xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
VPN Problem
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1139

12
04. maj 2021 @ 16:26
Stormogul

Hej alle. Har et lille problem med min VPN forbindelse. Sidder lige nu i Rusland. Har prøvet både med NordVPN og PIA VPN. logger på dansk server, men når jeg vil se DR live skriver de at det kun er for personer i Danmark, Grønland der kan se. Dette er noget nyt. for ca. 2 uger siden virkede det uden problemer. Problemet er både på mac, ipda og windows. Har også prøvet med wifi og 4G men lige lidt hjælper det. Samme problem er der med Yousee. Er der nogen der kender en løsning? Har prøvet med følgende protocoler. OpenVPN UPD og TCP, WireGuard, IKEv2, Nordlynx

  6
0
  326

927

49
04. maj 2021 @ 17:17
Veteran

Jeg tænker lidt at DR kender til IP adresserne som VPN’erne bruger og har blokeret dem.

Men jeg sidder i Holland og kan godt se DR Live. Det eneste jeg blev bedt om var, at logge ind med mit Nem-ID. Efter jeg gjorde det, kunne jeg se TV-Avisen Live!

Måske kunne du få hul igennem ved at logge på DR med dit Nem-ID, hvis du ikke allerede har gjort det?

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1139

12
04. maj 2021 @ 17:28
Stormogul
Ufomekaniker skrev:

Jeg tænker lidt at DR kender til IP adresserne som VPN’erne bruger og har blokeret dem.

Men jeg sidder i Holland og kan godt se DR Live. Det eneste jeg blev bedt om var, at logge ind med mit Nem-ID. Efter jeg gjorde det, kunne jeg se TV-Avisen Live!

Måske kunne du få hul igennem ved at logge på DR med dit Nem-ID, hvis du ikke allerede har gjort det?

Har prøvet med flere forskellige server. Og fra 2 forskellige udbyder. Synes det er lidt mærkeligt hvis de kender alle deres server.. Nu har jeg brugt VPN på denne måde de sidste 7-10 år uden problemer, og pludselig er det et problem på alle mine enheder.. Vil prøve med NemID. Men tror ikke den går da jeg er uden for EU.


927

49
04. maj 2021 @ 18:27
Veteran

Ja, det lyder underligt hvis du har brugt VPN’er i så lang tid og ligepludselig virker ingen af dem.

Så er der vel kun at nulstille browsers, tømme alle chaches og genstart.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1139

12
04. maj 2021 @ 18:39
Stormogul
Ufomekaniker skrev:

Ja, det lyder underligt hvis du har brugt VPN’er i så lang tid og ligepludselig virker ingen af dem.

Så er der vel kun at nulstille browsers, tømme alle chaches og genstart.

Det er gjort på alle enheder uden held. For ikke engang mulighed for at logge in med NemID ved DR pga jeg er uden for EU selvom der er DK ip adresse når jeg slår den op.. 


927

49
04. maj 2021 @ 18:58
Veteran
Rolant skrev:
Ufomekaniker skrev:

Ja, det lyder underligt hvis du har brugt VPN’er i så lang tid og ligepludselig virker ingen af dem.

Så er der vel kun at nulstille browsers, tømme alle chaches og genstart.

Det er gjort på alle enheder uden held. For ikke engang mulighed for at logge in med NemID ved DR pga jeg er uden for EU selvom der er DK ip adresse når jeg slår den op.. 

Man skulle næsten tro, at DR Live bruger lokationstjenesten.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1139

12
04. maj 2021 @ 19:21
Stormogul
Ufomekaniker skrev:
Rolant skrev:
Ufomekaniker skrev:

Ja, det lyder underligt hvis du har brugt VPN’er i så lang tid og ligepludselig virker ingen af dem.

Så er der vel kun at nulstille browsers, tømme alle chaches og genstart.

Det er gjort på alle enheder uden held. For ikke engang mulighed for at logge in med NemID ved DR pga jeg er uden for EU selvom der er DK ip adresse når jeg slår den op.. 

Man skulle næsten tro, at DR Live bruger lokationstjenesten.

Er der nogen steder i IOS lokationstjenesten kan slåes fra ? For det lyder da som en mulighed.