xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Rygte: de nye MacBooks kommer ligesom iMac i pastelfarver...
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2268

156
07. maj 2021 @ 17:24
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  15
1
  891

8581

198
07. maj 2021 @ 20:06
Poseidon

De vil blive et enormt hit.


2268

156
07. maj 2021 @ 20:20
ASCII jonglør

Sandsynligvis - megastærke friskdesignede MacBooks maskiner i alle farver - hvad kan gå galt?

Blot der også er en sølv eller grå, så skal jeg ikke klage.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1663

45
07. maj 2021 @ 20:32
Stormogul

Macbook pro med touchbar og orange eller gul og min nye bliver skifter ud haha

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2709

339
PallMei (Skribent)
08. maj 2021 @ 08:59
Bit kongen
Pjock skrev:

Macbook pro med touchbar og orange eller gul og min nye bliver skifter ud haha

Nej nej nej Pro modellerne bliver kirurgisk rustfri stål, med glas bund og top for at vægten "kun" bliver 15% tungere 😜  

Seriøst, så tyder alt på at du må sige farvel til touch-bar. Har aldrig prøvet det og der er delte meninger, men syntes det var skørt, allerede da det blev introduceret (hvert fald at de fjernede de rigtigede taster). Virkede som en stædig forsøg på at være innovativ, på et tidspunkt alle andre introducerede touch-screen pc'er og halvhjertet ved aldrig at introducere det på et eksternt tastatur.


4593

394
08. maj 2021 @ 09:16
FPU

Det formodes også, at i hvert fald den næste MacBook Air vil få hvid sørgerand rundt om skærmen ligesom iMac'erne.

Jeg håber ikke, at det også kommer til at gælde Pro'erne, for i den YT-video, som omtalte det, havde man photoshoppet en hvid bezel ind omkring en skærm, og det så altså ikke for kønt ud.

Argumentet skulle være, at Apple vil have konsistens over hele linien, og der blev givet eksempler på tidligere konistens over hele produktlinien.

Den YT-video var vist nok fra MaxTech og er ikke mere end 2-3 dage gammel.


1663

45
08. maj 2021 @ 10:26
Stormogul
PallMei skrev:
Pjock skrev:

Macbook pro med touchbar og orange eller gul og min nye bliver skifter ud haha

Nej nej nej Pro modellerne bliver kirurgisk rustfri stål, med glas bund og top for at vægten "kun" bliver 15% tungere 😜  

Seriøst, så tyder alt på at du må sige farvel til touch-bar. Har aldrig prøvet det og der er delte meninger, men syntes det var skørt, allerede da det blev introduceret (hvert fald at de fjernede de rigtigede taster). Virkede som en stædig forsøg på at være innovativ, på et tidspunkt alle andre introducerede touch-screen pc'er og halvhjertet ved aldrig at introducere det på et eksternt tastatur.

Jeps ved godt touchbaren nok snart er fortid men syntes den er fed og blir så en af grundene til jeg så ikke skifter min pro ud selvom de kommer i sprøde farver. Desværre. Kan godt lide farver ellers. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2709

339
PallMei (Skribent)
08. maj 2021 @ 11:03
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Det formodes også, at i hvert fald den næste MacBook Air vil få hvid sørgerand rundt om skærmen ligesom iMac'erne.

Jeg håber ikke, at det også kommer til at gælde Pro'erne, for i den YT-video, som omtalte det, havde man photoshoppet en hvid bezel ind omkring en skærm, og det så altså ikke for kønt ud.

Argumentet skulle være, at Apple vil have konsistens over hele linien, og der blev givet eksempler på tidligere konistens over hele produktlinien.

Den YT-video var vist nok fra MaxTech og er ikke mere end 2-3 dage gammel.

Nu kunne jeg ikke vente længere og handlede en maskine med det gamle design, så der må gerne være nogle ting ved de nye design som er mindre heldige, så jeg bedre kan leve med mit valg 😃.


927

49
08. maj 2021 @ 14:09
Veteran

Jeg syntes at touchbaren er flot designet, men de mangler ligesom at finde på noget smart at bruge den til.

Jeg bruger den fordi, at jeg har en MBP med touchbar.  Men om jeg vil savne dens æstetik, hvis jeg aldrig kommer til at bruge den noget produktivt alligevel, skal jeg ikke kunne sige.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2268

156
10. maj 2021 @ 08:55
ASCII jonglør

Fint nok med de nye pastelfarver til alle Macs. Da det sikkert er en idé født i Apples markedsføringsafdeling, kan man blot frygte, at disse nye pastelfarver kun er første trin ned af en slidsk, hvor polkaprikkede maskiner og taster, der dufter af lavendel, når man trykker på dem, allerede står og venter i kulissen.  

Mine herrer, Apples nye rosafarvede terninger med guldøjne er altså kastet, og vi er således på vej ind i Mac-æra, der af fremtidens historikere vil blive betegnet som Feminaden. Farvetrenden for Macs går fremover til alle regnbuens farver, og maskiner med nutidens alu- og sølvfarver vil bliver lige så sjældne som kvinder uden make-up. Disse alu/sølv-farvede maskiner vil altså blive rene samler-objekter i stil med sjældne frimærker, og dermed opnå en høj pris blandt connaisseurs.

På denne analyse baseres Vort forhåbentlig snarlige indkøb af en ny-designet MacBook Pro: den er rent farvemæssigt helt fra starten allerede en dyr antikvitet.


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

927

49
10. maj 2021 @ 12:08
Veteran

Min datter vil have en rosa MacBook Air eller iMac. Jeg gad vide hvilken hun vil have? Måske skulle jeg bare slæbe hende i butikken engang når begge modeller er udkommet, så hun kan se og føle dem i virkeligheden. 

Jeg er langt mere konservativ, og vil have computere alu, space grey eller vanta black. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
10. maj 2021 @ 13:22
Poseidon

Jeg vil sætte pris på noget farve i hjemmet, men 24" er for småt til mig. Det bliver interessant at se hvad prisen på de store bliver.


4593

394
10. maj 2021 @ 14:00
FPU
Ufomekaniker skrev:

Min datter vil have en rosa MacBook Air eller iMac. Jeg gad vide hvilken hun vil have? Måske skulle jeg bare slæbe hende i butikken engang når begge modeller er udkommet, så hun kan se og føle dem i virkeligheden. 

Jeg er langt mere konservativ, og vil have computere alu, space grey eller vanta black. 

Jeg kan slet ikke se fidusen ved iMac længere. Mini'erne er så kraftfulde nu, at de kan dække de flestes behov, så en Mini med en god skærm erstatter fint en iMac, bortset fra de fancy højtalere i de nye iMac'er. Men dem kunne Apple passende bygge og sælge separat, eller også kan man vælge en anden højtalerproducent med (lige så) god lyd.

Med de nye Apple Silicon chips kan de egentlig nøjes med en MacBook Pro i to eller tre størrelser (f.eks. 12, 14 og 16 tommer), en Mini og en Mac Pro, plus gode skærme og højtalere. Resten er egentlig overflødigt.


927

49
10. maj 2021 @ 14:49
Veteran

Jeg overvejede seriøst også den løsning med Mac mini og en alm PC monitor i 2020. Problemet var dog for mig, at Apple ikke laver displays længere, samt det at det er enormt svært at finde en Apple’ish display derude. Enten ligner de en gamer monitor, et tv eller et levn fra 90’erne. Der er intet at finde i den kategori Apple laver til. Så ideen med det set-up lidt væk, når man køber Apple, fordi design er en vigtig del af det. 

Jeg valgte så en Mac Pro 2013 med Apple Cinema Display. Jeg ved godt at jeg kunne kombinere Mac mini med Cinema Display, men Mac Pro’en kom ind i mit synsfelt og lavede et reality distortion field dengang. Og jeg syntes også at det vil være synd at koble en Cinema Display til en M1 Mac mini. Computeren har fortjent bedre. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
11. maj 2021 @ 06:16
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
Jeg kan slet ikke se fidusen ved iMac længere. Mini'erne er så kraftfulde nu, at de kan dække de flestes behov, så en Mini med en god skærm erstatter fint en iMac, bortset fra de fancy højtalere i de nye iMac'er. Men dem kunne Apple passende bygge og sælge separat, eller også kan man vælge en anden højtalerproducent med (lige så) god lyd.

De skærme Apple har i deres iMac'er, er virkeligt gode. Så prismæssigt, så får du svært ved at finde tilsvarende med et Mac Mini setup. Jo vidst, du kan absolut få en skærm billigere, men så er den heller ikke lige så god. Så det er spørgsmål om behov versus pris, men køber du en iMac får du et kvalitetsprodukt hele vejen igennem.


4593

394
11. maj 2021 @ 09:33
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Jeg kan slet ikke se fidusen ved iMac længere. Mini'erne er så kraftfulde nu, at de kan dække de flestes behov, så en Mini med en god skærm erstatter fint en iMac, bortset fra de fancy højtalere i de nye iMac'er. Men dem kunne Apple passende bygge og sælge separat, eller også kan man vælge en anden højtalerproducent med (lige så) god lyd.

De skærme Apple har i deres iMac'er, er virkeligt gode. Så prismæssigt, så får du svært ved at finde tilsvarende med et Mac Mini setup. Jo vidst, du kan absolut få en skærm billigere, men så er den heller ikke lige så god. Så det er spørgsmål om behov versus pris, men køber du en iMac får du et kvalitetsprodukt hele vejen igennem.

Ja, men de iMac-skærme kunne Apple jo passende lave om til separate skærme; så er der også en mulighed for at købe en god skærm i godt design til sin ældre Mac eller PC. Eller som sæt sammen med en Mini og eventuelt sammen med et par gode Apple-højtalere, måske endda en SoundBar, f.eks. med magnetisk montering på undersiden af skærmen.