xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Er Apple Keychain noget lort?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


282

1
12. juli 2021 @ 16:42
Juniormedlem

Jeg vil gerne have en password manager, og er derfor begyndt at sætte Apple Keychain op. Men er Apple Keychain et dårligt produkt?

Har mistet adgangen til en Protonmail, da den ikke gemte det nye password. Og nu har lige mistet adgangen til saxoinvestor.dk fordi den ikke gemte passwordet. Hvad sker der?

  4
0
  380

2709

341
PallMei (Skribent)
12. juli 2021 @ 17:16
Bit kongen

Jeg syntes ikke det er noget lort, men det er ikke alle apps der bruger den. F.eks. har Chrome og Firefox deres kode-husker.

Men du kan altid manuelt vedligeholde i hovednøglering.

Jeg prøvede om jeg kunne skifte til rent Firefox ved at installere lock-wise på min iPhone, men gang på gang virke indsættelse af credentials ikke fra det, så den var bare i vejen og jeg har lige deaktiveret den idag 😠


356

12
puggaard (Skribent)
12. juli 2021 @ 21:37
Lærling

Det er  ikke dårligt, men måske ikke helt godt nok. 

Jeg har for en del år siden kastet mig over 1Password, og for et par år siden familie-versionen - det fortryder vi ikke. Det virker utroligt godt til logins, softwarelicenser og som 2FA authenticator, hvor den kopiere den ekstra kode automatisk. Det koster en sjat, men jeg mener bestemt det er pengene værd.  


1663

46
12. juli 2021 @ 22:22
Stormogul

Jeg syntes keychain er mega fed. Det er virkelig svært for mig at sætte mig op til min windows maskine fordi jeg vælger at bruges dens foreslået kodeord når jeg opretter profiler så jeg ikke gentager mine koder. Så ligger det på alle min apple enheder uden at jeg skal huske den. Er igang med at ændre de koder den siger er kompromiteret dem ændre jeg til de lange apple koder den foreslår. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

8586

198
13. juli 2021 @ 09:01
Poseidon

Jeg har været utrolig glad for den, men jeg bruger også kun Safari af netop den grund. Den virker stort set altid for mig, og bare det at alle mine kodeord er synkroniseret automatisk så snart jeg sætter en ny enhed op, det er helt uundværligt.

GUI'en på Mac er lidt så som så, men det er til at finde ud af, specielt når man alligevel så sjældent skal ind og interagere med den.