xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Kommentarer på netaviser er væk.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
12. juli 2021 @ 13:11
Seniormedlem

Jeg har abonnement på et par aviser og har på netaviserne altid kunne læse kommentarer til forskellige artikler/kroniker etc., men nu er de væk. Jeg har nok fået gjort et eller andet. Jeg er ikke på "fjæsbåg", men der er vist noget om, at jeg skal godkende et eller andet i Safari for at kommentarerne kommer frem. Hvad er det lige jeg mangler at gøre?.

  15
1
  576

2709

341
PallMei (Skribent)
12. juli 2021 @ 15:20
Bit kongen

Måske du skal tillade sporing:



455

18
12. juli 2021 @ 15:24
Seniormedlem
PallMei skrev:

Måske du skal tillade sporing:


Feltet er IKKE afkrydset hos mig og det er vel rigtigt - altså sporing er tilladt.


2709

341
PallMei (Skribent)
12. juli 2021 @ 15:31
Bit kongen

Ja. Så kan det være tilladelse af cookies og/eller ad-blocker. Prøv evt. med en anden browser. Måske en helt frisk, for bare at tjekke at der virkelig er kommentarer på siden.


1131

15
12. juli 2021 @ 15:32
Stormogul

hvis du har adblocker kan det være social widgets er slået fra der, så forsvinder kommentar felter fra hjemmesider. Det er nemlig en anden mulighed at tracke igennem dem

l MP 2013 l iPhone 15 Pro Max l Watch Series 6 l HomePod l B&W PX7 S2e l

455

18
12. juli 2021 @ 22:53
Seniormedlem

Jeg har ikke adblocker. Jeg har nu prøvet med Safari og Firefox på begge aviser og på mange artikler - ingen kommentarer overhovedet. Det kan ikke passe. Det må være noget på min maskine (iMac 2019 OS 10.14.6) der forhindre at jeg kan se kommentarerne. Og det er indenfor de sidste dage at det er sket, og jeg husker ingen ændringer/opdateringer der kunne være årsag. Jeg vil spørge aviserne om de har en forklaring.


2709

341
PallMei (Skribent)
12. juli 2021 @ 23:34
Bit kongen

Måske har aviserne droppet kommentar. Lidt svært at tjekke uden eksempel.


455

18
13. juli 2021 @ 07:19
Seniormedlem

Det tror jeg ikke - efter artiklerne er der lagt op til kommentarer.


8586

198
13. juli 2021 @ 09:12
Poseidon

Kan du give os et eksempel på en sådan side, så vi kan se hvordan det ser ud her? Det kan være det kan hjælpe til at troubleshoote.


455

18
13. juli 2021 @ 09:35
Seniormedlem

Her er link JP leder men jeg tror der skal et abonnement til for at se den.


4593

394
13. juli 2021 @ 09:41
FPU

Jeg har to gæt:

1. Der er gået ged i dine cookies. Hvis du har styr på login og password til (et af) dine to abonnementer, kan du prøve at slette pågældende avis' cookies og så gå login- og godkendelsesproceduren igennem, hvor du nok skal lade flest mulige (alle) cookies være slået til, i hvert fald til at starte med.

Man kan f.eks. ikke se Twitter-feeds på EkstraBladets live-feeds, med mindre man slår "Øvrige Cookies" til og dermed lader sig spore. Måske er det det samme i dit tilfælde.

2. De to aviser har opdateret deres kommentar-software, som så har glemt at tage højde for, at der er noget, som hedder macOS. Det er jo sket før, og det vil ske igen. Mange gange. Prøv at kontakte (en af) avisernes IT-support om dit problem og spørg, om de tilfældigvis har opdateret deres kommentar-software for nylig. Det er mit umiddelbare gæt, især hvis de to aviser er ejet af samme koncern, f.eks. Jysk-fynske Medier, og især hvis kommentarerne de to steder har samme layout m.h.t. format, skrifttype, e.tc., som indikerer samme ophav. Test evt. fra en Windows PC.


8586

198
13. juli 2021 @ 09:59
Poseidon
MichaelCorfitsen skrev:

Her er link JP leder men jeg tror der skal et abonnement til for at se den.

Korrekt. Har du et som ikke kræver abonnement?


455

18
13. juli 2021 @ 10:04
Seniormedlem

Jeg har (flere gange) slettet cookies og nyt login og godkendelser uden resultat. De to aviser har ikke sammenfald (Sjællandske Medier og Jyllands Posten). Jeg har prøvet på PC - min mulighed er MBP+VMware Fusion 8.5.10+Windåse XP+Firefox - samme resultat.

Sjællandske har for nyligt opdateret deres side, jeg ved ikke med JP, men nu ringer jeg til dem. I hører.


455

18
13. juli 2021 @ 10:18
Seniormedlem

Har lige talt med Sjællandske og JP og begge bekræfter, at der pågår noget med Fjæsbog - noget GDPR-noget. Jeg afventer.


455

18
28. juli 2021 @ 14:00
Seniormedlem

Blot opfølgning - JP i dag, intet nyt, dette svar:

"Der er desværre fortsat ikke noget nyt i sagen, og pt. vides det ikke, om det er ved os eller ved Facebook, fejlen ligger.
Du nævnte, at du ikke benytter Facebook. Jeg er desværre bange for, at det bliver permanent, at man skal være pålogget Facebook for at kunne læse kommentarsporene. Dette er dog heller ikke helt klartlagt endnu."

Et er hvis jeg vil skrive kommentarer, så synes jeg det er helt OK at jeg ikke er anonym, men blot at læse - hvorfor dog ikke. Det har jeg anført overfor JP, så må vi se.


455

18
28. juli 2021 @ 17:55
Seniormedlem

Sidste - efterfølgende denne fra JP:

"Der er desværre sket nogle ændringer i forhold til vores kommentarspor, så man på nuværende tidspunkt skal være logget ind med en Facebook profil for at se kommentarsporet samt. skrive kommentar.
Vi håber selvfølgelig at dette bliver ændret retur på et senere tidspunkt, men det er desværre ikke noget som vi kan svare på, på nuværende tidspunkt."

Tvang til fjæsbog hvis man vil have fuld udnyttelse af sit abonnement !!!!!!!.