xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Remote igennem væk
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


705

1
01. maj 2021 @ 14:33
Veteran

Hej,

Jeg har et meget minimalistisk setup med Samsung tv og Sonos playbar hængende på væggen i stuen, hvor alle ledninger osv. føres igennem væggen indtil bagvedliggende rum. Rummet opdeles med gasbeton i den ene side og dobbelt gips (2 lag gips + enkel spånplade).

Jeg har tidligere haft apple TV med stor glæde og nu med den nye opdatering er det på tide at skifte min gamle chromecast ud.

Men.... kan jeg stadig bibeholde mit setup og have apple TV boksen stå på den anden side og stadig bruge remoten fuldt ud?

Kasper

  8
1
  651

705

1
01. maj 2021 @ 14:34
Veteran

Titlen skulle selvfølgelig have heddet “væg” ;)


2709

341
PallMei (Skribent)
01. maj 2021 @ 14:37
Bit kongen

Kommer an på om Bluetooth kan trænge igennem væggen.


705

1
01. maj 2021 @ 14:54
Veteran

Tak, og det gælder alle funktioner? Der ikke noget IR som på min Sonos osv?


2709

341
PallMei (Skribent)
01. maj 2021 @ 15:43
Bit kongen
israelsen skrev:

Tak, og det gælder alle funktioner? Der ikke noget IR som på min Sonos osv?

Jo, den har også IR, men så vidt jeg ved er det til styring af TV som ikke understøtter fjernstyring via hdmi kablet. Mit fjernsyn f.eks er så gammel at IR-delen styre lyden på mit fjernsynet. Og hvis jeg har ret, så betyder det jo ikke noget for dig, da fjernsynet jo ikke er bag væggen. Men bliver lidt usikker på om det bruges til at tænde ATV. Men ved jeg kan tænde den fra iPhone fjernbetjening og den har hvert fald ikke IR. Jeg kan af samme grund heller styre lyden på fjernsynet med iPhone.


349

3
02. maj 2021 @ 12:35
Lærling

Nu har jeg ikke gemt vores Apple TV bag en væg, men i en skuffe i et TV bord. Her er der ingen problemer med nogle af funktionerne.
Så som der allerede er skrevet, må det være et spørgsmål om Bluetooth signalet kan nå igennem gipsvæggen. 


705

1
02. maj 2021 @ 16:05
Veteran

Hej,


tak for svarene. Har en Xbox på den anden side og controlleren går fint igennem, så mon ikke det er det samme for ATV Remoten.

Den bruger ikke IR til at styre enten Sonos eller TVet? 


8581

198
03. maj 2021 @ 09:17
Poseidon

Den kører alt via HDMI, og styrer ikke ikke direkte dit TV eller Sonos, udover de småting der kan laves via HDMI-CEC, eARC osv.


705

1
03. maj 2021 @ 20:53
Veteran

Hej,

Tak for svarene, nu den købt og desværre endnu længere leveringstid en først jeg kiggede på den... sådanne er det altid ;)