xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Billed og lyd i film bliver mere og mere asynkront.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


927

49
22. maj 2021 @ 18:19
Veteran

Når jeg afspiller downloaded film via Apples egen Apple TV afspiller (sort ikon)  på min Mac er lyd og billede synkroniseret.

Men når jeg afspiller samme film via Apples egen afspiller (orange ikon) på Apple TV 4K så bliver lyd og billede mere og mere asynkront efter hvert minut der går. Jeg har prøvet at aktivere match billedfrekvens på Apple TV 4K og skifte mellem 50 og 60 Hz, men det hjælper ikke. Nogle gange hakker lyden også.

Jeg ved ikke lige hvad jeg gør galt her, og det er mega frusterende. Nogen der kan hjælpe?


The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  5
0
  706

349

3
23. maj 2021 @ 06:41
Lærling

Har du prøvet at afspille filmen via TV appen på Apple tv’et? (Sort ikon).


927

49
23. maj 2021 @ 11:39
Veteran

Ja. Det var var den jeg brugte til at starte med (det orange ikon).

Jeg prøvede også at afspille den på computeren med Apples egen app, og så smide det over på Apple TV 4K via skærmdeling. Det gav samme resultat.

Så prøvede jeg med afspille den på VLC og så smide den over på Apple TV 4K via skærmdeling. Det virkede.

Meget mystisk. Men godt jeg fandt en anden løsning, selvom det jo ikke var optimalt.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
23. maj 2021 @ 16:23
Poseidon

Prøv med Infuse i stedet. Den kan afspille alt, og kan også klare en Plex server eller en netværksassocieret disk.


927

49
23. maj 2021 @ 21:27
Veteran

Plex på både Mac og Apple TV kører fjong.

Nu har jeg en hulens masse tv-serier. Men det lader til, at den ikke kan sortere dem ordentligt, selvom jeg selv havde sorteret dem i foldere og med rigtige tilnavne. Den blander dem sammen i flere forskellige rodebunker. Hvordan får jeg styr på det?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
24. maj 2021 @ 11:26
Veteran
Ufomekaniker skrev:

Plex på både Mac og Apple TV kører fjong.

Nu har jeg en hulens masse tv-serier. Men det lader til, at den ikke kan sortere dem ordentligt, selvom jeg selv havde sorteret dem i foldere og med rigtige tilnavne. Den blander dem sammen i flere forskellige rodebunker. Hvordan får jeg styr på det?

Det lader til at to af mine tråde er drejet over i samme emne, så derfor fortsætter diskussionen alene i denne tråd i stedet for.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)