xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Rstudio og High Sierra...kan ikke lave plots?
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


10

0
22. juni 2021 @ 12:46
Nyt medlem

Jeg har haft problemer med mit RStudio i sidste uge og fik konstateret af MacSupport, Aarhus, at det var pga min udgave af RStudio var for ny til mit styresystem (High Sierra på en Mac Book Pro, late 11). Jeg har så nedgraderet RStudio og har nu R 4.1.0 og RStudio 1.3.1093. Men så kan jeg ikke lave plots, hvilket er meget vigtig. Hvad gør jeg så?

Jeg har lige opgraderet min Imac (takker være hjælper herinde fra) til High Sierra og har også installert Rstudio på den (samme udgaver). Samme problem der.

Forstå i øvrigt ikke at RStudio skulle være for ny, installerede den i september 2020 (på MacBook) og har brugt den hver dag den sidste måned. Hvorefter der i sidste uge kom små bombe-ikoner, om at der var fatale fejl. 

Nå, nu har jeg så nedgraderet RStudio på Macbooken og opgraderet syresystemet på Imacen, men de kan ikke lave plots. Nogen der kan løse den opgave?

  5
1
  322
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2696

335
PallMei (Skribent)
22. juni 2021 @ 13:22
Bit kongen

Godt du fik High Sierra installeret!

Prøv med R-3.6.3.nn.pkg fra:

https://cran.r-project.org/bin/macosx/

En test med "demo(graphics)" kommando, laver fint plots i rstudio her på iMac 2009 27" High Sierra.

Har også installeret Quartz, men ved ikke om det er krævet med rstudio.

https://www.xquartz.org/


10

0
22. juni 2021 @ 14:02
Nyt medlem

Takker mange gange det virkede. Nåede ikke til at installer Quartz...

Forstår dog ikke hvorfor jeg skulle nedgrader til en version beregnet til El Capitain. Havde jo valgt 4.1.0 fordi den skulle passe til High Sierra. 


Måske jeg ikke skal forstå, men bare være glad for at det virker nu...


10

0
22. juni 2021 @ 14:12
Nyt medlem

Er du i øvrigt en nørd til RStudio? 

Jeg er novise, men sidder med et specialeprojekt, og støder på små irriterende problemer hele tiden. Kunne godt bruge en støttepædagog....


2696

335
PallMei (Skribent)
22. juni 2021 @ 14:37
Bit kongen
Helle Antonsen skrev:

Takker mange gange det virkede. Nåede ikke til at installer Quartz...

Forstår dog ikke hvorfor jeg skulle nedgrader til en version beregnet til El Capitain. Havde jo valgt 4.1.0 fordi den skulle passe til High Sierra. 

Måske jeg ikke skal forstå, men bare være glad for at det virker nu...

Det er nok nærmere et spørgsmål om at 4.1.0 er for ny til den gamle version af rstudio, så du er nødt til at rulle tilbage til en kombination der spiller sammen. Du kan jo godt køre R 4.1.0 uden om rstudio og det er nok i den sammenhæng quartz er krævet til at plots 🤷‍♂️

Helle Antonsen skrev:

Er du i øvrigt en nørd til RStudio? 

Jeg er novise, men sidder med et specialeprojekt, og støder på små irriterende problemer hele tiden. Kunne godt bruge en støttepædagog....

Ha ha. Desværre ikke. Det var lige overspringshandling jeg lavede, mens jeg prøver at lære Swift og det kunne jeg også godt bruge en støttepædagog/sparringspartner til 😄

Men har du et problem er du velkommen til at spørge. Skal helst være noget der ikke virker og muligt at genskabe.

10

0
22. juni 2021 @ 19:56
Nyt medlem

Swift må du vist klare selv.....jeg har rigeligt med små problemer i R...   ;-)