xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
videoredigering
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


49

2
02. juni 2021 @ 16:42
Let øvet

Hejsa

Den bedste bærbare til videoredigering? (4K)

Nr 1.  

http://kortlink.dk/pricerunner/2buq7


Nr. 2. 

http://kortlink.dk/pricerunner/2buq6


Nr. 3 ??



Apple-produkter: 27” iMac, iPad Pro og iPhone 11 Pro
  10
4
  711

55

3
02. juni 2021 @ 18:25
Novice

Den som måske bliver afsløret d. 7/6 på Apples store event. Jeg ville se tiden an, M1 er jo ved at være gammel.


8581

198
02. juni 2021 @ 18:50
Poseidon

De er lige hurtige som udgangspunkt da de har præcist samme SOC, men MBP'en har en aktiv blæser, så den KAN være et nøk hurtigere under længere sessioner, specielt hvis maskinen står og renderer i lang tid af gangen. I praksis tror jeg dog effekten er minimal, og jeg ville ikke vælge den ene maskine over den anden af den grund, medmindre jeg boede et sted hvor der i forvejen var ret varmt.


2709

339
PallMei (Skribent)
02. juni 2021 @ 18:58
Bit kongen

Kan ikke spotte forskellen. Har selv mba m1 16GB 1TB og er tilfreds. Har ikke noget at udsætte på hastigheden og nyder at den ALTID er lydløs, men redigere ikke video. Macbook Pro har en blæser, som du måske kan finde nyttig, hvis video kodning er noget din maskine bruger meget tid på. Men det rygtes at Apple vil løfte sløret for nye maskiner i næste uge. Sandsynligvis high-end Macbook Pro i 14" og 16" tommer.

Men er vist en offentlig hemmelighed, at der er lidt penge at spare på Apple's hjemmeside, ved at købe "til studiebrug".


4593

394
02. juni 2021 @ 21:29
FPU

M1 Air og M1 Pro er næsten lige hurtige, men Pro's skærm er mere lysstærk, altså med flere NIST, hvilket er en stor fordel ved grafisk arbejde. Den har nok også lidt bedre lyd.

Jeg kan ikke huske NIST-tallene, men de blev nævnt i en de første sammenlingninger af de to nye Mac'er på YouTube.

Videoen er vist nok fra Max Tech og er fra engang i vinter.

Når alt det er sagt, vil jeg som de andre heller ikke anbefale at købe noget, før WWDC er overstået om blot fem dage, for selvom der kan gå nogen tid, før de eventuelle nye M2 Mac'er kan bestilles, bør det alt andet lige betyde et prisfald på M1'erne i mellemtiden.

Men altså: Rygterne siger 14'' og 16'' Pro'er med MagSafe, USB-B, SD-kortlæser, muligvis fysiske F-taster i stedet for Touchbar, samt op til 64 GB RAM og 8TB SSD i løbet af sommeren. Det er da værd at vente lidt på.

Fuldt speccede kommer de naturligvis til at koste kassen, men entry-modellerne rygtes at komme til at koste omtrent det samme som de tilsvarende udstyrede seneste Intel-versioner.


49

2
03. juni 2021 @ 16:01
Let øvet

Tak for jeres input👏👏 Jeg tror jeg venter lidt endnu😉

                

                

Apple-produkter: 27” iMac, iPad Pro og iPhone 11 Pro

49

2
03. juni 2021 @ 16:01
Let øvet

Ups... Den kom desværre 2 gange.

                

                

Apple-produkter: 27” iMac, iPad Pro og iPhone 11 Pro

2709

339
PallMei (Skribent)
03. juni 2021 @ 17:15
Bit kongen
pi skrev:

Tak for jeres input👏👏 Jeg tror jeg venter lidt endnu😉

Lyder fornuftigt på dette tidspunkt. Nu har jeg spottet forskellen og kan se det er Air og Pro. Til de priser ville jeg pro, men begge kan i samme konfiguration købes billigere til studiebrug direkte hos apple (link er i bunden af deres hjemmeside) . 13.724kr for Air og 15.604kr. Altså knap 2000kr forskel og jeg valgte air.


49

2
03. juni 2021 @ 20:38
Let øvet
PallMei skrev:
pi skrev:

Tak for jeres input👏👏 Jeg tror jeg venter lidt endnu😉

Lyder fornuftigt på dette tidspunkt. Nu har jeg spottet forskellen og kan se det er Air og Pro. Til de priser ville jeg pro, men begge kan i samme konfiguration købes billigere til studiebrug direkte hos apple (link er i bunden af deres hjemmeside) . 13.724kr for Air og 15.604kr. Altså knap 2000kr forskel og jeg valgte air.

Tak for det.

Nu er det bare mange år siden jeg har været studerende😉

Apple-produkter: 27” iMac, iPad Pro og iPhone 11 Pro

2709

339
PallMei (Skribent)
03. juni 2021 @ 20:45
Bit kongen
pi skrev:
PallMei skrev:
pi skrev:

Tak for jeres input👏👏 Jeg tror jeg venter lidt endnu😉

Lyder fornuftigt på dette tidspunkt. Nu har jeg spottet forskellen og kan se det er Air og Pro. Til de priser ville jeg pro, men begge kan i samme konfiguration købes billigere til studiebrug direkte hos apple (link er i bunden af deres hjemmeside) . 13.724kr for Air og 15.604kr. Altså knap 2000kr forskel og jeg valgte air.

Tak for det.

Nu er det bare mange år siden jeg har været studerende😉

Der er ikke nogen tjek. Slet ikke som de jeg handlede mine første Macs, der skulle man igennem en verificering. Men ellers køber du til et familiemedlem ;)


4593

394
03. juni 2021 @ 21:39
FPU
PallMei skrev:
pi skrev:
PallMei skrev:
pi skrev:

Tak for jeres input👏👏 Jeg tror jeg venter lidt endnu😉

Lyder fornuftigt på dette tidspunkt. Nu har jeg spottet forskellen og kan se det er Air og Pro. Til de priser ville jeg pro, men begge kan i samme konfiguration købes billigere til studiebrug direkte hos apple (link er i bunden af deres hjemmeside) . 13.724kr for Air og 15.604kr. Altså knap 2000kr forskel og jeg valgte air.

Tak for det.

Nu er det bare mange år siden jeg har været studerende😉

Der er ikke nogen tjek. Slet ikke som de jeg handlede mine første Macs, der skulle man igennem en verificering. Men ellers køber du til et familiemedlem ;)

Jaeh, vi er jo alle medlem af Apple-familien, så det må jo være legitimt. :o)