xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Kvalitets HDMI kabel
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


927

49
28. maj 2021 @ 11:25
Veteran

Jeg skal til at skifte mine Apple TV ud til den nyeste model. Og dertil skal jeg bruge nogle bedre DHMI kabler. Hvilke skal jeg bruge der kan klare op til 4K 60 Hz HDR?

Længden på kablerne skal ikke være længere en 50 cm. 

Jeg har allerede et par gange blevet vildledet af en slæger, så dem stoler jeg ikke på længere. Og derfor spørger jeg herinde 🙂

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  10
5
  810

179

42
28. maj 2021 @ 12:34
Novice

Du skare bruge sådan en 2.1: https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/ultra-high-speed-hdmi-2-1-kabel-8k-60-hz-0-5-m.html

Fik mit nye Apple TVi går efter 8 års pause. Det er hurtigere en min Android Xiaomi MI S box og har flere lydoptioner, men spørgsmålet er om det er 3 gange mere værd ....de fleste funktioner er allerede indbygget  de fleste smart TV.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

8586

198
28. maj 2021 @ 14:35
Poseidon
prorege skrev:

Fik mit nye Apple TVi går efter 8 års pause. Det er hurtigere en min Android Xiaomi MI S box og har flere lydoptioner, men spørgsmålet er om det er 3 gange mere værd ....de fleste funktioner er allerede indbygget  de fleste smart TV.

Der er bare en god chance for at dit TV ikke bliver opdateret, og du derfor mister de funktioner, desværre. Dertil er der jo langt flere apps til Apple TV'et, såfremt man er interesseret i det.


95

7
28. maj 2021 @ 17:43
Novice

Jeg fik også mit nye ATV 4 4K i mandags, det er nu sat til det gamle tv. Samt Sonos arc med Dolby atmos.
nu mangler jeg et nyt tv som understøtter hdmi 2.1, med earc, Dolby atmos, 4K opløsning, før alt går op i en højere enhed med lyd og billede.
Billigste tv jeg har fundet er 50” til 6000kr som har alle krav.


1708

43
28. maj 2021 @ 17:49
Stormogul

Jeg købte dette og det løste alle mine problemer som jeg havde med det gamle kabel. 100% tilfreds.


179

42
28. maj 2021 @ 21:49
Novice

Du kan roligt købe det kabel til Kr 79 jeg linkede til, der fungerer fint.


123

11
29. maj 2021 @ 12:03
Novice

Har købt dette her HDMI 2,1 (skal hente det sener i dag)

Fik mit Tv for 2 dagen siden og har leget lidt med indstillingerne.. Har brugt en del tid på at google og se div. anmeldelser omkring selv tv'et, men mest om den bedste indstilling af tv'et.. 

Har pt. fundet ud af Format: 4K SDR 50Mhz og Match indhold: Både dynamisk & billedefrekvens skal være slået til.. 

Det i hvert fald hvad jeg har læst mig til :)

Jeg dog lidt i tvivl om det gør nogen forskeld hvilken HDMI port man bruger på tv'et, nogle skriver ja andre skriver slet ikke noget.. Det et lidt ældre tv jeg har, dog et 4K..

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

179

42
29. maj 2021 @ 15:09
Novice

Prøv HDMI (ARC), du vil så med Apple TV fjernbetjening kunne tænde/slukke begge enheder med et tryk.


927

49
29. maj 2021 @ 15:23
Veteran

Hvis du syntes at du har sort skærm i for lang tid lige når du start en film, så prøv at deaktivere Match indhold: Både dynamisk & billedefrekvens. Så sender Apple TV bare signalet direkte til tv'et og lader det styre det i stedet for. Mange gange er tv'et mere effektivt til at "match indhold" en Apple TV og derfor forgår skift mellem dynamisk område og billedfrekvens hurtigere.

Både jeg og min bror syntes at det var træls at der vi fik sort skærm i ca 5 sek hver gang vi startede en film, og så faldt jeg over en artikel at hvis man deaktivere det på Apple TV og lader TV'et selv håndtere formaterne, ville alt ting være meget bedre. Og det fungerer faktisk fint sådan for os.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

123

11
29. maj 2021 @ 17:38
Novice

Det virker nu også på de ander HDMI indgange :)

Men tak :)

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

123

11
29. maj 2021 @ 17:43
Novice

Ok, har bare læst mig frem til at når de aktiveret så vil den automatisk afspille det format indholdet er lavet i, om det så er 1080 eller 4K... Det vel beder en den bare afspiller i den opløsning jeg nu har valgt 4K SDR hvis det HDR indholdet rummer... Håber det giver mening haha...


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.