfte det hele tiden?


Du kan prøve at logge ud, og derefter ind igen, af iCloud på telefonen, og se om det hjælper.


393

13
14. juli 2021 @ 14:38
Lærling

Tak for svar, David. Jeg bruger ikke iCloud. Som jeg ser det, er det primært iTunes, og som jeg observerer det, når jeg har talt i telefon, men er usikker på om, det kun er når jeg bliver ringet op. Det må jo være noget sikkerheds-noget, siden den vil have ID bekræftelse. Jeg har ingen ide om, hvornår det begyndte, og hvad jeg evt. må have aktiveret. 

Forresten skriver den nogle gange, at visse apps kræver, at jeg bekræfter mit Apple ID. Nogle gange er det bare iTunes, jeg er rigtig dårlig til det her, fordi jeg kun bruger min iPhone til at ringe på og til MobilePay – og en sms i ny og næ.

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

123

11
14. juli 2021 @ 15:05
Novice

Noget mangler du i hvert fald at indstille/slå til for det skal den ikke gøre. Min spørg aldrig, kun ved køb at app´s. 

Tænker det måske kan være din 2 faktorgodkendelse du mangler at indstille, Tofaktorgodkendelse.

Hvis du åbner indstillinger så burde der været et billede af dig øverst med dit navn, hvis du klikker på det ser alt så ok ud der inde ingen advarsler og du logget ind ?  

Beskeder, måske du skal godkende iMessage med mit apple id, ellers kan den godt spørge om det.. iMessage 


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

393

13
14. juli 2021 @ 15:56
Lærling

Tak for input. Jeg havde ikke to-faktor godkendelse, det har jeg nu, så må jeg se om, det så var problemet.

Jeg er så godt inde i det med iPhone, at jeg ikke var klar over, at nogle af mine apps kræver iCloud, troede jeg kommunikerede med nettet via Wi-Fi, ja grin bare. For mig er en iPhone bare en super lækker telefon, måske derfor, jeg kun er avanceret til en iPhone 5S.

Tak endnu en gang, er spændt på det der med to-faktor godkendelsen.


Hav en god dag

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.